- 1925 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Pişmanlık
Sen hiç pişmanlığı göğsüne takıp deli gibi gezdin mi? Uzunca bir yolculuğa çıkıp da kendinden geçtin mi?
Yoksa sen hep kendinde misin? Kendinle hesabını görmeyenlerden misin?
Kendine gelmek için kendinden gitmek gerek.
Biraz dışarı çıkmalı dostum, bedenin hazzından çıkmalı ve ruhun derinliğinden nasiplenip pişmanlığı kendine yakıştırmak gerek….
Kimse gururuna yedirmiyor artık, pişmanlıktan utanır olduk.
“Ben niye pişman olacakmışım, vicdanım rahat” diyerek dağları yarattığımız zannına kapıldığımız o anlar… Ah ne çok yanıldık! Nasıl da aldandık… Pişman olmanın kötü, alçaltıcı ve insana yakışmayan bir haslet olduğunu düşündük. Pişmanlık duymadığımız için de ne özür dileyebildik ne de geç kalınmış feryatları dindirebildik. Öylece sevdiklerimiziden ayrılmanın veya ölümün ayırdığı insanlar olmanın hüznüne kapıldık ama hiçbir şey yapmadık pişman olmamak adına. Pişmanlığı kendine bir türlü yakıştıramayan ama pişman olmamak için çaba sarf etmeyenler olduk. Ne yaman çelişki bu?
Elvedaların acısını bile bile kalbimize zerk ettik bir zehir gibi. Acabaların kıskacında ve keşklerin ıstırabında yandık sonra. Giden gidiyor dostum. Ölüm de uzak değil insana ayrılık da. Bir göz açıp kapama süresi içinde birden dünya tersine dönüveriyor.
“Keşke şunu deseydim, şöyle yapsaydım, ona sevdiğimi söyleseydim, özür dileseydim, affet deseydim” diye zihnimizi bir çığ gibi kaplayan düşüncelere teslim oluyoruz. Ama ne fayda?
Pişmanlığı bir öcü gibi gösteren Modern Zaman’ın geriye kalan ıstıraplara ne tür bir ilacı var dersiniz? Yürek yangınına ne tür bir ilaç sunuyor? Zihin uyuşturucularından başka hangi merhemi sunuyor?
Oysa pişmanlık merhemi içinde barındırıyor. Yakıyor ama bir merhem de taşıyor içinde…
Rabbine karşı suçu olan Hz. Adem’in tevbesi bir kader değişimi idi. Suçunu anlayıp pişman olan Hz. Adem, insan olmanın tadına varıp imtihan edilmeye layık görüldü. Bütün hepsi bir pişmanlıkla başladı. Pişman olup Rabbiyle konuştu Hz. Adem. “Affet” dedi…
Pişmanlık kötü değil. Zamanında ve yerinde bir pişmanlık bal ile kaymak gibi tatlıdır. Pişmanlık insan olmak için gereklidir. Pişman olmak, suçlu adamı güzelleştirir.
Geç kalmadan pişman olmalı… Pişman olup değişenlere, sözü yerinde söyleyenlere, yerinde eylem yapanlara selam olsun…
Zeynep Zuhal Kılınç
YORUMLAR
poliyanacılık oynamanın bir anlamı yok!!! pişmanlıklarıyla acılarıyla herkes kendi hayatını yaşar ve günü gelir herkes hesabını görür .Bu gece bende hesabımı gördüm bakiyem şu oldu !!! (Verdiğin değerin bir ederi yoksa orada durmanın bir anlamı da yoktur) Pişmanlıkmı?Cehennemin dibine kadar!!! Zaten her ölen pişman ölür demişler varsın o kervana bir kişi daha katılsın.