- 730 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Dünden bugüne
Bugün her şeye isyan etmek geçti içimden...
Genç kızlık dönemlerimde elimden düşürmediğim romanlar için rahmetli babacığım derdi ki;
“Bak kızım, okumak güzeldir, oku, fakat kendini fazla kaptırma pembe düşlere, gerçek yaşamında beklentilerin hayal kırıklığına uğratmasın seni ”
Canım babacığım,
Gerçek yaşamın tam bir hayal kırıklığı olduğunu ima eden sözlerin hala kulağıma küpe.
Derler ki;
“Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenirse devamı da yanlış gelirmiş.”
Sadece onunla kalsa,
Hayatı da zindan edermiş!
Kim dediyse;
“Parayla saadet olmaz” demiş
Ne alakaysa!
Parası olmayanlara yaşam hakkı var mı ki?!
Paran yoksa, hele bir de dayın yoksa boş gezersin dünyada, saadet senin neyine!
Biri demiş ki;
“Atın ölümü arpadan olsun”
Bir diğeri ise;
“Rakı içen öldü de su içen ölmedi mi? ”
Ne zaman sigarayı bırakmayı düşünsem sözleriniz alay eder gibi dikilir karşıma.
Toplumu etkileyecek sözler özenle seçilmeli!
Birde;
“Denize düşen yılana sarılır” derler...
Acaba her yılan zehirli mi, yoksa düşenden faydalanmak kaide mi?
Şöyle bir yokladım da kendimi;
Yılanın görevini üstlensem, herkes denize atardı kendini.
Mesela yani...
Siz yine de bana güvenmeyin, kendim de yüzme bilmiyorum ki.
Ağzı olan konuşur demişler!
Demişlerde demişler işte...
En kötüsü de;
Bir kereden "çok şey" oluyormuş, gördük!
Şimdi,
En ÇOCUK sesimle her dilde İMDAAAATT diye bağırasım var!
offf
Bugün her şeye isyan etmek geçti içimden
neysee...
size,
soyulmadan sayılacağınız
faturasından ürkmeden aydınlanıp, ısınacağınız
huzur içinde
adam gibi yaşayacağınız
mutlu yarınlar diliyorum
Hep cıvıl cıvıl şakıyan çocuk sesiyle, çocuk sesinde!
Nurten Işılak
YORUMLAR
Acı bir tebessüm oturdu yüzüme... Yine çok doğru tespitler, yine içten ve sade cümleler ve yine kraliçemin tarzı bir isyan!
Özellikle de son bölümü, yürekten alkışladım canımın içi. Boşuna sevmiyorum seni bu kadar!
KurşunKalem
Tam bir Nurten Işılak klasiği olmuş... Bayıldım!...
Sevgili babacığınız doğru söylemiş... Daha çok kurguların işlendiği kitaplarda çıkarım yapmak yerine gerçekmiş gibi içselleştirirsek... sorun yaratabilir!... ki yaşanmış örnekleri de var ne yazık ki...
Gömlek düğmeleri üzerine tez bile yazılabilir!... sıralamasından iliklenmesine kadar... Çok işlek bir konu... ))
‘Saadet’ten ne anladığımıza göre değişir belki... Ben söze katılıyorum... Parası olanların da mutlu olmadığına göre... hayattan beklentilerimizi gözden geçirmemiz gerekebilir...
At –arpa konusuna gelince!.. Anneannem ömrü boyunca doktorların bütün ısrarına rağmen hiç perhiz yapmadı, 93 yaşına kadar da çok sağlıklı yaşadı... ‘Yiyen de ölmüş, yemeyen de!...’ onun dilinin pelesenkiydi...
Yılan kültürümüzde günahı alınan bir canlı... ‘Su içene bile’ dokunmayan bu masumun yanında minicik canlara DOKUNAN ne caniler var... yılan bile utanıyordur onlardan!... ((
Son temenniler muhteşemdi... Hep beraber olması umuduyla, dileğimle...
Hep böyle kal Sevgili Arkadaşım... Kutlarım.... Sevgilerimle...
KurşunKalem
Hep beraber inşallah, aydınlığa, huzura...
İsyan...
İsyanım var..
İçmeyip de ne yapacağız ki.He bu arada sigaraya da zam geliyormuş...:)
Kapıda..Bugün yarın çalar kapımızı..
Ne iyi ettiniz bak..Biraz rahatlamış olmalısınız isyanın ardından..Benim de çıkıp avaz avaz bağırasım var ama yapamıyorum...:))
Seviyorum böyle yazıları sade,içten, samimi..Yüreğinize sağlık..
Güzel günleriniz olsun..
Sevgilerimle..
Neslihan Özhan tarafından 7/4/2018 2:07:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sigara içen insanlara neden içiyorsun sigara öldürür diyorum...
İçmezsem ölürüm diye cevap veriyorlar...
Her halde ölüm olduğuna çok inanmış insanlar. Nasıl öleceğini düşünen yok.
Oysa ölüm gününü kimse bilemez...Mesele ölene kadar sağlıklı yaşayabilmekte...Bunu bilmeye, yaşamaya kimsenin sanırım ne isteği ne de hevesi var...
Zehir tüccarları insanı ele geçirmiş olmalı.
Babanızın dediği gibi çoğu kitapta yazdığı gibi değil hayat.. Kitap okurken dikkat etmemiz gereken realiteyle bağını kurabilmekte...
Kutlarım çok güzeldi...
BENDE ÇOCUK HEVESİYLE İÇTENLİKLE OKUDUM
YAZINIZI
BABANIZA KATILIYORUM
DENİZE DÜŞTÜĞÜNDE EN AZ SANA YETECEK KADAR YÜZME ÖĞREN
DİYORUM BENDE
SAYGILAR
KurşunKalem
Okuyan gözlerinize sağlık