Diye Yazsam Ne Olur
Bu yazıyı çok evvel bir tarihte başka bir yerde yazmıştım bundan dolayı içinde farklı olayların bakış açılarını göreceksiniz.
* Dünya bizdeki tuhaflıklara, çok pardon ama bir taraflarıyla gülüyor , üstüne üstlük bunu şov yoluyla yapıyor diye yazsam ne olur?
* Kendi kendimizi vuruyoruz diye yazsam ne olur?
* Kendimize acımamız gerekirken başka ülkelerin haline acıdığımızı, kapasitemizin üzerinde yardım yaptığımızı yazsam ne olur?
* Tarihte kurtuluş savaşı ve Cumhuriyet dönemleri yaşanmamış da bu güne ışık hızıyla gelmiş olduklarını söyleyenler var diye yazsam ne olur?
* Hergün şehit haberi gelirken bazılarının bunu göz ardı ederek, tek derdimizin yönetim olduğunu, değişiklik olursa neredeyse "hokus pokus" ile çözüm geleceğini konuşanlar var diye yazsam ne olur?
* Bizim haberimiz ve de rızamız olmadan birileri bizim adımıza sözcülük yapıyor diye yazsam ne olur?
* Bir seri katili uzun süre yakalanmadığı için bravo mahiyetinde , kendisiyle selfi çekecek kadar akıl tutulması yaşayanlar var diye yazsam ne olur?
* Kıymetli bavul ve sahibi kıymetsizliğe düştü diye yazsam ne olur?
* Bazılarının bazıları tarafından işlerine son verilince konuşamayıp, konuşma krizine kapılarak, neresi olursa olsun kendine bir yer bulup öncesine göre farklı konuşuyor diye yazsam ne olur?
* Basın özgürlüğünün ve de hukukun gün geldiğinde kendilerine de lâzım olacağını geç anlayanlar var diye yazsam ne olur?
* Amerika’nın başkanlık sistemi , Başkana Türk sistemindeki gibi yetki vermez Kılıçdaroğlu bunu göze alabilirler mi noktasını vurguladı, kaçmıyor diye yazsam ne olur?
* Bazılarının söyledikleri hayvanlara hakarettir diye yazsam ne olur?
* Halkın vergileriyle aldığın parayla ortayaçıkıp "namaz kılmayan idam edilir, bunların yeryüzünde gezme hakkı yoktur" diyecek kadar ileri gidene, sen kimsin bre zındık diye yazsam ne olur?
* ANDIMIZ da olduğu gibi Onuncu yıl marşı nerenize battı diye yazsam ne olur?
* “BAKARA MAKARA “ dan sonra “ AND OLSUN ki,” ile twitt atan bir zavallı tapan ve de tapınan da gördük diye yazsam ne olur?
* Annesinin diz kapağının üzerini gören ….diyenlere karşılık 71 yaşında olup 11 yaşındaki kıza tacizde bulunan “bana sevgilim de” fantezilerine kapılan kalantor zengine dokunulmamış diye yazsam ne olur?
* Bir köy okulunda müdürün, çocuklar üzerinden sapıklığının karşılığı müdürü emekli edip tazminatını da eline verip, mahkemece tutuksuz yargılanması kararıyla serbest bırakıldı diye yazsam ne olur?
* Bir kere olana olmamış gözüyle bakan/ları da gördük diye yazsam ne olur?
* Onları dünyaya getirenin bir kadın olduğunu unutanlar ahkâm kesip her türlü hakareti hak görüyorlar, tecavüz ediliyor, öldürüyorlar ve buna seyirci kalanlar var diye yazsam ne olur?
* Anne olmayan kadın asla yarım değildir, Rabbim böyle istemiştir diye yazsam ne olur?
* Her baş kafasına göre kafasını sallayıp yasak koyabiliyor diye yazsam ne olur?
* Endişe etmeyin diyenlerin, endişeleri var mı dır diye yazsam ne olur?
* Başkalarına yapılanı görmezden gelip kendilerine söylenen küçük bir şeyi bile ayyuka çıkaranlar var diye yazsam ne olur?
* Andımızın kaldırılmasına katkıda bulunanlar “yolun yolumuzdur” diye kendilerine göre bir and yarattılar diye yazsam ne olur?
* Bazı gazete yazarları “ortada kuyu var yandan geç” zihniyetiyle yazıyorlar diye yazsam ne olur?
* “paralel” out “üst akıl” in diye yazsam ne olur?
* En haksız oldukları yerde bile, bazılarının kendilerini haklı çıkarmakta üstlerine yok diye yazsam ne olur?
* Kendi yaptıklarını birgün sonra başkası yapmış gibi anlatanlar var diye yazsam ne olur?
* Yurt dışındaki ülkelerde tek bir ağaç kesimi bile izne tâbidir diye yazsam ne olur?
* Engelli vatandaşlarımızın birçok yerde engelsiz tasarım konumundan dolayı eziyet çekiyor ya da o mekândan mahrum oluyorlar diye yazsam ne olur?
* Bir Yürüyüşe dahî tahammülü olmayanlar “polis coplarını yağlasın” diyebilecek kadar pervasızlar diye yazsam ne olur?
* Geçmiş yıllarda bir derneğin kurulması ne kadar zor ise bugün tavşan gibi çoğaldılar, birçoğu da aklına geleni yapıyor diye yazsam ne olur?
* Sokakta yaşayan çocukları, evsizleri, yardıma muhtaçları görmeyip kendi kendilerini ağırlayan iftar yemeklerine karşıyım diye yazsam ne olur?
* Mevta hakkında fikir yürütüp cenaze namazını kılmayan imamlar var diye yazsam ne olur?
* "YaratanRabbinin adıyla oku! " denilmesine rağmen kız çocuklarının okula gitmemesi için elinden geleni ardına koymayan ve bunu açıkça dile getirmekten hiç mi hiç rahatsızlık duymayanlar var diye yazsam ne olur?
Yazsam yazsam/ yazsam yazsam
daha yazsam daha yazsam
Ne olur?
Olsa olsa “Söz hamallığım” klavye oynatması, akıl yorulması olur.
Başka ne olacak?!...
Hâdiye Kaptan
YORUMLAR
Yazsam ne olur yerine, yazmasam ne olur derseniz daha tehlikeli olur. Zira haksızlığın, zulmün olduğu yerde susmak, dilsiz şeytanlıktır. Bu durum başımıza hep dilsiz şeytanlığımız yüzünden geldi. Dürüstlüğün ağır bir faturası vardır. Bunu ödemeyi göze alamadığımız için kolay yolu seçtik ve yazsam ne olur diyen cesur insanları görmemezlikten geldik. Tebrik ediyorum. Kahramanlar korkak milletlerden çıkar.. Saygılarımla. Sağlıcakla kalınız, vesselam.
ne olacak hiç bir şey olmaz biz okuruz onlar okumaz okuyormuş gibi yapanlarda gene
9. kövden (!)de kovun talimatı verir
ama zahmet edip birkaç madde üstünde durayım gerçekten de dediği gibi mi acep demez diyemezler
yahu reddettikleri muhalefetin ne vaadettiniğini bile bilmiyorlar
Filiz Şahin. tarafından 6/30/2018 6:41:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
sahaf
Teşekkürler paylaşımınıza
sahaf
Teşekkürler paylaşımınıza
Sevgiyle
Doğru diyorsunuz Hadiye Hanım.
Yaza yaza yorulduk...
Baktık olmuyor... Biraz da onlar yazsın dedik, çekildik kenara...
Ne yazdıkları yazı...
Ne dedikleri söz...
Bir oyundur gidiyor...
Tebrikler........
sahaf
Teşekkürler paylaşımınıza