- 465 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
24 haziran seçimleri nedeni ile şahsi düşüncemdir.
24 Haziran 2018 tarihinde Türkiye’miz önemli bir seçim sürecini yaşamış oldu.Memleketimize hayırlı ve uğurlu olması dileği ile.Diyorum ki : Yarışmayı kaybeden kaybetmiş sayılmaz.Seçim çalışmaları döneminde gösterilen performans,önerilen,vaat edilen görüşlerin kazanan ve iktidar ehline de yol gösterici,ışık tutucu olacağı,olması gerektiği kanaati ile kaybedenin,kaybetmiş sayılmayacağı düşüncesindeyim.Çünkü el elden akıl akıldan üstündür.Her el her düşüncenin yeni ufuklara açılacağı açılması gerektiği sosyal hayatın gerçeklerindendir.Kazanan kazanmıştır.Ancak kazanmışlık kişiyi sarhoş etmemeli .Her şeyi ben bilirim,yaptığım önerdiğim her şeyin en güzeli en doğrusu olduğu yanılgısına düşmemeli.Muhalefetin hatta taraftarı olanların görüşleri de kendine ışık tutmalı.Yeni atılımlar yeni icraatlar yapmasında yol gösterici olmalı.İktidar sahibi yapmakta olduğu hizmetlerini tamamlamalı. Yapılan her eserin memleket için bir kazanç olduğu bir gerçektir.Her ne kadar karşı çıkılsa da bu böyledir.Ancak iktidar sahibi beyan ettiği herkesi eşit görme sözünde durmalı,işlem ve icraatlarının temelinde bu yani vaat ettiği birlik ve beraberlik ve düzen,uyum,barış,kardeşlik,esenlik ilkeleri şiar edinilmeli.Geçmişe değil geleceğe kanat açmalı.
Bu cümleden olarak en başta yargı,yasama,yürütme üçlü erkin çağdaş hukuk düzenlerinde kabul edildiği gibi özerk olmalı.Siyasetin gölgesi üstlerinde olmamalı.Her kurum her birim yasalarda düzenlenen ve ön görülen görevlerini herhangi bir etki ve baskı altında olmaksızın icra etmeli.Bu ilkenin sağlıklı yürümesi çıkarılacak yasaların şahıs ve saltanat düzenine hizmet amaçlı değil toplumun ihtiyaçlarına,beklentilerine çağın sosyal siyasal ve kültürel akış ve gelişimine uyumlu olmalı.keyfi değil gereklilik akıl,hukuk hak ilkeleri ile donanımlı olmalı.Kısaca kazanan kazanmıştır hayırlı ve uğurlu olsun ancak muhalefetin ve akademisyenlerin aydınların yazar çizerlerin görüşlerine saygı duymalı,benimsenmeyen görüşlerden dolayı kimseler sorgulanmamalı.Sevgi ve saygılarımla NOT: özellikle eğitim,bilim,fen,sanat,meslek ağırlıklı olmalıdır.Yargı tam bağımsız olmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.