- 834 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Virginia'nın mektupları
Sevgili Nathalie,
yüksek lisans öğrenimi için geldiğim bu şehirde kendimi çok yanlız hissediyorum,her yerde sen ve senın anıların var kütüphanye gittiğim zaman birlikte kurduğumuz hayalleri anımsıyorum.hayatıma senden sonra Daisy isiml ibir matematik öğretmeni girecek ailelerimiz tanışacak ve iki aylık ilişkimiz nişan yüzüğü ile taçlanacak.Biliyorum bu yazdıklarım seni üzüyor ama farklı şehirlerde yaşamaya başladığımız için anılarımız yavaş yavaş yok olacak.Daisy hayatımda iiki hedefi olan benım ıcın uygun bır eş adayı,birinci hedefim bir akademisyen olmak bunun için öğrenimimi tamamlayıp yüksek boyutlu uzaylarda kendine eşlenik olan dönüşümler bulmalıyım , tabii bu dönüşümler gerçekten varsa !
Hayatımda ikinci hedefim ise bir öğretmen ileevlenmek elbette bunun ekonomik sebepleri var ama inan bana tek sebep ekonomik değil,eşimin benim gbi öğretmen olması özgüvenimi yükseltiyor.Biliyormu sun öğrencilik yıllarımda senden önce lise son sınıfta okuyan bir kız ile ilişkim olmuştu ve etrafımdaki herkes neden bir üniversite öğrencisi ile ilişki kuramaddığımı sormuştu bu nedenle kendimi eksik hissetmiştim , madem ki ben şu an üniversite sıralarındaydım o zaman kız arkadaşım da benım gıbı olmalıydı.
Şimdi sana sevindirici bir haber vereyim Daisy ile olan ilişkim ikinci milenyumun ilk senesinde bitecek ve beş yıl sonra evleneceğiz.ailem evliliğimiz boyunca yaşayacağımız ekonomik sorunlardan söz ettiğim zaman hep aynı cevabı verecek :"Biz seni uyarmıştık!"
Biliyorsun , ünlü roman DEniz FEnerinde küçük James babası ıcın de aynı düşünceleri besliyor.Her zaman haklı çıkan ve her zaman kaşları çatık olan babam!
Evliliğimizin ilk on yılı yaşadığımız zorluklardan başka çocuklarımızın eğitimine daha çok önem vermemiz gerektiğini bize öğretecek.Sen yeniden öğrenim hayatına dönmelisin!
Öğretmen olmak için yeniden okumalısın.elbette ilerleyen yaşın nedeni ile öğrencilik konusunda motive olman oldukça zor olmalı ama kadınların okumalarının bir gereklilik oldugunu cok guzel anlatan yazarlar var ve sen de onları okursan bu problemin ortadan kalkacağını umuyorum.
seni hayat uğraşının içine atılman için nasıl daha fazla yüreklendirebilirim?
Mektubuma ekleyeceğim bir alıntı belki bu konuda fikrini değiştirir.
"Genç hanımlar kulak verin lütfen,sizler bana kalırsa utanç verici derecede bilgisizsiniz.Önem taşıyan hiçbir keşifte bulunmadınız.Hiçbir zaman bir imparatorluğu sarsmış ya da savaşta bir ordunun önünde gitöiş değilsiniz.Nedir mazaretiniz?
Dünyanın,hepsi de ticarete işe güce ve aşka dalmnış siyah beyaz ve esmer tenli insanlarla dolup taşan caddelerini,meydanlarını ve ormanlarını işaret ederek yapacak başka işlerimiz vardı diyebilirsiniz.söylediklerinizde doğruluk payı var ama aynı zamanda size 1866’dan bu yana İngiltere’de kadınlar için iki üniveriste olduğunu ,1880 yılından itibaren evli kadınlara kendi adına mül ksahibi olma izni verildiğini ;kadınların 1919’da oy verme hakkına kavuştuğunu hatırlatabilir miyim?bu büyük ayrıcalıkları bunlardan uzun bir süredir yararlanıldığını ve şu anda şöyle ya da böyle yılda beş yüz steerlinden fazla kazanabilen iki bin kadar kadın olduğunu düşündüğünüzde fırsat eğitim,teşvik boş zaman ve para eksikliğinin artık geçerli olmadığı konusunda bana katılacaksınız.elbette çocuk doğurmaya devam etmelisiniz ama onar,onikişer değil ikişer,üçer.
Evet Nathalie bu satırları okuyunca ben çok etkilendim umarım bir kadın olarak sen de etkılenırsın.
Kadınlar eve kapanmamalı ve yaşama dahil olmalı ancak evliliğimiz boyunca sen on yıl boyunca çocukların bakımı için yaşama uzak kaldın bu sürede ev hanımları ile arkadaşlıklar kurdun ve çalışan kadınlar gibi ev ve iş arasında koşturmaktansa sadece çocuk bakımı ve yemek yapmanın daha kolay olduğu sonucuna ulaştın.
İnanıyorum ki hayata dahil olmak için çalışırsan ve bu uğurda çalışırsan sefalet içinde de olsak denemeye değerdir.
senin sorumluluklarını hatırlamanı istiyorum.Biliyorum şu anki cumhurbaşkanımız kadınların çok çocuk yapmasını istiyor ama bir kadına beş çocuk doğur demek ona hayattan uzaklaş ve eve kapan demektir.Senın yukselmenı ve daha canlı olmanı diliyoruum;pek çok şeyin sana bağlı olduğunu gelecek uzerınde buyuk bır etkın oldugunu biliyorum.Sen akşamları televizyon denılen o aletın karşısında saatlerını geçirmek yerine farklı konularda kıtaplar okursan çocuklarında senı örnek alacağını biliyorum.Gelecek uzerınde tum kadınların etkısı olabılır!
Ben dunyayı yuceltme gibi soylu duygular bulundurmuyorum bu belki de her zaman varmak ıstedıgımı akademısyenlık hedefını gercekleştiremediğim icicndir geçmişe dönüp baktığımda bu uğurda geçirdiğim uykusuz geceleri bir anı olarak hatırlıyorum.Bu durum bende emekli gibi hissetmeme neden oluyor.Bu nedenle artık kısa ve basıt kelımeler kullanıyorum tıpkı her sabah hayat yorgunu yaşlı amcaların camiiden yavaş adımlarla çıkarken kısa cumleler kurması gıbı.
sevgili kocan Nick.
Sevgıli nıck,
Vakit geldi,arrtık kendi kahramanlarını yaratmalısın,bu kahramanlar sadece bayan Daisy yada sevgili eşin Nathalie olmamalı beynin yeni sevgililer yeni aşklar üretmeli ve asla pes etmemelisin.1999 yılında yazılan "Saatler"romanı birçok ödül aldı ama biliyormusun yazarın ilk kitapları ilgi görmedi ve son kitabını da umutsuzlukla yazdı benzer şekilde ilgi görmeyeceğini düşünüyordu.Zihnin seni farklı dunyalara götürmeli,sadece senin yaşadığın bir gezegene,bu gezegende yaşamın yerküredeki yaşamınla bütünleşmeli ve insanlar yuzune baktıkları zaman acaba su an hangı dunyada yasıyor sorusunu kendılerıne sormalı.Karakterlerın secımı elbette çok önemli!DEnız fenerındekı gıbı kalabalık aıleden yola çıkabılırsın ya da altı tane arkadas secıp uz kız uc erkek ve aralarındakı ılışkılerı zıhın akışı teknığı ıle açıklayabılırsın sevgılı okuyuculara.
Mutlaka yasayan karakterler seçmek zorunda değilsin aslında ,senı çok etkıleyen bır kıtapta ana karakter yasamı sona ermiş bir asker ve genç kız arasındakı konusmalardan olusuyordu.Kahramanları yaşanmışlıklardaan seçmenın zor yönlerinden biri sınırlılık.yaşamında kaç kez anlatılmaya değer aşklaar yaşayacaksın ki?Karşına çıkan her insanı bir kahraman yapamazsın.Gwen hakkında yazacakların sınırlıdır mesela çünkü dört yıl boyunca aynı okulda aynı sınıfta okudunuz ama konustugunuuz kelıme sayısı sınırlıdır sizin ilişkiniz sadece bakışarak gerçekleşmiştir.Nathalıe ıle olan ilişkin ise hep gezerek gerçeklerşti,guzel pazar sabahları kampüste kuş cıvıltıları dinleyerek uzun yuruyuşler yapardınız ve sonra bır agacın serın gölgesınde sen onu kollarına alırdın.Daisy ile ilişkin ise hep sevişerek geçti,o son model arabası ıle senın öğrencı evıne gelır aracından ınerken kısacık sıyah derı eteğı daha yukarı çekıldığı ıçın bacaklarını izlerdın sonra salonda ev arkadaşların ve Daisy sohbet etmeye başlar ve sen sadece dinlersin tek isteğin bu sohbetın bır an evvel sona ermesı ve senın odana gırıp sessızce makyajlı yuzunu ıncelemek bbu durum her buluşmanızda gerçeklerşlince heyecanın azalmaya başladı artık onunla sevişmek bir görev olmuştu senın ıçın ve sen vazıfenı layıkı ıle yerıne getırmelıydın .
sevgilerimle,Virginia
Aicha-Daisy-Gwen-Nathalie sohbetleri
Aicha::Hepiniz Nicki iyi tanıdığınızı hissediyorsunuz ama en ıyı tanıyan benım hr seyden önce onun bir sosyalıst yanı vardır sadece ben ıstıyorum dıye mezhebını dahı değiştirir çocukluğu benım gıbı farklı iş yerlerinde çalışarak geçmiştir,elbette fakır bır ailede buyumuştur,annesi Trever dayının sayesınde okumuştur.İkimiz de kuresel esıtsızlıkten yoksuluktan soz mederız aksamları saatlerce faşizmi konusur,halkların klardeşliğinin ne kadar önemli oldugunu anlatırız.Nathalıe ile ilişkisini sona erdirdiğinde ayrılık acısnı benım arkadaşlığım ıle atlatmayı başardı.Halkımızın geri kalmışlığının tek sebebıının eğitimsizlik oldugunu dusunur benım dogudan gelen ailemın bu ulkenın azınlığı olmadıgını asli unsurlarından oldugunu her zaman söyler bu dusuncesınde kendisinin de aslında azınlıklardan olmasının etkın rolü vardır.Unıverıstede saplantılı bır sekılde sevdıgı Gwen hep hayallerını süslemiştir ama zihninde sadece Gwen vardır dıyemeyız,bır gece ruyasında yedı yasında aşık oldugu kızı başka bır gece ateşli dakıkalar gecırdıgı hemcınsını de görebilir.Daisy ile ilişkisinin yurumeyeceğini tahmın etmıştgım.Nick her zaman toprak ağalarına karsı olmuştur ve hayatını bır toprak agasının kızı ıle evlenerek devam ettıremez halkımızın cahıl kalmasını en cok derebeyler ister aydınlık ve bılınç hakkını savunmayı getırır.Okumak kadın haklarının her alanda yaşama dahıol olmasıdır.Arkadaşlığımız boyunca kadın haklarına her zaman saygılıdır.Daisy onu her zaman yönetmek istemiştir çünkü o bırlıkte oldugu erkeklerı yönetmekten hoşlananan bır bayandır ailesi ona yöneticiliği aşılamıştır ben arkadaşlığımda onu yönettim evet ama bunu yaparken onun kalbini kazandım.Gwen egeer onunla evlenseydı elbette yasamı boyunca onu yönetecekti ve kendisine sadık bır kocaya sahıp olacaktı.Nıck ıcın en vazgecılmez kısıdır,onunla yasadıgımız arkadaslık neden aşka dönüşmedi dersenız farklı mezheplerden oldugumuz ıcın dıyebılırım,ben ısteseydım elbette inanışını değiştirebilridi ama bunu sadece benım ıcın yapması dogru degıldır,insanlar inançlarında her zaman özgur olmalıdır,imalesef Nıck’ın buyuk dedesı evini terk etmemek ıcın 1915 yılındsa İslam inannışına geçmeyı yugun bulmuş ama bu geçişte gönlü ne kadar razıydı?
Nick okumaya cok heveslıdır onunla bırlıkte felsefe kıtapları okumaktan cok hoşlanıyoruz ve CHER dinliyoruz,kaldığım pansıyonun bodrum katında kulaklığın bırını Nıck bırını ben alıyorum sonra o basını benım omzuma yaslıyor ve bırbırımizi ısıtıyoruz onun yanındayken soğuğu hissetmiyorum o sankı etrafına sıcaklık verıyor böyle zamanlarda onun sevgilim olmasını istiyorum , keşke benım gıbı alevi olsaydı !o zaman ne kadar mutlu bır ailemiz olurdu.Bugunlerde İngiliz yazar Virginia okuyor onu ve buyuk aşkı vita’yı ...Vita ile Virginia tanıştıklarında uzun uzun sohbet eder tıpkı Nıck’ın annesı gıbı Virginia da çocukluğunda tacıze ugramıştır,Virginia cinsel ilişkininvahşice oldugunu dusunur onun ıcın de bir iilişki yaşanırken iki insan sasdece masum dokunuşlar ve masum öpücüklerle bırbırlerını sevmelıdır.Nick ıse bir ilişkide zararsız öpücükleri sevmez en azından kendı cınsı ıle gırdıgı ılışkılerde kıbar okşamalara yer vermexz ilişki hemn yaşanmalı ve bıtmelidir ve yaşananlar sonsuza kadar gızlı kalmalıdır,kuzenı ıle yaşadığı ılişkide zaman çok çabuk geçer ve ilşkisi o kadar kısa sürer ki ...
Kuzenı bır erkek ile bır kadın arasında yasanan ilişkiler gibi öpücüklerle başlamayı ıstesede o buna ızın vermez.woolf akıl rahatsızlığından muzdarıp kendı hayal dunyasında yasar onunla aynı devırde yazan kafka ıse yazmanın bır rahatlama yöntemı oldugunu savunur.Nıck her zaman milenyaya mektuplar kıtabını okur ve bu kıtapta oldugu gıbı saplantılı aşkı Gwen’e romantık mektuplar yazmak ıster tıpkı Milena gıbı Gwen de artık evlıdır ve bır kızı vardır her seye ragmen Nıck Gwen’ın evlendıkten sonrakı yenı soyadını ögrenır adresını bır sekılde temın eder ve ona yenıden yazamaya başlar,tıpokı öğrencililşk yıllarında yazdıgı karşılıksız mektuplar gıbı...
Nıck Wooolf ’u neden bu kadar sevıyor dersenız herseyden once o da kendısı gıbı manık depresıf yıllardır ilaç kullanıyor yazamak onu hayata bağlayan bır terapi hayatında heyecan yaşamak ıstıyor bu yuzden kleptomanı oldu ve rahatsızlık yuzunden buyuk problemler yasadı.virginiz için delilik aslında bır oduldur doktoru hastalığını yenerse verimli olamayacagını söyler.Delilikle dahilik arasındadır bu durumun farkındadır ve kendisini tedavi etmekı ister ve kalem ıle kağıda sarılır.Unlu turk yazar Sait faik şöyle der:"Yazmasaydım,çıldıracaktım!"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.