- 2421 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
BABAMA MEKTUP - 8
............... BABAMA MEKTUP -8
........ Canım Babam, Koca Çınarım,
........ Göz açıp kapamadan koca bir yıl geride kaldı ve yine bir " Babalar Günü " yaşıyoruz içim buruk,içim acı ve özlem dolu. Bu yıl Şeker Bayramının son gününe denk gelmesi de ayrı bir konu.
........ Canım babam,bizi geride bırakıp gittiğin 1995 yılının o sıcak Ağustos gününden bu yana içimdeki acın, özlemin ve yaşamımdaki boşluğun her geçen yıl katlanarak büyüyor ve devam ediyor, sendeki bazı özellikler bende de görülmeye başlıyor. Ne gibi mi? Ne olacak? Sevinçte ve hüzünde gösterdiğin sulu gözlülük gibi. Bayram günleri ağlamak, hele de o gün evde olması gerekenlerden birisinin evde olmaması durumunda senin döktüğün göz yaşlarını şimdi ben döküyorum ki; bu bayram o eksikliği fazlası ile yaşadım. Böyle günlerde gözlerim sulanınca gelinin Fatoş " Amzankho Sabahattin geldi." diyor. Sonra o da bana eşlik ediyor. İşte bir bayramı daha böyle geçirdik babam.
........ Canım babam, " Geçen yıldan bu yıla neler oldu? " dersen, çok şeyler oldu be babam. Torunum Ozan Deniz’in boyu beni geçti. Arda’nın oğlu Fırat ise yürümeye başladı ki sorma gitsin. Ele avuca gelmiyor. Geçenlerde senin Arda’ya küçükken yaptığın gibi ayağına hafifçe bastım. Arda durumu hemen anladı ve; " Ayağıma bastın dedeee...!" dedi.Biliyorsun kendisi sana öyle derdi. Doğal olarak benim gözlerim yine doldu, doldu ve doldu.........
........ Geçen yıl bu ayda Nurettin’in büyük oğlu Oğuz evlenmişti. Sanırım bunu önceki mektupta yazmıştım. Bu yıl da 23 Haziran günü Gökhan evleniyor onun düğünü var. Ailemiz genişlemeye ve devam ediyor. Ah be babam, şimdi sen de aramızda olacaktın var yaaa...! Bu mutlu günleri birlikte yaşasaydık ne güzel olurdu. Ben de bu yolla senden kalan sulu gözlülük olayını ertelemiş olurdum.
........ Ülkedeki durumu soracak olursan, hiç sorma daha iyi be babam. Her geçen gün yaşam koşulları zorlaşıyor.Ülke battıkça batıyor. Samanı bile dışarıdan alır hale geldik. İşsizlik, yoksulluk ve yolsuzluklar aldı başını gidiyor. Cumhuriyetin değerleri birer birer satılıyor. Özelleştirmeler hastaları müşteri konumuna getirdi. Anlayacağın en açık hali ile bom bok bir durumdayız.
........ 24 Haziran günü Milletvekili ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri var. Umudumuz bu seçime kaldı. Ülkeyi soyanları ve satanları indirmek için son bir umut ve çare. Umarım halk uyanır ve bu yaşananlara bir son verir.
Ama ben bu seçimlerden biraz değil, oldukça umutluyum. Bakarsın 25 Haziran sabahı yeni bir güneş doğar ve
ülke huzura uyanır.
........ Babam benim, Koca Çınarım. Sözü yine fazla uzattım gibi. Ben tüm ailem adına senin bayramını ve Babalar Gününü kutluyor, o kutsal ellerinden öpüyorum.
........ Yattığın yer cennet bahçesi ve yıldızlar yoldaşın olsun babam.... Oğlun Selamettin.
.................................................... 17.06.2018 Pazar Erenler / SAKARYA
YORUMLAR
Varlıklarında değerini bilsek de yokluklarında kat kat daha artıyor gönlümüzdeki yerleri... Bu da işin gerçeği...
1977'de 49 yaşında kaybettiğim babamı düşündüm sizin yazınızı okuyunca... Ona çok şiirler yazdım, çoğunu paylaşmadım... Çok mektuplar yazdım, hiçbirini gönderemedim!...
Çocuklarının mürüvvetlerini, gelinini, damatlarını, torunlarını göremedi benim babam... Ama hayat devam etti... Her seferinde onun KOCAMAN boşluğunu hep hissederek ve gönlümüz hep buruk, gözler nemli olarak yaşadık o özel günleri...
Uyarılarına, kurallarına ( açıkça dile getiremesek da ) hak vermediğimiz günler oldu... Zaman, hepsinin tersini gösterdi bize... Babam gözümüzde bir kat daha büyüdü...
Yarının özelliği gereğince yazınız beni daha çok etkiledi sanırım... Bir baba olarak sizin evlatlarınızla, torunlarınızla, ailenizle bu güzel günün özelliğini gönlünüzce yaşamanızı dilerim... Babalar Gününüz kutlu olsun...
Saygılarımla...
Selamettin PULAT
...... Yazımı okumaya ve yoruma değer veren ince davranışınız için
çok teşekkür ederim . Yüreğime moral ve kalemime güç verdiniz. Babamı kaybettiğimde ben de 43 yaşımda idim. Benzer acılar yaşadığımızı düşünüyorum.
..... Başta yitirdiğimiz babalar olmak üzere sizin ve tüm babaların da BABALAR GÜNÜNÜ kutluyorum.
..... Selam ve saygılarımla kalın.