- 829 Okunma
- 1 Yorum
- 4 Beğeni
HATIRA DEFTERİ
HATIRA DEFTERİMİ KARIŞTIRIRKEN, ORTAOKUL YILLARINDAN ÖĞRETMENİMİN BİR YAZISINI DA YAZMAK İSTEDİM.
Kıymetli Öğrencim,
Şiirlerini yazılarını, ve bir kaç hikayeni okudum.Sende büyük ümitler var kızım.
Şiirlerinde ve yazılarında coşkunluk var.Yazarken çok duygulanıyorsun. Zaten iyi bir yazar veya şair olabilmenin
önemli bir özelliği de çok duygulanmak hatta coşmak değil midir ? Buna mukabil duyguların oluşturduğu
sözcükleri akıl süzgecinden geçirmek kaliteli eserlerin ortaya çıkmasına yardım eder.
Kızım, hayatın ancak dörtte birini yaşayabildiğin halde bir çok olayların etkisi altında kalmış havası var sende.
Hele bilemediğim bir takım olaylar var ki ,seni bir ( duygu çağlayanı ) haline sokmuş.
Bunu nereden çıkardığıma gelince ; yazılarından ve şiirlerinden .
Yazılarının birinde bazen çok heyecanlanıp , sinir buhranları geçirdiğini yazıyorsun. İşte o zaman (duygu çağlayanı ) çok fazla coşuyor. O coşkunluktan istifade edebilmek için hemen kalemi kağıdı alıp yaz.
Yazdıkça açılacak, yazdıkça rahatlayacaksın.Sonunda aradığın _fakat yazılarında belirttiğin gibi hiç bulamadığın_ mutluluğa kavuşacaksın.Daima yaz çünkü çok ihtiyacın var yazmaya.Yazarsan bunalımlardan kurtulmuş olursun.Yazmazsan karamsarlık seni daha da etkiler. Çünkü sen yazarken çok mutlusun.
Şiirlerinde hüzün teması hakim.Mutluluğu çok aradığını fakat bulamadığından şikayetçisin.Yalnızlıkdan dem vuruyorsun. Hayır kızım , hiçbir insan yalnız değildir. Yeter ki yalnızlık kuruntusuna kapılmayıversin. O zaman tabii ki yalnızlık duygusu onu kahreder.Sen hiç bir zaman yalnızım dememelisin! çünkü senin yalnızlığını paylaşacak kalemin olacaktır.
Sana bunları bir öğüt gibi yazdım. Fakat gelecekte seni iyi bir edebiyatçı ve mutlu olmuş iyi bir anne görmek temennisiyle esenlikler dilerim.
Necmi MENEKŞE ED. Derslr. ÖĞRT. G.antep.
YORUMLAR
Yazmak güzel şey...
Ama benim anım sizinki kadar güzel değil, sanırım...
Edebiyat öğretmeni Güler İnceoğlu...
Yeni mezun olmuş, çiceği burnunda, idealist mi idealist gencecik bir öğretmen...
Tabii bende her öğretmenin hayalindeki o iyi öğrenci... 😊
Bir de sınıf öğretmenimiz!
Aynen onun sözleri ile anlatıyorum, çünkü hala her kalemi elime aldığımda kulağımda çınlar bu sözleri ve hep gülümserim...
"Allah'ım, ben sana karşı ne günah işledim de, beni bu deli kızla sınıyorsun?"
Bu feryadının sebebi soru işaretini çok sevmemdendi... 😊
Ve az sonra saldırıverecekmiş gibi bir edayla:
"Bana bak, sana iki gün! Bana mavi'yi anlatan bir kompozisyon yazacaksın, en az beş sayfa olacak! Ha, en önemlisi de, tek noktalama işaretin soru işareti olacak!
Yazdım ama bir de bana sorun... 😓
Ve ne gariptir ki o kompozisyonum il genelinde derece aldı...👑
Aldığım ödülü, "bu sizin hakkınız diye o güzel, o pırıl pırıl öğretmenime verdim..."
O da çok mutlu oldu, tabii ben de...
İşte benim hikâyem...
.....
Uzağı yakında gören ne güzel bir öngörüye sahipmiş, o güzel adam...
Teşekkürler bizlere kazandırdığı "Günay" için...
Nicelerine inşaAllah...