Namaz İnsanı Kötülükten Alıkoyar
Öncelikle namazın etrafını dolduracak surlar oluşturmak daha sonra buradan sızması muhtemel şüphelerin önünü kapamak zorundayız.Bugün böyle yarın şöyle davranan ve ibadetlerinde sürekli matlaşma ve renk atma yaşayan bir anlayış ve düşünce sisteminin tamamen karşısındayız. Olanı ve olacak olanı hakiki manasıyla yalnız Allah bilir ancak insanoğlunun bazı tahminlerde bulunmasında bir mahzur yoktur.Sömürü düzeninin bir parçası olan dünyevileşme ve bunun neticesinde ibadet hayatından uzaklaşma hastalığı çığ gibi büyümektedir.Buna karşı gerekli tedbirler alınmadığı takdirde bu çığın altında bizde kalabiliriz.Batı için maddiyat anlaşılmaz dercede önemlidir.Bunun için hiç utanmadan fakirler fakiri Afrika kıtasını sömürmekte ve doğal kaynaklarının üstüne edepsizce çökmektedirler.İbadet şuuru ve maneviyat bu insanların gönüllerine girseydi bu sömürü düzenini kuramazlardı.Osmanlı böyle yapmamış ve maddiyata neredeyse hiç önem vermemiş mesela bir fetih esnasında muzaffer olarak girdikleri toprak üzerinde bir bahçede üzüm bağlarından üzümleri yedikten sonra üzerlerine paralarını asmışlardı.İşte bu ince düşünce ve Allah adına düşünceli yaşayış onların doğru kulluk ufkunda yürüdüklerinin göstergesidir. Önemli olan gerekli sabrı göstermek ve çağımızda bulunan sapık ve çarpık anlayışlara karşı doğru ve düzgün bir şekilde mücadele verebilmektir.Bugün namazı kılmak bu şartlar altında kolay olabilir. Ancak zaman gelir ki ibadet özgürlüğü kısıtlanabilir o zaman gerisin geri mi döneceğiz? Tabiki hayır bu yolda binbir tehlikeyle karşılaşsakda kesinlikle geri dönemeyiz.Zaman gösterdi ki ibadetin yollarını arayan mert oğlu mertler o yola çıkacak ve o yolda devamlı kalacaklardır.Bizim yapımızda dine karşı büyük bir ilgi ve alaka vardır.Bu husus ciddi şekilde değerlendirilmeli ve gerekli olan adımlar atılmalı sonuçta bizi biz yapan değerlere ve anlayışlara sahip çıkmalıyız.Bize bakan bu değerlerin başına taç yapacağımız şey ise namazdır.Namaz insanı fuhşiyatttan münkerattan Rabbimizin hoşnut olmadığı şeyleden alıkoyar. Ayetten iktibas ile söylediğimiz bu cümleden yola çıkarak , bizi kötülüklerden alı koyacak ve içimizde mağmalar gibi kaynayan günahlara karşı temayülden bizi uzaklaştıracak şey namazdır.Eğer büyük günahlardan birisine giriyorsak mutlaka ve mutlaka namazı kılınması gibi kılamıyoruz demektir.Bu husus çok hassas ve içine derinlemesine girilmesi gereken ve yeteri kadar kapsamlı ele alınmayan ama hayati önem taşıyan bir noktadır.