Güçlü Kadınlar
Güçlü kadınlara sahip olamazsınız. Onlar zaten yaşamın kendisine hükmederler.
Güven duygusu veren bir anne gölgesidir geceleri duvarlara düşen. Seher vakti kuş seslerine karışan mutfak tıkırtılarıdır. Bir iç çekişte sevinci, hüznü, umudu harmanlayıp nemlenen gözbebeklerinden taşarak berrak umutlar bırakanlardır insanların cansız gözlerine.
Dimdik ayakta durandır güçlü kadın. Yüreğindeki çınarlar devrilmeden eğilmez boynu, bükülmez beli. Yalnız kalmayı, kendine sarılmayı öğretmiştir hayat. Mağrur bir rest çekiş değildir bu hayata. Hayatı bütün çıplak gerçekleriyle avuçlarının içine alıp, bütün iyi ve kötü yanlarıyla evlat edinmektir. Yorgun bir şefkati göğsünde titreyerek büyütmektir.
Ağlayan bir kadın kendine sarıldıkça içinden yeni bir kadın daha doğurur. Soyulup kurur acısı, kozasını yırtan bir kelebek gibi. Soyulup giden hüzünleri kanadında yepyeni bir renk olarak belirir.
Olgun kadınlar o yüzden yalın ve rengarek kelebeklere benzerler. Acıyı içinin değirmenlerinde öğütmüş yeni bir renge dönüşmüştürler çünkü. Hem de altında hiç ezilmeden. Taş olmadan, kaya gibi sertleşmeden incecik kanatlarını yüreklendirerek meydan okurlar hayata.
Sahip olamazsınız güçlü kadınlara. Onlar bütün varlığıyla ait olabilirler ancak. Renklerini görebilen gözlerdir, şefkatin şefkatle iyileştiği, narin kanatlarının dinlenebildiği yerdir orası. Buna değecek bir yer, anlayacak bir yürek yoksa, yine kendilerine, mücadeleye ve yalnızlığa ait olurlar...
Saklanan kadınlar ise ördükleri duvarları sûni renklerle boyayarak avuturlar acıyan yerlerini. Hırçınlıkları yüzünden çıkamazlar kozalarından. Acıyı öğütemediklerinden içten içe çürüyüp giderler. Ya taş olurlar ya da güçsüz ve tükenmiş bir halde uzatırlar güvensiz ellerini...
Yaşamı doyurucu göğüslerinde gezdiren kadınların sevgisi satılık değildir.
Köklerinden koparılmış çiçeklerin şeffaf vazolarda can çekişen bedenleriyle yüceltilemez kadınlıkları. Bir avuç baharın insan bencilliğine bürünmüş cenâze törenleri susturmaz yaşadıkları mutsuzluğu. Biçtiğiniz fiyatların etiketleri tutunamaz gövdelerinde. Gerçek sevgiyi çıplak gözlerden tanırlar. Sımsıcak kalplerinde ağırlanmaya hazırdır öyle sevgiler.
Sahip olamazsınız güçlü kadınlara, onlar zaten yaşamın kendisine hükmederler...
✒T.Y.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.