- 3993 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
'OKU' EMRİNİN MANASINI KAVRAYAMAMIŞSAN KADİR GECESİNİN BİN AYDAN HAYIRLI OLMASINDAN SANA NE?
Kur’an-ı Kerimde doğrudan doğruya hakkında ayet olan çok önemli bir gecedir Kadir Gecesi. Nitekim Kadir Suresi bu günün anlamını şu şekilde ifade eder: Biz onu Kadir gecesinde indirdik.Kadir gecesinin ne olduğunu sen nereden bileceksin?Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve Ruh o gece Rablerinin izniyle, her iş için inerler.O gece, tanyeri ağarıncaya kadar süren bir selâmettir.
Peki Kadir gecesi niçin bu kadar önemlidir?
Çünkü inancımıza göre Kur’an ilk kez bu ayda indirilmeye başlanmıştır. Kur’an’ın nasıl indirildiğini de sanırım bilmeyen yoktur. Ve İlk Ayetin ’ Oku ’ olduğunu da bilmeyen yok değil mi?
Şimdi gelin hep beraber önce 1272-1273 Yıllarında bu ülkede ’ oku ’ emri nasıl anlaşılmış bakalım. Sonra da günümüzde ’ Oku’ emrini nasıl anlıyoruz?
1272- 1273 Yıllarında Anadolu Selçuklu Sultanı IV. Kılıçarslan ’ oku’ emrini ’Sadece Kur’an oku’ Olarak algılamadı. Almış olduğu İslam eğitimi ona Kur’anın yanında Fizik, Kimya, Matematik, Astronomi, Felsefe ve daha nice bilimleri okuması gerektiğini söylüyordu. Ayrıca kendisinin okuması da yetmezdi. Madem ki sultandı o halde halkı da okumalıydı.
İşte bahsettiğimiz tarihte Kırşehir valisi olan Nurettin Cibril Bin Caca Bey’e şehirde bir mederese kurdurmasını emretti. Caca Bey bu medreseyi kurdurdu ve medrese günümüze kadar varlığını sürdürmüştür.( Bina olarak tabii ki )
Bu medresede astronomi dersleri veriliyordu ( Şimdi en modern liselerimizde bile seçmeli ders olarak okutulamıyor çünkü öğretmeni yok.)
Caca Bey Medresesi ya da Külliyesinde İslami ilimler de vardı elbette. Yani Kur’an, Tefsir, Hadis gibi dersler. Ve dahası Tarih, Coğrafya,Mantık, özellikle de Felsefe okutuluyordu ( Bu dersler günümüzde seçmeli derslerdir bilmem bilir misiniz? )
Öylesine ilgiçtir ki bu medrese, kapısında bulunan üç roket kabartmasını sırrı hâla çözülebilmiş değildir. ( 1. ve 2. Resimlerde o roketleri görüyorsunuz )
Kısaca 1272-1273 Yıllarında bu ilkede kendilerine ’ alim, bilim adamı ’ yahut da ’devlet yöneticisi ’ Denilen kişiler ’ Oku ’ Emrini Hem Kur’anı oku, hem de diğer dünyevi ilimleri oku olarak algılamış ve ona göre davranmışlardır.
1272-1273 yıllarında Allah’ın ’ Oku ’ Emri mucibince bizim insanımız roket yapmaya çalışmıştır. Gök yüzünü, yıldızları incelemiştir o günün şartlarına göre...
Günümüze gelelim.
Atalarımız roket yaparken ( veya yapmaya çalışırken ) günümüzün sözde mürşitleri ne yapmışlar peki?
Mesela onlardan biri olan Cübbeli Ahmet Hoca ’Size öteki dünyada Fizik, Kimya, Tıp sormayacaklar ’ Demiştir. Yani ona göre Allah bizlere ’ Oku ’ derken Fizik, Kimya ve Tıbbı okunacaklar listesine almamış (!)
Bir başka mürşid olan Ahmet Bursevi de ’ Oku ’ Emrini nasıl anladığını anlatsın mı bizlere?
"Bu Challenger diye bir uzay aracı fırlattılar ya. O tam fırlatıldığı zamanda Hatme’nin içindeydik. Bak yazılıdır o da. Hatme’nin içerisindeydik, Ahmet amca Hızır Aleyhiselam’dan yardım istedi. Televizyon yok, hatmenin içerisindeyiz. Fırlatıldı hala niye patlamadı diyor Ahmet amca. Sesli konuşuyor, duramıyor. Mehmet Emin amca da dedi ki ’Ahmet merak etme cıvatalarını gevşettik biraz sonra bu düşecek.’ Yemin ediyorum, saatle yazdık oraya. Dediği saatte tam saniyesi saniyesine ertesi gün haberlerde dinledik. O saatte Challenger patladı.’
Evet, 28 Ocak 1986 da ABD tarafından uzaya gönderilen ancak kalkışından kısa süre sonra havada patlayan Challenger uzay aracını meğer bizim mürşitler (!) İmha etmişler (!) Şeyh Ahmet Bursevi hazretleri (!) bu gerçeği (!) yıllar sonra 11 Mart 2018 yılında yani atalarımızın Caca Bey Medresesini kurup uzay araştırmaları ve roket yaptıkları tarihten 745 sene sonra böylece açıklıyor.
Hani buram buram cehalet ve buram buram safsata ya, haydi o kısmı es geçelim ve gerçekten de uzay mekiğini bu hazretlerin düşürdüğünü kabul edelim bir an için. Peki neden? Bir uzay mekiğinin neresi bu şeyhe battı ki düşürdüler? (!) O uzay mekiğinde yedi kişi vardı ve hepsi öldü. Onlara gareziniz neydi? Size ne zararları olmuştu da uzay aracının civatalarını gevşetip o insanları öldürdünüz?(!) Sahi uzay aracında civata olup olmadığından emin misiniz? ))))
Allah’ın ’Oku ’ emri Kur’anın hangi ayetinde ’Bilimsel çalışmalara düşman olun. Hele de bunu yabancı bir devlet yapıyorsa mutlaka yok edin’ diyor?
Yani ’Allah insanlara ’ Oku ’ demiş, bunlar da bir şeyleri okumuşlar ama okudukları asla Kur’an olmadığı gibi bilimin zaten zerresi bile yok.
Kısaca ’ Oku ’ yu ’ Maval oku ’ olarak anlamışlar.
Yalnız bu örnekler öyle iki tane değildir maalesef.
Şimdi bir başka resme geçelim ( 5. Resim )
Bir sürü insan sap gibi dikilmiş, şeyhlerinin huzurunda... Ne yapıyorlar dersiniz?
Efendim şeyhin halifeleri bunlara önce ’ Bir evliyanın huzurunda bir an durmak yüz elli sene ibadetten daha efdaldir ( Daha hayırlıdır ) diyor; bir başka halife ise çıtayı daha da yükseldip 150 seneyi 1000 seneye çıkarıyor.
Yani efendim 1000 Aydan daha hayırlı olan Kadir gecesini beklemeye, bu geceyi ibadetle, duayla, zikirle geçirmeye ’ Allah’ım sen affedicisin. Affetmeyi seversin. Beni de affet’ Diye dua etmeye gerek yok (!) Şeyh Mahmut Efendi bizlere daha da efdalini sunuyor (!) Onun huzurunda sap gibi dur, bin sene ibadet sevabını kap. 1000 Aylık bir sevap için de kendini boşuna yorma. 1000 ay 84 sene ediyor. Bin senenin yanında lafı mı olur?
Ha unutmadan, ’Şeyh Mahmut Efendi’nin huzurunda bir an durmak 1000 sene nafile ibadetten daha efdaldir’ yani ’ Allah’ın huzurunda bulunmaktansa Mahmut Efendi’nin huzurunda ayakta dikilmek ’ Daha hayırlıdır diyerek şirkin en koyusunu işle sonra da Atatürk’ün manevi huzurunda saygı duruşunda bulunanlara ’ Putperest ’ De. Bunu nereye koyarlar onu da bilemiyorum.
Evet, Allah, bugün Kadir Gecesi olarak kutladığımız günde, yani bundan 1408 sene önce ’
1- Yaratan Rabbinin adıyla oku!
2- O, insanı bir alekadan (embriyodan) yarattı.
3- Oku! Rabbin sonsuz kerem sahibidir.
4- O Rab ki kalemle yazmayı öğretti.
5- İnsana bilmediği şeyleri öğretti.
Ayetlerinin geldiği günde insanlara ilk olarak ’ Oku’ diyor. Yukarıda resmini gördüğünüz cemaatin mürşidleri (!) de bir şeyler okuyorlar lakin okudukları yine Kur’an değil. Yine bilimle uzak yakın hiç bir ilgisi yok ve hepsinden kötüsü resmen Allah’a ortak koşuyorlar. Yani şirk içindeler.
Gelelim sonuca:
Bugün Kadir Gecesi
Bugün ülkemin insanlarının bir kısmı yine dini sohbet dinlemek(!), İmanlarını tazelemek(!) , lebalep sevaplarla dolup günahlarını sıfırlamak için (!) 1000 Aydan daha hayırlı olan Kadir gecesine değil, şeyhlerinin huzuruna koşacaklar 1000 senelik sevap kapmak için. Ve namazlarında da yine pek çoğu ’İkra’ bismi rabbikellezi halak ( Yaratan Rabbinin adıyla oku ) diyecekler; yine ’ İnne enzelnahu fi leyletil Kadr ( Kadir gecesi bin aydan hayırlıdır’ Diyecekler.
Bir kez daha söyleyeyim:
’OKU’ EMRİNİN MANASINI ANLAYAMAMIŞSAN KADİR GECESİNİN BİN AYDAN HAYIRLI OLMASINDAN SANA NE?
Bu mübarek gecede tek bir şey için dua edeceğim:
Allah - özellikle tüm Müslümanları - ’Oku ’ Emrinin manasını idrak eyleyenlerden etsin. Onu idrak ettiğimiz gün inanın bana Allah tüm günahlarımızı affeder zaten.
Selam ve sevgilerimle tüm İslam Aleminin Kadir gecesini kutluyor, uyanışa vesile olmasını diliyorum Yüce Rabbimden.
Videolar:
www.youtube.com/watch?v=2SqsSPPUjW8
www.youtube.com/watch?v=DyMu4bKwAGQ
RESİMLER
1-2 Kırşehir Caca Bey Medresesinden görüntüler
3- Challanger’in düşüşü
4- Şeyh Ahmet Bursevi
5- Mahmut Hoca ve onun huzurunda durarak 1000 yıllık nafile ibadetten daha fazla sevap kazanmaya çalışan müridleri.
YORUMLAR
Müslümanlarda günümüzde cahillik diz boyu, almış başını gidiyor. Daha önce İslam Toplumları tabi ki daha ileriydi diğer dini toplumlara nazaran. O Rabbımızın ''OKU'' emrini ben de öyle anlıyorum, yani tabi ki sadece Kur'an Oku emri değil o emir, başka başka kitapları da oku, tabi ki bunun yanında Kur'an da okuduğun zaman imani ve itikadı bilgilerin sağlam olursa, sana ve senin dinine saldıran insanlar ile de fikir yoluyla mücadele edersin. Bilime ait yeni bilgiler öğrenirsin, icatlar yaparsın. Hoca kılıklı bazı soytarılarda çıkmış ki kim olduğunu siz az çok biliyorsunuz ''İyi ki okumadım yahu ben!'' diye beyanat veriyor. İyi ki biz de senin gibi cahil hoca kılıklı adamların peşinden gitmiyoruz... Oku ki hem dine ait hem de dünyaya ait bilgileri öğren, oku ki kendini aş, oku ki o üstüne bomba bağlayıp cennete gideceğini zanneden salaklar gibi olma, oku ki dünya da savaşlar kargaşa azalsın, oku ki Allah korkusu ve sevgisi hakim olsun dünyada... Güzel bir yazı olmuş kutluyorum içtenlikle Sami Hocamı...
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
sami biberoğulları
Bence keşke okusaydın Emirhan, çünkü bu yazı öyle resimlerine bakarak anlaşılacak bir yazı değildir.