Susamın Kokusu Çayın Buğusu
Susamlı halka, halka sunulan albenili nimet. Dişlere teni değdiğinde çıtır çıtır sesi bestenigâr bir şarkı mesabesinde. Nam-ı diğer simit. Çay zaten başlı başına buğulu bir efsane. Hilkatin iki incisi denilebilir bence çayla simide. Bu iki incinin arasındaki ülfet şükrü ifaya ve tevazua kapı açar daima. Aranızda simidi çayla halleştirmeyi sevmeyen var mı? Ya da bu ikiliyi muhabbete katık etmekten haz almayan. Şayet varsa bile fazla taraftar bulamayacaktır.
Günün başlangıcında, sabahın tazeliğine; çayla simidin ülfeti ayrı bir tazelik katar. Çıtır çıtır simitten aldığınız lokma ağzınızda dağılırken, çaydan aldığınız her yudum ayrı bir haz verir insana. Bu sahnenin diğer konuğu tevazudur. Mütevazı bir sofrada şükür daha bir manidar olur. Bu tevazuu dostlarla üleşmekse başka bir bahtiyarlıktır. Çayla simidin ünsiyetine tanık olurken şükürle birlikte hiçten saadetin kapısını da aralarsınız. Susamın kokusu çayın buğusu süsler şükrünüzü. Melekler tevazu sahnesine hayran kalırlar. Ve bu sahneyi kayda geçerlerler muhakkak.
Nimetin albenisi tevazuu süsler. Şükür, hem elinizi hem gönlünüzü, hem de dilinizi. Bana sorarsanız , dişinize değdiğinde çıtır çıtır ses çıkaran susam; simidin ziynetidir, süsüdür. Buğusu üstünde etrafa rayihası yayılan çay ile susamlı halka ise şükrün ve tevazuun süsüdür. Susam simide ne denli yakışırsa çay ve simit tevazua ve şükre o kadar yakışır. Ancak bu inceliğin farkına varmak o sahneyi yaşamakla kabildir. Uzaktan bakıp geçmekle hiçbir şey anlayamazsınız. Tabi bu mübarek Ramazan ayında çayla simidin ünsiyetine ve ülfetine sabah tazeliğinde tanık olmak imkânsız.
Bu mütevazı ve efsane hâli yaşamak için Ramazan ayının sonunu, bayram sonrasını beklemelisiniz. Bayramdan sonra cümle dosta yarana bu güzelliği yaşatmak bu fakirin boynunun borcu olsun. İnşallah Beşevler’ de Çayın piri kirvenin mütevazı mekanında size susamlı halkanın tılsımı ile çayın güzelliğin harmanlama hususunda eşlik etmek isterim. Üstelik çaylar ve simitler benden. Mukallitlik ve latife de Kirveden bedava.
Buyurun bayramdan sonra hep beraber hiçten saadetlerin kapısını aralayalım. Çayımızı yudumlayıp çıtır çıtır simidi yerken iki de lafın belini kırıp tevazuu ve albeniyi taçlandıralım… Sözü bir şiirle noktalayalım:
Çay Simit ile Kirve
Beşevler ünsiyetin fotoğrafı kaimdir.
Geçip giden anlamaz asla kat’a mevzuyu
Hiç merak ettiniz mi bu meşhur Kirve kimdir
Uğrarsan sabah erken tanırsın tevazuu
Burada has markadır çay simit ile Kirve
Ünsiyet harmanlanır yapar muhabbet zirve
Susamın çıtırtısı bestenigâr bestedir
Kaşık ile bardağın konseriyse emsalsiz
Tevazuun kokusu galiba bu sestedir
Çay simitle birleşir hatırda bırakır iz
Burada has markadır çay simit ile Kirve
Ünsiyet harmanlanır yapar muhabbet zirve
Ankara, 07.06.2018
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.