- 1429 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ASKERİN PIR PIR'I
... Askerlik yapanlar bilirler. Askerlik de subay, astsubay ve uzmanların rütbe ve apoletlerini gösteren işaretlere pır pır derler. Ne zaman söylenmiş, ilk defa kim söylemiş bilmiyorum ama, çok kolay ve söylenmesi hoş bir kelime pır pır :) Diyeceksiniz nereden eski bu pır pır. Yahu son günlerde hep apoletlerden bahsediliyor ya. İşin doğrusu Anadolu insanı bu terimleri bilmiyor. Dolayısıyla soruyorlar: Adamın biri komutanlardan bir şeyleri söküyormuş nedir bu söktüğü şey. Apolet de diyemiyorlar tabi. Bizde amca komutanlardan pır pır’ları sökecekmiş diyoruz. Ve insanımızın cevabı: " Ola kardaş pır pırı sökmek kolay mı ? Hele birde adam korgeneral olursa. " Yani pır pır deyip geçmeyin. o pır pır’ları takmak zor, sökmek ondan da zordur. kalın selametle.
Yazı: Erdinç TİP
YORUMLAR
kimsenin bir şey sökmesine gerek yok
zira Engin Alan siyasi otorite karşısında ayağa kalkmadığında, yine siyasi otorite tarafından tutuklanıp hapis cezasına çarptırıldığına göre, siyasi otoritenin karşısında duruşuna engel olamayan komutan kendi pır pırını kendi zaten sökmüştür.
Sahi Mustafa Kemal Atatürk askerlere siyaseti neden yasak etmişti?
Evet takmak çok zor, namus şeref, haysiyet, cesaret, çalışma, bilgi ve başarı gerektirir. Ama sökmek için fetoş gibi bir ortağın olması yeter. Hatta sökmek yetmez içeri tıkarsın. Hatta hatta bir kısmı kahrından intihar eder yada ölen yakınlarının cenazesine bile katılamaz. Daha ötesi birileri çıkıp "ben bu davanın savcısıyım" diye böğürür.
Ömrünün neredeyse 1/4 ünü dağlarda terörist avlayarak geçiren Engin Alan'ı da araya sıkıştıralım. İktidarın dansözler gibi zil takıp göbecikler ata ata karşıladığı çocuklarımızın katillerini kovalayıp imha eden bu yiğit askeri içeri tıkmamışlar mıydı ?
Kardeşi şehit edilen Yarbay Mehmet Alkan'ı hatırlarsınız. Açılım zırvası yüzünden kaybettiği kardeşinin acısıyla tabutuna sarılıp gerçekleri haykırdı diye "pır pır"ları sökülü verdi.
Yani iktidar yalakasıysan sorun yok, kimse pırpırına el süremez. Amaaaa herhangi bir gerçeği dile getirdiğin an siyaset yapmış olursun ve pırpırlara veda edersin.