- 1510 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
çocuk sevindirmek Allah Rızasına sebepdir
unutmayalım bizler,kuşu ölen çocuğun evine gidip başsağlığı dileyen bir Rahmet Peygamberin Ümmetleriyiz çok şükürler olsun Elhamdulillah
Aynı zamanda Ashabı ile oturup istişare ederken,kendisine gelip,elinden tutarak çocuğun istediği tarafa giderken (ashabım durun bu çocuğun bir derdi var,onu hal edeyim kaldığımız yerden devam ederiz,diyen Rahmet Peygamberin ümmetiyiz çok şükürler olsun,Ehamdülillah.
Rüku ve secdelerde iki gözü Hasan ile Hüseyinin incinmemesi için Rüku ve secdeye yavaş giden bir Rahmet Peygamberini Ümmetiyiz çok şükürler olsun Elhamdülillah.
çöl den iki cihan güneşini bir kral gibi gören,düşünen, bir çöl Bedevisine ve onun şahsında insanlığa,merhamet,şefkat insanlık dersi veren bir Peygamberin ümmetiyiz çok şükür Elhamdülillah.
zira,benim çok çucuğum,torunum oldu daha hiç birinin başını bile okşamadım,diyen Bedeviye, Allah senin kalbinden merhamet duygusunu söküp almışsa ben sana ne yapabilirim ki ( merhamet etmeyene merhamet edilmez.))buyurarak insanlığı çok büyük ders verdiğini de asla unutmayalım...Ve Cahiliye döneminde kız çocuğunu,Ey babacığım yapma,yapma Babacığım diye yalvarmasına aldırmadan kız çocuğunu diri diri toprağa gömen kimsenin bu anlatmasını üç kere tekrar ettirip,bütün mübarek sakalı ve hırkası ıslanana kadar , hıçkırarak ağlayan,göz yaşı döken,bir Rahmet Peygamberinin Ümmetiyiz çok şükürler olsun,Elhamdülillah.( Diri diri toprağa gömülen kız çocuğuna hangi günah dan dolayı öldürüldüğü sorulduğu zaman,.Tekvin suresi Ayet.8-9 ) Ayetine vahyine muhatap olup,öldürmeyi,Allahın verdiği canı almayı kesinlikle yasaklayan bir Rahmet Peygamberinin Ümmetiyiz çok şükürler olsun, Elhamdülillah.
yine unutmayalım,çocuk sevindirmek,Allah Rızasına,Peygamberimizin şefaatinesebeptir.Mübarek ecdadımız bu konuda çok daha hassaslardı.bir çocuk ve bakkal hikayesini hiç unutmam.7,8 yaşlarında ki çocuklar bir bakkalın yakınında oynamaktadırlar.çocuğun birisi haydi bakkala gidelim de ,leblebi üzüm alalım der.çocuklar bakkala giderken arkadaşına seslenirler,Haydi sende gelsene derler.parasının olmadığını bildirmemek için ben sonra geleceğim der.yere bakıp parasızlığına üzülürken,cam kırıklarını görür vearkadaşlarına mahcup olmamak için onlar toplar ve bakkala gider ve amca bu cam kırıklarına,üzüm ve leblebi olurmu? verilirmi ? der.Bakkal durumu hemen anlar,evladım bunlar ne güzel cam kırıkları tabii olur der ve üzüm ve leblebiden verir.Bakkal burada kalp gözüyle bakmıştır.gerçekten de insan baktığına kalp özüyle bakmalı.hiç unutamam, tarlada nohut yoluyorduk,ben daha 7yaşrndaydım.Annem bak atlı geliyor,bir kaç dal nohut al ve Dayı deste de bakalım şehirden geliyor belki bir şey verir dedi.ben de yolun kenarına geçip Dayı Deste dedim.hemen atını durdurdu ve heybesinden kocaman bir Armut çıkarıp verdi ve beni çok sevindirdi.Bu kadar on yıllar geçtiği halde o Yolcuyu ve verdiği o kocaman armudunu hiç unutamadım...
bu güzel Ameli belki onun Allah Rızasını nail olmasına,cennete vesile olmuştur inşaallah.
yine unutmayalım,Çocuklara bayram harçlığı vererek onları sevindirmek de Allah Rızasına sebep olabilir.bir de insan yaptığı iyilik ve yedirdiği ile Rahmetle anılır derler ya,bu çok doğru.köyümüzde Rahmetlik bir komşumuz vardı,bahçesinde elma ağaçları vardı. ağeç ve elmalarda mis gibi kokardı.Amcadan biz ayıp olur diye elma isteyemezdik.oradan geçerken o bu durumumuzu anlardı.Çocuklar gelin şu elmaları alın,göz Hakkı var Afiyetle yiyin derdi.ve daha hala o komşunun elma ve ağacı kokusunu hala burnumda tüter.ve ne zaman akranlarımızla,arkadaşlarımızla bir araya gelsek o Amcayı hep Rahmetle yad ederiz,Rahmetle anarız.
Sevgili Peygamberimiz iki cihan güneşi ( Allah infak edenin malını artırır,ziyadeleştirir.Allah Rızası için mütevazı,Alçak gönüllü, hoş görülü olanını şanını yükseltir,onu sevdirir.) manasın da buyurduğunu unutmayalım,Selamlarımla,Dualarımla.
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.06.06.2018.ANKARA.
YORUMLAR
Kalp gözü, değil mi hocam?
Hele ki kalp kırmak Kabe'yi yıkmak kadar günah ise.
Bir çok şey var yine güzel dinimizin her vesile ile zikrettiği.
Düşünmek çok derin düşünmek: karşımızdakini kırmadan ve incitmeden ona ve yüreğine usulca dokunmak ve sokulmak bir de...bir de...
Hüzün ve acı bazı insanlar için sevinç kaynağı hele ki karşı taraf tüm iyi niyetiyle yaşarken ve zora koşulurken oysaki bu, bizim hayatımız ve özelimiz hele ki Müslüman değil mi Müslüman'ın kusurlarını örten?
Değil birbirimize destek olmak olmayan şeyleri birileri için söyleyip yayıp yine insanları bu yalanlara bu iftiralara inandırır olduk.
Allah rızası için yaşamıyor muyuz ve Allah rızası için birbirimize kol kanat germek bu kadar mı zor?
En can yakan; gıybetin ve iftiranın yağmur gibi yağdığı ama Allah'ın rahmeti bir şekilde o mazluma ulaşıyor hele ki arada perde yoksa yine mağdur kulu ile yüce Yaradan arasında.
Neyiz ki üstadım?
Kimiz biz?
Sahi, ne kadar zamandır böyle nefret dolu insanlar olduk?
Ama şükürler olsun güzellikler de mevcut ve illa ki gül bahçesi yüreklere düşüyor da yolumuz anlıyoruz güzelin ve iyinin değerini.
Huzurun ve İslamiyet'in ayak sesi yazdıklarınız yine bir o kadar insanlığımızı sorguladığımız.
Çocukların yeri başkadır benim için hele ki öğretmenlik yaptığım yıllarda onlarla kurduğum gönül bağı.
Allah onları kötülüklerden ve kötü insanlardan korusun ki günümüzde çocuklarımızı kimseye emanet etmemeli ve onları gözümüzden sakınmalıyız.
Bir yetim'in başını okşamak bile ne denli yücedir yine Allah katında.
Keşke hep çocuk kalsak ve keşke birbirimizi mağdur etmeden ve yakıp yıkmadan kainatı yaşasak...ne mümkün!
Allah sizden razı olsun Bence siz, bu güzel ailenin temel yapı taşlarından birisiniz yine bizlere sunduğunuz gönül gözünüze bizler de eşlik ederken.
Kutluyorum değerli hocam.
Allah'a emanet olun.
Selam ve dua ile muhterem hocam.
ABDULKERİM KAYA
hocamm.
kusura bakmayın, ben fazla aktif olamadım bu gün.
Allah'ın izniyle yine yazınıza geleceğim ve derin bir analiz yapacağım.
başlığa kilitlendim ilk etapta.
Allah razı olsun sizden, sizlerden.
selam ve dua ile muhterem hocam.