- 1865 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
ELLİNCİ YIL
Hey adamım sen astsubay olalı
50 yıl olmuş.
Evleneli 49 yıl olmuş.
İki idik üç olduk zaman geçti
Üç idik dört olduk.
Uykusuz kaldık aç kaldık.
Ama çocuklarımıza çok
İyi baktık.
Senin değişik isteklerin vardı.
Hani evin reisi erkektir yaaaaaaa,
Ne yapsan hakkındı,
Ben ise devamlı hoşgörü içindeydim.
İçki içtin. Geceleri geç geldin, pencere önünde hep seni bekledim.
Ben ise hiç konuşmadım, hakkıdır dedim.
Anamda babamda hep böyle söylerlerdi.
Erkektir kızım sabırlı ol,
Yazgım bu, tek suçum kadındım anaydım.
Zaman geçti sen hatalarından dönmeye,
Beni yavaş yavaş anlamağa başladın.
Çocuklarımız büyürken sen daha da
Aklıselim tutarlıydın.
Evde sesin kısılmaya benden uzaklığını
Yakınlaştırmaya başladın.
Artık değişiyordun ve bende senin gibi yaşlanıyordum. Büyüyen çocuklarımız ikimizi de yargılamaya başlamıştı.
Senin konuşmana benim giyimime karışıyorlardı, evde yavaş, yavaş iktidar değişikliği baş göstermişti.
Yemekleri onlar belirliyor, giyeceğimizi onlar seçiyordu.
Zaman elli yaşından sonra hızlı geçiyor farkın damısın? senin şekerin benim tansiyonum oluştu.
Büyüyen çocuklarımız evlendi. Gelinlerimiz, torunlarımız oldu. Bizler ise hızlıca yaşlanıyorduk.
Bazen televizyondan sıkılınca eski resimlere bakıyoruz. Sende bende fena değilmişiz. İkimizde: “Hey gidi günler hey diyoruz.”
Sevdiğimiz bir yemeği yaparken ya tuzunu ya da salçasını atmıyoruz sen bildiğim bir anıyı, fıkrayı hiç anlatmamış gibi devamlı tekrar, tekrar ederken ben alınmayasın diye zoraki gülüyorum.
Sen de bir toplumda geçmişini anlatırken her defasında aşırı mübalağa ediyordun, sonunu bildiğimiz filimler gibi.
Sinemaya gitsek, tiyatroyu izlesek tam can alıcı yerde uyukluyoruz
Ev gezmelerimiz bitti saate bakmadan yatıyoruz. Gecenin bir yarısında uyanıyoruz. Tuvalette sen ve ben sıraya giriyoruz.
Hareketler kısıtlı çoluk çocuk ziyaretimize gelse bile bir an önce gitseler de yatsaydık diyoruz. İkimizde bağırarak konuşuyoruz. Gözlüklerimiz her değiştiğinde camları kalınlaşıyor. Gücümüzde azaldı farkın damısın ilaçlarımızı almayı bazen unutuyoruz.
Arkadaşlarla yuvarlak masada yemek yerken anlatılanları duymak için ellerimizle kulak kepçesini büyütüp eğiliyoruz adam fıkra anlatırken ağlıyor acılı bir olayı anlatırken gülüyoruz. Çünkü anlattıklarını gözlerimizle dinliyoruz
Her geçen gün geçirdiğimiz günü arıyoruz.
“Sen benim adımı karıştırıyorsun Taceddin yerine, Rükneddin, Ekmeleddin. Gıyasettin Secaattin diyorsun”
“Ya sen bana leyla yerine Esra Ceyda Ayla Süheyla Müberra diyorsun ya”
İçimizdeki çocuk çok delişmen atta hüner çok ta dizde derman kalmadı.
Sen benim ben senin doğum gününü çocuklardan öğreniyoruz.
Eeeeeee her başlangıcın bir sonu vardır. Gülüm geldik gidiyoruz. Ama söz ver her zorluğu beraber yendik bu sonu da beraber bitirelim. Şunu samimi söylüyorum bir daha dünyaya gelsem yine seninle evlenirdim. Çünkü senin de benimde gözümüzün nuru iki çocuğumuzun başarıları, gelinlerimizin hanımlığı, torunlarımızın güzelliğinin, Garantisi var.
Güzellikler kalıcı değil yaşamda verilenin alıntısı var ve şuna da hazırlan hayatı komedi gibi yaşarsın ama son perdesi de dramdır. Yaradan hakkımızda hayırlısını nasip etsin. Bulunduğumuz etkinliklerden ayrılırken artık helallik almalıyız. Altı ayda buluştuğumuz bu güzelliklere her gelişimizde en az dört beş arkadaşımızı kaybediyoruz. Yaratanın en büyük adaleti, yarattıklarına, bir zamanı iki ölümü eşit olarak vermiştir. Yaşarken öleceğini bilen tek canlı insandır. Kaçınılmaz olan bu akıbet herkese ağrısız, Çilesiz ve kimsesiz olmasın.
“Hey hanımım yazdığımı beğendin mi?
“Ne bağırıyorsun beee karşında sağır mı var…..Get hele herif get sen okurken ben
Hiç duymadım ki uyuya kalmışım biliyor musun?”
UZATMALAR
Bir futbol maçı gibi
Uzatmada yaşamlar
Mevsimler kışa döndü
Unutuldu baharlar
Mazi yerini aldı
Şahidi resimlerin
Bilinmez bir muamma
Az kaldı geleceğin
Saniyeler azaldı
Hakem düdük çalacak
Biten maç değil gülüm
Ömrümüz son bulacak
Renkler siyah beyazdı
Yerini gri aldı
Yaşa kalan günleri
Uzatmada azaldı
YORUMLAR
Öncelikle size ve kıymetli eşinize sağlık afiyet ile güzel bir ömür diliyorum.Değerli şairim.Yazınızı okurken herkes gibi benimde hayatımın özeti bir film şeridi gibi gözlerimden akıp geçti.Yıllar su gibi geçerken kimi tatlı kimi acı hepimizin yaşanmışlıkları ile arkamızda bir ömür bırakıyoruz.Hem düşündüren düşünürken de gülümseten bu harika yazınızı ve değerli kaleminizi canı gönülden kutluyor sağlık ve esenlikler diliyorum.Selam ve saygılarımla...
Sevgili Abim.
Şu sitede bile kaç arkadaşı toprağa verdik değil mi? Hemen aklıma geliverenler : Hülvani Baştuğ mesela, Mesela Kemal Paracıkoğlu, daha bir kaç gün önce Hakan Kurtaran...
Eninde sonunda bizlerin gideceği yer de o kara toprak ve evet dediğin gibi uzatmaları oynuyoruz.
Rabbim ardımızdan en azından iyi insandı dedirtebilmek.
Sen benim gözümde her zaman iyi bir insan dost canlısı bir abi olarak kalacaksın. Hangimiz önce giderse diğerimiz için '' İyi insandı'' demeyi, iyilikle yad etmeyi unutmayalım olur mu?
Allah uzun ve sağlıklı ömürler versin can abim. Allaha emanet olasın. Değerli eşine de sonsuz selam ve saygılar.
tacettin yıldırım
Bu adam her zaman farkliligini ortaya koyar. Bir romani tek sayfaya sigdirir. Guzel adam, mutluluk mesaleniz sonsuza dek sursun. Yuregine saglik, kalemine ilham.
tacettin yıldırım
Bize hayat gerçeğinin aynasını tutan harika bir yazıyla gönlümüzün bam teline dokundunuz yine komutanım .
Bu aynaya baktım da kendimizi gördüm bir anda. Biz de evliliğimizin 36.yılındayız ama aşağı yukarı aynı şeyleri yaşamaya başladık bile .Bazen gülüyoruz ağlanacak halimize .
Yoksa çekilmez bu uzatmalar .
Hayat bize verdiklerini birer birer geri alıyor yani .Bu işte tek kazancımız çocuklarımız ve torunlarımız bu da her şeye değer .
Allah size ve sevgili eşinize daha nice mutlu yıllar sağlık sıhhat ve ağrısız acısız sevdiklerinizle vedalaşan helalleşen mutlu uzatmalar yaşatsın can komutanım .selam ve saygılar çokça .
tacettin yıldırım
Merhaba Komutanim, elli yilin özetini ne güzel anlatmışsın. Artık gün ikindiye döndü yavas yavas aksam oluyor. Nasil ki sabahın seherinde bedenin ve duygularin diriyse aksam oldugunda da kimseye muhtaç olmadan diri kalmaktır dileğim.
Yengemle birlikte saglikli ve mutlu daha uzun yıllar yasamanizi diliyorum.
Selam ve sevgilerimle.
tacettin yıldırım
Merhabalar değerli dost
evet yaş aldık,yaşlandık, her gün bir şeyler değişiyor, yine de bu günümüze şükür diyorum. Ne kadar vaktimiz var elbette bilmiyoruz?! Haklısınız, ben de eski dostları arar oldum: Türkiye Şairler Birliği'nden sonra bu sitede yazmaya başladığımda sanal arkadaşlıklar, gerçekte dostluğa dönüştü. Bu siteye girdiğimde evime gelmiş gibi olurdum, ben de eskisi gibi uğramıyorum, eski heyecan kalmadı anlayacağınız. Bazıları küstü gitti, dönmedi, bizler de zaman zaman hayatın vurduğu sektelerden dolayı gelemedik. Sanırım unutulduk....
Hayat böyledir işte; o koca ustaları unutanlar, bizleri neden unutmasınlar ki değil mi?
İyi bakın kendinize
sevgi selamlar gönderiyorum eşimle birlikte.
tacettin yıldırım
Tacettin abim senin yüreğin kadar güzel yaşam yazını okudum her zamanki gibi seni kutluyorum
tabi ki elbette yaşamın güzellikleri kadar zorlukları da vardır işte geldik gidiyoruz vakitte geçiyor. Allah sağlıklı ve huzurlu günler nasip etmesini dilerim.
Ben bu siteye katıldığım bundan tahmini on yıl kadar oldu siteye girdiğimden bu güne kadar senin yazılarını şiirlerini mutlaka okur ve yorum yazmaya çalışırdım. sizin de yorumlarınıza mutlaka bakar ve çok sevinirdim Büyüğüm olarak görüyordum. Bazı nedenlerden dolayı ara verdim siteye yeniden girmeğe başladım sonra arada bir senin sayfana bakıyor yazılarını ve şiirlerine bakıyordum yazdın mı diye yeni bir değişiklik olmuyor diye üzülüyordun nedenlerini de bilemiyordum. Cesaret edipte soramadım. Bu günkü yazını görünce çok çok sevindim sizin gibi değerli çok insanlar kalmadı biliyorsunuz. Bu güzel paylaşımın için teşekkür ederim Her zaman aramızda görmek dileklerimle.saygılarımı ve selamlarımı sunar ellerinden öperim. Sağlıcakla kalın.
Evet saygideger komutanimiz, 50 yilinizi kutlar saglikli ömürler dilerim, 50 ci yilinizin ozetini ne kadar yalin ne kadar gercekçi yazmissiniz efendim.okurken ÇOK duygulandim .Baharlarimiz hızla geçmekte, farkina vardigimizda kis kapimizda oluyor maalesef. Kis mevsimlerimizi saglikli geçirmek cok guzelmis, esim cok zor bir hastalikla mucadele ediyor, saglik problemlerimiz yokken ne mutluymuşuz meger. Kaybedince anliyoruz o guzel yıllarımızin degerini. Sevgilerimi biraktim...
Saygilarimla...
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım
online üyelerine baktım tanıyamadım epeydir uzak kaldım yaşlılık ve hastalıklarla devamlı haşır neşir olmak duygusunu bir türlü anlatamadım ben bu sitede tanındım bu sitede son bulacağım eskileri ararken gücüm yettiğince bu nadide sitede var olup kalacağım tüm site yazanlarına saygılar sevgiler deyip konuyu kapatacağım
Rabb im size uzun, bereketli ve huzurlu bir ömür versin. Siz güzeller güzeli iki insanın meyvesi elbette güzel olacaktır. Ne hoş. Hem evlatlarınız, hem gelin ve torunlarınızdan yana bir şikayetiniz yok. Bir anne-baba daha ne ister ki.
Bazı bölümlerde güldüren, bazı bölümlerde düşündüren, bazı bölümlerde ise hüzünlendiren bir tablo çizmişsiniz. Ne güzel bir insansınız sayın komutanım. Ellerinizden hürmet ile öpüyorum. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Tebrik ve saygılarımla sayın komutanım. Sağlıcakla kalınız, vesselam.