- 585 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEÇİMDE KUL HAKKI
Ülkemizde sık sık seçim yaşıyoruz. Bunun iyi veya kötü olduğu üzerinde durmak istemiyorum. Elbette demokrasi ile yönetilen bir ülkedeyseniz az veya çok seçim yaşayacaksınız.
Burada asıl üzerinde durmak istediğim husus seçim atmosferine girince yaptığımız saçmalıklar, haksızlıklar. Bir öğretmen olmamın etkisiyle her halde, tüm insanlarımızı karşıma alıp onlara seçim dersi vermek geldi içimden, bildiğimce…
1. Her şeyden önce seçimin bir kul hakkı olduğunu bilip ona göre davranmamız gerekiyor. Yani kendi tarafımızın kazanması için her türlü hileye baş vurmak bir Müslümana yakışmaz. Haksız yere kazanılan bir oy bile büyük günahtır.
2. Seçim olsun olmasın bir insanın arkasından konuşmak gıybettir ve günahtır.
3. Hele hele bilmediğiniz bir konuda konuştuğunuzda iş gıybetten çıkıp aslı yoksa iftiraya gider ki en büyük günahlardan biri de budur.
4. Demokrasinin bir gereği birçok görüş ortaya çıkacak ve her biri kendinin haklılığını seçmene anlatmaya çalışacaktır. Bu ortamda kimseye hakaret edemez, kimseyi sizin gibi düşünmüyor diye vatan haini ilan edemezsiniz.
5. Atalarımız der ki: ” Eğer camdan bir evde yaşıyorsan koşunun evine taş atma.” Yani sırf seçimde üstün gelme adını birilerine saldırıyorsan onunda sana saldıracağını hesaba kat. Hele hele senin eksiklerin, kusurların varsa (ki vardır) taş atmayı hiç düşünme.
6. Seni inancına göre desteklediğin aday en iyisidir elbette. Ama diğer adaylar da bu milletin evladı, unutma. O, ne bir vatan hainidir, ne de bir başka ülkenin ajanı. Sadece senden farklı düşünen bir vatan evladıdır. Yarın ona veya o fikrin insanlarına işin düşebilir unutma. Ne demiş atalarımız: “Tükürdüğün eli öpme, öptüğün ele de tükürme.”
7. Dün yandaşın olarak gördüklerin bugün rakip, bugün rakip gördüklerin yarın yandaşın olabilir. Farklı düşünüyor diye yandaşına düşman olma. Belki senin göremediğin bir şeyi o görmüştür. Ve şimdi yanında yer aldığı için birilerine da taparcasına yoldaş olma, yarın dizlerini dövebilirsin unutma.
8. Lider diye seçtiklerin peygamber değil. Doğru olduğu müddetçe destekle. Yanlışlarını gör ve az da olsa kredi tanı. Ancak kör bir bakışla hataları görmezden gelme, hatalarını bil ve göster yoksa her yaptığının doğru olduğuna inanır ve en büyük kötülüğü yapar.
9. Hiçbir insan eksiksiz değildir. Tek eksiksiz olan Allah’tır. Doğru yoldayım, diye kula tapma.
10. Verdiğin her oyun bir de hesabı olacağını unutma. Sen yönetenden memnun olabilirsin. Fakat o yönetici birilerinin hakkını yemişse, HESAP GÜNÜ hakkı yenen insanların senin de yakana yapışacağını unutma.
11. Her işin bir vebali olduğunu bil. Verdiğin oy ne kadar veballi ise sandık başına gitmediğinde veya doğru insanları seçmediğinde vebalden kurtulmadığını da bil.
12. Seçme senin işin olduğuna göre bile bile takım tutar gibi davranarak oy kullanma. Oynanan bir futbol maçı değil, milletin geleceğine oy kullanıyorsun unutma.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.