DUYGULARIMIZ
DUYGULARIMIZ
Bu konu en çok keyif aldığım konulardan bir tanesi.
Duygularımız beynimizde bütünleşir ve kalp duvarımıza,ordan da hal ve hareketlerimize yansır.
Duygularımızın dili vardır.Ve hayatımıza yaşam tarzımıza ,mimiklerimize hal ve hareketlerimize yansıyan bir ışık taşırlar.
Duygu ve düşüncelerimiz ,olumlu ve olumsuz olmak üzere ikiye ayrılır.Bu duygular elle tutulamadığı için ( soyut) ifadelerdir.
Olumlu duygularımız(sevgi,aşk, merhamet,heyecan sevinç/mutluluk,tutku) olarak sıralayabiliriz...Genelde bu duygular oluştuğunda bedenimizde( Adralin/mutluluk) hormonu yüksek derecede salgılanır.
Olumsuz duygularımız ise, tam tersi bir durum yaratır.Adı üstünde olumsuz (Nefret ,korku, kıskançlık empati eksikliği ) gibi sıralayabiliriz ki,beyinden kalbimize hücre hücre mana veya hareket bulur.Bu nedenledir ki, beden dili çok önemlidir.İletişim sadece konuşarak yapılmaz.Buna mimiklerimiz ve beden dilimiz eşlik eder.
Bu yüzden dir ki ,sosyal hayatımızda veya bir iş istemeye gittiğimizde ilk itiba çok önemlidir.
Örneğin ırmağın akışı ne kadar çoşkulu ise ,suladığı araziler de bi okadar çoktur.
Keşke mümkün olsada,olumsuz duygularımızı hep bastırabilsek.
Belkide Allah’ ın bize verdiği savunma mekanizması veya olumlu duygularımızın farkına varabilme yetisidir diye düşünüyorum.
Gırlak denilen ve ses tellerimize beynin komutlariyle yansıdığı ve ses tellerinin hava ile temasından doğan titreşimlere konuşma diyoruz.Yani bir nevi yankıda diyebiliriz.Hayatı planlı yaşamak diye bir şey yoktur.Sadece istemek ve talep etmek vardır.Bu yüzden her an kötü süprizler veya bal tadında hikayelere ortak olabiliriz.
Duygumuz her ne olursa olsun, hissetmek ve anlamak güzel bir olaydır.Umarım ki, hissetdiğimiz hep sevgi ,aşk merhamet heyecan olsun.Gönül köprümüz sağlam Hislerimiz hep var olsun diyelim ve son sözümüzü Kıymetlimiz gönüllerin cevheri İslam bilgini halk şairimiz YUNUS EMRE’ nin bir şiirinden son dörtlügünü ekleyerek noktalayalım.
ZEHRA YÜCEL(28.5.2018)
YUNUS EMRE DİYORKİ,
Miskin Yunus biçareyim,
Başkan ayağa yareyim.
Dost elinde avareyim,
Gel gör beni aşk neyledi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.