- 1799 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Nefis muhasebesi Allah Aşkımızı kuvvetlendirir, kalbimizi yumuşatır
Allahımız ( O Allah ki, hanginizin daha güzel amel işleyeceğini sınamak için ölümü ve hayatı yaratmıştır.O Allah mutlak Galiptir,çok bağışlayıcıdır. Mülk suresi.2.Ayet.) buyurur.
Müminun suresi 115.Ayeti kerimesinde de Rabbımız ( sizi sadece boş yere yarattığımızı ve Hakikaten Huzurumuza geri getirilmiyeceğinizimi sandınız.) ( Nahl suresi 18. Ayeti kerimede ise (Allahın nimetini saymaya kalksanız onu sayamazsınız,Hakikaten Allah çok Bağışlayan ve çok esirgeyendir.)buyurulur. Sevvgili Peygamberimizde ( ölmeden önce ölünüz) ( Bu dünyada ne ekerseniz Ahiret de onu biçersiniz.)buyurur.
fırsat elimizdeyken elimiz ayağımız tutuyorken,Ahiret Hazırlık yapmak lazım.Evliyaların bu konuda çok dikkat çekici öğütleri var.şöyle ki, Şu dünyada kış gelmeden kış hazırlıklarını yaparsın, cehennem zemherisinin dünya zemherisinden çok daha fazla soğuk olduğunu unutmamalısın.’’ Bu dünyada bir yerden diğer bir yere gideceğin zaman birçok hazırlıklar yaparsın,Hüviyet cüzdanını yanına alıyorsun,kışsa kışlık elbiselerini,yazsa yazlık elbiselerini yanına alıyorsun Harçlığını ona göre yanına alıyorsun,orada yapacağın işlerinle ilgili notlar alıyorsun, peki bu dünyadan ahirete göçerken bazı hazırlıklar yapman gerekmez mi? Zira sevdiklerin,kazandığın,mal ve paraların burada kalacak,o güzel amellerin sana,kabirde,kıyamette,sıratdaa,mizanda ve MAHKEMEYİ KÜBRA DA,o büyük mahkemede,Allahın izni ve Keremiyle, sana yoldaş ve yardımcı olacak, bunu unutmaman gerekir...’
’Şu yalancı dünyada imtihan olduğun zaman, imtihanı kaybetsen de o kadar çok üzülmemen gerekir. Çünkü bir daha imtihana girip o başarısızlığını telafi etme imkanın vardır. Halbuki Yüce Allah seni bu dünyada imtihan ediyor. Kaybettiğin zamanda bir daha o başarısızlığı telafi etme imkanın yoktur’ şeklindeki İmam-ı Gazali’nin öğütleri ne kadar düşündürücüdür.ne güzel telkin ve tavsiyelerdir Değilmi? ve yine o mübarek evliyanın ( Şu yalancı Dünyada sana küçücük bir iyilik yapana yıllarca,yıllarca Teşekkür ediyorsun da,peki,Ayı,Güneşi,Kainattaki her şeyi senin için var eden ve seni Akıl Kalp vesaire gibi çok büyük kabiliyetlerle donatan ve teker teker değil,kısım kısım dahi sayamayacağın kadar çok nimetler ihsan eden Rabbıne şükretmen gerekmez mi?.) şeklindeki telkinini de hiç unutulmaması gereken çok önemli bir telkin ve tavsiye diye düşünüyorum..
---Yine bir Allah Dostu şöyle çok güzel bir vasiyette bulunmuş EY İNSANLAR şu üç şeyi çok seversiniz fakat sizin değildir 1--Bedeninizi seversiniz,o Toprağındır 2--RUHUNUZU seversiniz, o, ALLAHIN DIR (C.C.) 3--Malınızı seversiniz o ise Varislerindir Birde durmadan hep şu iki şey peşinde koşarsınız,Onları da çok çok seversiniz,bunlarda RAHAT VE HUZURDUR ..onlar ise CENNETTEDİR, ne kadar güzel telkin ve tavsiye değilmi?...
Konumuzu gönüller sultanı Yunus Emre’nin yapmış olduğu nefis muhasebesi ile bitirelim: ’Yunus Emre var yarına, Koma bu günü yarın, Yarın Hakkın divanına, Varmn Allah deyu deyu’
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ,29.06.2018,ANKARA
YORUMLAR
Bence...
Asrın değil, asırların öncesi ve sonrasıdır Asr Suresi...
İyiyi kötüden, helali haramdan, insanı ŞEYTANDAN ayırmak gerek!
Sağ olun Abdülkerim Bey..
ABDULKERİM KAYA
Hele ki korkmak...kul hakkı yemekten ve kim ise karşımızda kırmadan, dökmeden ve yine nefsi susturup, Allah rızası için yaşamak.
Zor bir gün hatta zor bir süreç yine huzura sevk eden, değerli büyüğümün yüreği ve huzura sevk eden yazısını okuyup nasiplendiğimiz maneviyatın sunumundaki huşu.
Hepimiz eşitiz işin aslı ve kardeşiz yine güzel dinimizin buyurduğu ve Allah rızası için yaşayıp yine gönülleri kırmadan büründüğümüz sessizlik.
Allah korkusu ve İlahi Aşk...varlığımızı idame ettirirken tek dayanağımız.
Kulluğunun ve vazifelerinin bilincinde bir insan olmak tek temennimiz olmalı bu anlamda örselensek de canımız yansa da ayrılmayacağımız tek yol.
Değerli hocam, Allah razı olsun.
Değerli varlığınıza teşekkür ediyorum, kıymetli büyüğüm ve saygıyla selamlıyorum.
Huzurun diğer adı inanç ve yine Allah sevgisi ile büründüğümüz huzur.
selam ve dua ile, efendim.
Kimseler de bakmasın hani sessizliğimize hele ki haksızlık ve zulüm baş roldeyken elbette Allah sahip çıkmaktadır kuluna.
Yanlış yapmaktan korktuğumuz kadar da bilincinde olmalıyız gerçeklerin ve özümüze ihanet etmeden yalnız olmadığımızı da bilmeliyiz: ALLAH İNANAN KULU İLE BERABER.
Allah'a emanet olun değerli hocam.
ABDULKERİM KAYA
Tebrik ediyorum sayın Hoca m. Çok hoş bir konuyu işlemişsiniz. İç huzur verdi paylaşımınız. Saygılarımla. Sağlıcakla kalınız.