- 563 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM
Çevremizi saran önyargı zincirleri ister istemez bizi de yakalıyor.Kalıplara koymayı seviyoruz insanları.Bir bakışla yargılayıp kendini yüceltme merasimleri düzenlemeyi çok seviyoruz.Bir insanı tanımak zamana sığdırılamaz ve tam anlamıyla tanıdım demek mümkün değildir,keşfettikçe derinliği çoğalır ruhun ,sınırsız ruhun keşfinde kaybolursunuz çoğu zaman.Bu nedenle önyargılar devreye girer hep,ne zaman yorulsa kaşif yönümüz, kendimizi yargılarımıza teslim ederiz.
Çok da sebebi vardır insanın hayatında haklı olabilecek.Sebeplerini çok az kişi anlayabilir ama sebeplerin açıklamasını yapma zorunluluğumuz var mı ki?En büyük mücadele kendimize karşı zafer ilan edebildiğimiz mücadeledir zaten.Önyargıları sımsıkı bağlasak düşüncelerden uzak bir yere, yine bir çaresini bulur kurtulur.Kıyafetine,tipine,bir sürü hafif sebebe gözlerine önyargı okları yerleştirir.Yay da kendini besleyen egonun kendisi olur.Bu sebeple çok açık gerçek, önyargıları hapsetmenin yolunu bulmalı herkes.
Bunun için eminim dünya turuna çıkmaya lüzum yok.Kendini mütevazi kılmanın yolları da kolay..Kendimizi tanımaya çalışsak başkalarını tanımanın o kadar basit olmadığını anlarız.Her geçen gün değişmiyor muyuz?Değişimin içinde kendimizi tanımaya dair koşturmamız hiç bitmiyor ki.Ama gözler kendinden öte başkalarının hata ve eksiklerine yönelmeyi hep fırsat bilir.Sanki kendi nefsi melekliğe bürünmüş gibi...Bu sebeple zorlukla kazandığımız iyiliklerimizi dilimizle heder ederiz,dilin ucunda sivri bir mızrak misali her an hatalı veya boş bir kelimeden başka kalplere saplanmayı bekleyen savaşçılar vardır.
Bu nedenle dinlemek kıymetli. Dinledikçe kelimeleri kalplerde gülistan oluşturacak şekillere büründürebiliriz.ve her şeye rağmen karamsarlık bulutlarını defalarca umut güneşimizle dağıtalım,karakteri bozuk bir kaç kişiden dolayı tüm insanlığı silip,genellemelere mahkum olmayalım.Güvenmemeyi değil güvenimizi yitirmemeyi düstur edinelim.
Koskoca denizin sayılı damlayla kirlenmesine izin vermemeli..Daima tüm denizi berrak tutacak dalgaların özgürlüğünü ruhumuzda taşıyalım.Özgürlük hoyratlık değil güçlü olabilmek adına sağlam dimdik durabilmek..Bunun da ancak nefreti saf dışı bırakarak ancak saf sevgiyle yapabileceğimizi bilmeli.Bildiklerimiz yanımızda ,bilmediklerimiz yaşamın sürprizi diyerek yaşamak için hep devam etmeli.Belki bildiklerimizin çoğunu yapacak gücü bulamayacağız yine de çabalamalı.
Denemeden pes etmenin vicdanı ile yenilginin vicdanı çok ayrıdır çünkü.Yaşama inat yaşayalım…..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.