- 1720 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Hz. Veyselkarani ve Şeğ Osman
HZ.Veyselkaraniye Giderken Şəğ Osman Ziyaret Edilir Sonra Şeytan Taşlanır Ziyaretimizden Bazı Kare Ve Anlar.
.
Şeğ Osman Hz. Veysel karani Hazretlerini ziyaret etmek için yollara Düşer rivayetlere göre aylar yıllar derken (7) yedi sene olur yolda karşılaştığı şeytana sorar Hz Veysel karani Hazretleri ziyarete gidiyorum ama bilmiyorum daha gideceğim yol kalmış mı diye sorar şeytana şeytan daha çok yolun var der yedi yıl daha yürüsen ancak yetişirsin der ve (şeğ) osman da orda Allah’a elini açar der artık yol yürüyecek mecalim kalmadı Allah’ım ruhumu al ve orada vefat eder.
.
Halbuki kısa bir mesafe yani 150 metre kadar bir mesafa kalmıştı Hz.Veysel karaniye kavuşmak için. Onun için her yıl Mayıs ayı gelince üç Cuma üst üste Veyselkarani Hazretlerine gidilir ve ilk öncede şeğ osman Hazretleri nin törbesi ziyaret edilir dileklerde bulunulur.
İsteyen ip bağlar pencereside ki demirlere ve sonrasında Şeğ Osman Hazretleri ne yalan söyleyip kandıran şeytan taşlanır bu ibadetler yapıldıktan sonra Hz. Veysel karani Hazretleri ziyarete gidilir ve cuma namazı kalındıkta sonra herkes dağılıp evlerine gidiyor ziyaret bu sekilde yapılıyor biz de Siirt merkezden 30 kilometrelik bir mefede bu cuma Allahu teâlânın velilerinin yanında geçirmek istedik Rabbim kabul buyursun Allah bizlerin ve bütün Ziyaretçilerin ziyaretleri kabul etsin işallah Hayirli Cumalar diliyorum Saygılar sunuyorum.
.
25.5.2018.
Servet BARDAK
.
25.5.2018.
Servet BARDAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.