GUSÜL ABDESTİ MESELESİ
Geçenlerde bir televizyon programı izliyordum.Program görevlisi sokağa çıkmış halka guslün farzlarını soruyordu. Dikkatimi çekti.Sorulan her 10 yetişkinden 2 si,sorulan her 8ş genç erkekten 3 ü, sorulan her 8 genç kızdan 3 ü guslün farzlarını bilemediler. Genç kızların arasında başı örtülü olanlar vardı.3 başı örtülü kızdan 2 si bilememişti.10 yetişkinden üçü başı kapalı ve tesettürlü kadındı.Müslüman halkın arasında Müslüman bireylerle yapılan bu yoklama beni bir hayli endişelendirdi.Acaba biz şekil Müslümanı mıyız,sadece Kelime-i Şahadet Müslümanı mıyız diye düşünmeye başladım.
İslamın temel şartlarını bilmedikten sonra nasıl Müslümanca yaşayabiliyoruz.Çok önemli bir şart olan gusül abdestini bilmeyen kişi nasıl diğer vazifelerini yerine getirebilir.
Mesela nasıl namaz kılabilir?
Nasıl Kuran’ı-Kerim okuyabilir?
Evli insanlardan "guslün farzlarını bilmiyorum" diyenler,evliliklerini cünup olarak sürdürüyorlar demektir.
Son zamanlarda genç kızlarımızda genç erkeklerle cünup olacak boyutlarda ilişkiye girmektedirler.
Bu konuda tesettürlü veya tesettürsüz farketmiyor.
Bunlar guslü bilmediklerine göre hayatları abdestsizlik üzerine devam ediyor demektir.
Bu çok vahim bir durumdur. İletişim araçları ile ciddi boyutta bir eğitim seferberliğine ihtiyaç vardır.
Bir gün gelir bizim de insanlarımızın bazıları galiba "ben Müslüman mışım" derse şaşmayalım.
Ben din adamı değilim.
İnşaat mühendisiyim.
Dikkatimi çeken konu beni endişelendirdiği için bu sayfaya yazdım.
Din adamlarımız bu gibi konuları işlerlerse faydalı olur kanaatini taşıyorum.
ben her ihtimale karşı yazayım.
Guslün farzı üçtür.
1-Ağıza bolca su vermek
2-Buruna bolca su vermek
3-Bütün vücudu kuru yer kalmayacak kadar bolca yıkamak.
Cuma gününüz mübarek olsun.
Saygılarımla.
YORUMLAR
Hocam bir müslümana gusül abdestini, namazın farzlarını sormak abesle iştigaldir! Çok kişi uygular ama isimlerini hatırlamaz söyleyemez ama bu onun yapmadığı anlamına gelmez!.. Müslüman farzları yapmakla görevlidir! Başkalarına sorup mahcup etmekle! değil. Selam ve dua ile...
Yusufmansiz tarafından 12/2/2018 3:32:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Siz onun diyorsunuz Hocam daha beteri var, geçenlerde hanımın bir pankart açmış, face book da gördüm bir arkadaşta ''Gusül abdesti almıyoruz.'' diye... Ne diyelim Allah ıslah etsin. Televizyon kanalları homoseksüeller den geçilmiyor. Bir itiraz da bulundunuz mu demokratlıktan çıkıyorsunuz... Düşündürücü bir konuydu...
Peki, onların yani konuşulan kişilerin Müslüman olduğuna dair bir delil var mı hatta konuşulan kişilerin bir Müslümanın bilmesi gereken bilgilerin yanısıra bir müslümanın nasıl olması gerektiğine dair bilgileri var mıdır?
Bu toplum son yıllarda inanılmaz devşirildi, inanılmaz değişti. Öyle saçma sapan çatışmalara sokuldu ki inşallah daha fazla yara almadan doğrulabilir. başörtüsüne odaklanıp islami yaşayacağız diye ayak dirediler müslümanın diğer görevlerini unutturdular. ortaya çıkan karede başının üstünde koca bir yükselti altında daracık kot pantolonlar. başları kapalı sıkmabaş hem de daracık içini gösteren kıyafetler suratlarında gerçekten çok ağır makyaj.
başları kapalı saç görünmüyor ama sevgilileriyle her yerde her şekilde bulunmaktan geri durmuyorlar. En son olay Kayseri'de yaşandı.
bir kadın başını kapatıyorsa, müslüman kadını temsil ettiğini iddia ediyordur. baş örtüsü "ben içinde bulunduğum düzeni kabul etmiyorum düzene isyanımın sembolüdür başörtüm" diyorsa ona göre davranacak. davranamıyorsa davranmıyorsa orada sağlam bir sorun vardır.
korkarım putperest müslümanlığa doğru yol alan bir toplumun içindeyiz.
hep söyledim gene söylüyorum
MÜSLÜMANIN CEHALET GİBİ BİR LÜKSÜ YOKTUR.
Filiz Şahin. tarafından 5/25/2018 12:55:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
temel48
Müslümanın cehalet gibi bir lüksü yok.
Maalesef yanlış kulvarlara sokulduk.
bu kulvarlarda debelenip duruyoruz.
Yorumunuz için teşekkürler.
En önemli şeylerin başında, müminlerin farz olan ibadetler ile uygulanış şeklini ve içeriğini bilmesi gerektiğidir. Bunları bilmeyen kişi, (eğer inancı varsa tabi), kendini ahiret hayatına hazırlıksız olarak sürükler. Anlamlı ve önemli bir tespit yapmışsınız.Selam ve saygılar.