- 1030 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALGICILIK
Son günlerin moda cümlesi, fakat fiilen eski bir olgu olan algı operasyonlarının ilk sıralarında yer alan, bunun değişmez aktörleri başta ABD ve batı yani Avrupa’ dır. Buradan yola çıkarak daha da ileriye gidip kökenine inersek, karşımızda İngilizleri buluruz.Mesela Filistin topraklarında Yahudileri kışkırtıp algı operasyonuyla İsrail Devleti’ nin kurulmasını sağlayan Siyonist harekatın öncüsü İngilizlerdir. Yani İsrail, şimdilik Ortadoğu’da geçici bir kalesidir batının…Geçicidir diyorum son kullanma tarihi gelince onunda ipi çekilecek.Amaç nedir ? Armegeddon yani büyük kıyamet savaşı. Yapılmak istenen, zamanı geldiğinde İsrail’ i ortadan kaldırıp Mesih’in gelişini hızlandırmak. Buna inanan Yahudi topluluklarının olduğunu da unutmamak gerekir tabi. Onlar da İsrail’ in bir an önce yıkılıp Mesih’ in gelmesini bekliyorlar.
Tarihe uzandığımızda, yıllar yılı bizi algıcılık ile aldatan ABD, Truman Doktrini Anlaşması ile, Ruslara karşı tehdit altında olduğumuz algısıyla kendisini kurtarıcı iyi adam olarak göstermiştir.
Şu anda Suriye, geçmişte Irak, Mısır, Libya vs… ABD, oralarda kendi istediği senaryo ile algı oluşturup yayılmacı politikasını sürdürüyor.
Bütün devletleri ,özellikle Ortadoğu’ yu, küçük parçalara ayırıp amacı güçsüzleştirmek olan ABD’ nin geçmişine uzanalım; 22 Nisan 1898 tarihinde senatör Beveridge bakın nasıl açıklıyor: "Daha soylu ve daha erkek insanlardan doğan daha yüksek insanlıklar önünde,alçak uygarlıkların ve çürümekte olan ırkların ortadan kalkması Tanrının sınırsız tasarısının bir parçasıdır... Amerikan fabrikaları, Amerikan halkının kullanabileceğinden daha fazlasını yapmaktadırlar; Amerikan toprağı tüketebildiğinden daha fazlasını çıkarıyor. Tutacağımız yol bizim için çizilmiş bir yazgıdır, dünya ticareti bizim olmalıdır, olacaktır. Ve bunu anamızın (İngiltere) örnek olduğu biçimde yapacağız.Bütün yeryüzünde Amerikan ürünlerinin dağıtım noktaları olarak ticaret karakolları kuracak, Okyanus’u ticaret filomuzla kuşatacak ve büyüklüğümüzle orantılı bir donanma meydana getireceğiz. Ticaret karakollarımızın çevresinde bizim bayrağımızı dalgalandıran ve bizimle ticaret yapan, kendi hükümetlerine sahip büyük sömürgeler kurulacak, kurumlarımız ticaretin kanatları altında bayrağımızı izleyecektir."
Daha birkaç yıl önce ABD’nin algıyla neler yaptığının bir kanıtı daha ortaya çıkmıştı, Maşalarını kullanması sonucu, Ortadoğu’daki infaz görüntülerinin bir stüdyoda çekildiği ifşa olmuştu. Hepimizde biliyoruz ki, ülkemiz hakkında da olumsuz algı operasyonları düzenleniyor. Kredi notumuzun düşürülmesi de keza öyle. Mesela doların Türk parası üzerindeki manipülasyonları devam ediyor. Kendilerine bağımlı hale getirmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Anlayacağınız şekilde, kurdaki dalgalanmalarla algıcılık yapıyorlar. Amaç, Türkiye ile alışveriş yapacaksan iki kere düşün ve güvenilir ekonomiye sahip değil algısı yaratmak. ABD, yıllarca film sektörünü kullanarak rol yaptı. İyi adam hep kendisi oldu ve filmlerde bile dünyayı algıyla yönlendirdiler.Aklıma acaba Deccal ABD mi sorusu geliyor.Öyle ya onun alametlerinden birinde şöyle bir hadisi şerif var;” İnsanların su olarak gördüğü yakıcı bir ateştir, insanların ateş olarak gördükleri de soğuk ve tatlı bir sudur.” Yorumu sizlere bırakıyorum.Herkese selam ve sevgiler.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.