- 524 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tevrat'ta Tanrı'nın Dinlenmesi Geçiyor Mu
Tevrat’ta ” Yaratılış” yani Tekvin bölümünde Tanrı’nın dinlendiği söylenir peki doğrumudur? Aslında böyle bir şey yoktur. Tevrat’ta bu dinlenme için kullanılan Eski İbranice ifade ” shabath” olup bugünkü dillere tam manası verilememektedir. Bu kelimenin aslına en yakın manaları ” durmak, bitmek, durdurmak, kesilmek, çekilmek” biçimindedir. Bu durumda ayette esas kastedilen mana söyledir: ” Tanrı’nın yaratmayı durdurması” ” Yaratma işinden çekilmesi” tam olmasada anlatılmak istenen bu şekildedir. Önenli olan eski bir İbranice sözlüğü ve kitabı olan ” The enhanced Stron’s Lexion ” bu ” shabath” kelimesini 71 kere kullanmış olup 47 kere ” durdurmak , çekilmek, ” anlamında kullanmasına rağmen sadece 11 kere ” rest” yani dinlenmek şeklinde çevirmiş durumdadır.” The theologicial Wordbook of old tellament ” ( Eski ahitte geçen çeşitli ayetlerde kullanılan kelimeleri ve bunların tarihsel olarak ne zaman kullanıldığını ve anlamlarını açıklayan kitap) bu sözcüğün anlamının ve Eski Ahitteki kullanılışının ” çekilmek, durdurmak” olduğunu belirtmiştir. Basitçe bu ayetin manası ” Tanrı yaratmayı durdurdu” dur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.