- 1263 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Marifette Abdest-1
Bismillah Billah
Abdestin sözlük anlamı "Namaz ibadeti için vücudun bazı azalarının yıkanması"dır.
Marifet abdesti ise "her an Rabbimizin huzurunda(namazda) bulunduğumuz bilinciyle nefsimizi pisliklerinden(enaniyet, yargı, zan, dedikodu, vesvese, öfke vb.) ilimle arındırmaktır."
Zahirde namaz ibadeti için abdest zorunludur. Namaz ibadetinde kişi, kulluk vazifesini yapmak için Rabbin huzuruna varır. Rabbin huzuruna vücudunun azalarını su ile temizleyerek varır.
Batında ise kul her an Rabbin huzurundadır. Her an temiz olması şarttır. Bu temizlik beden temizliği yanında nefs temizliğini de gerektirir. Bunun için kulun nefsinin pisliklerini(hatalarını) idrak etmesi gerekir. Nefsin hatalarını idrak edemeyen kul temiz olduğunu düşünür. Bu sebeple marifet abdestine İLİM ile niyet edilir ve TÖVBE ile abdest alınır. Aldığımız abdesti tekrar TÖVBE ile tazeleriz.
Marifet yolunda düşe kalka ilerleyen bizler bu abdestin bozulmamasına gayret ederiz, ancak kuluz eksiğimiz, hatamız çok; düşmanlarımız çok güçlü bazen tuzağa düşeriz. Ancak hatamızı idrak ettiğimiz anda tövbe ederiz. Tövbe namazı kılarız. Diyelim ki idrak edemedik; hamdolsun ki biz idrak edemesek de yüceler yücesi Rabbimiz rüyalarımızda bizi uyarır. Rüyalarımız temizlenmemize vesile olur.
Şimdi biz marifet abdestini bozsak da tövbe ile Rabbimizin merhametine sığınırız, abdestimizi tazeleriz. O’NDAN nefsimizle savaşmak için yardım dileriz.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Marifet abdesti nasıl bozulur gönlüme düşenleri sıralayayım:
(Abdest alırken yıkadığımız azalara göre)
Ellerimizle harama bulaştığımızda, zekat ve sadaka vermemiz gereken yerde vermediğimizde/ kişiler hakkında yargı ve suizanda bulunduğumuzda, dedikodu, iftira, kibir, şirk ve küfre bulaştığımızda, susmamız gereken yerde susmadığımız da, dilimizle kalp kırdığımızda, Allah’ı anmadığımızda/ aldığımız nefes ve rahmani kokular için şükretmediğimizde/ yüzümüzü bâtına(mana âlemine, ruha) değil de zahire(masivaya) döndüğümüzde, geçmişe çok takılıp önümüzdeki zamanları boşa harcadığımızda, görünenin altında gizli olanı görmediğimizde, yüce kelamı Kuranı okumadığımızda alnımızı secdeye koymadığımızda/ aklımızı gereksiz bilgi ile doldurduğumuzda, aklımızı hayırlı işlerde kullanmadığımızda/ duymamamız gereken dedikodulara kulak verdiğimizde/geçmişteki hatalarımız için tövbe etmediğimizde, utanıp boynumuzu öne eğmediğimizde/ marifet yolunda yürümediğimizde ve başkalarının da yürümesine vesile olmadığımızda ve her şeyden önemlisi *kalbi selim olmadığımızda*.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Rabbim cümlemize nefsimizin hatalarını idrak ettirecek İLİM versin, bir de bu zorlu marifet yolunda güçlü düşmanlarımıza karşı kalbi selim olmayı nasip etsin inşallah.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Enaniyetten merhameti sonsuz Rabbime sığınırım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.