- 513 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOLSUZLUKLARLA MÜCADELE
Cafer KARAMAHMUT
Değerli okuyucular,
Yolsuzluğun sebep ve sonuçları:
Yolsuzluk, Rant kollama, Rüşvet ve Hortumlama...
Yolsuzluk ülkemizde ciddi bir sorun haline gelmiştir.
Yolsuzluk: Rant kaynağı haline gelmiştir.
Bu konulardaki temel prensip;
yolsuzlukların, rantların mevcut olduğu yerlerdeki tipik olarak, hükmet kararlarının ve bu kararları uygulayan kamu görevlilerinin bulunduğu ve tahsislerin oylama mekanizması ile gerçekleştiği durumlarda ortaya çıktığını görüyoruz.
RANT,kollama olarak da düşünülen bu faaliyetlerin, rüşvetin, kayırmacılığın ve rant kollamayı meydana getiren, dağıtan ve teşvik eden mekanizmalar şeklinde karşımıza çıktığı görülmektedir.
YOLSUZLUK Kavramı: Günlük hayatta yolsuzluk, kamu kuruluşlarında görevli şahısların devletten daha fazla gelir elde etmek için otoritesini kötüye kullanması anlamına gelmektedir.
Burada, devletin kuralllarına boyun eğmekten vazgeçen bir kamu görevlisinin, yasal bir tekel oluşturarak bağımsız bir güç olarak ortaya çıktığını söylememiz yeterli olur kanaatindeyim.
Kamu görevlileri eğer isterlerse, yaptığı her idari iş için belirli bir ilişki içinde oluduğu vatandaşlardan onların ödemeye razı oldukları en yüksek bedeli alarak, tekel pozisyonunu toplumun istismarı için kötüye kullanabilirler.
Bu suretle kamusal alanın bir unsurunu, piyasa alanının bir unusuru gibi kullanarak yapılan, bir yolsuzluk kavramı ile karşı karşıya kalınabilinir.
Genel bir ifadeyle yolsuzluk, kamu görevlerinin özel kazançlar için kullanılmasıdır. Bu özel kazanımlar, rüşvet, zimmet ve adam kayırmacılık gibi davranış ve eylemlerin tümünü ifade etmek üzere kullanılmaktadır.
Yukarıda belittiğimiz ve yolsuzluk ile eşanlamlı olarak anılan RÜŞVET, ZİMMET, KAYIRMACILIK, RANT, HORTUMLAMA ve VURGUNCULUK gbi geniş manalarda da kullanılmaktadır.
Yolsuzluklar, insanların farklı olmasından değil, yolsuzluk koşullarının oluşmuş olmasından kaynaklanmaktadır.
1980 İhtilalinde Kenan EVREN, rüşveti önleyemedik çünkü alan razı veren razı açıklamasını yapmıştır. Kamu kurum ve kuruluşlarında yolsuzluklarla karşılaşan duyarlı vatandaşlarımızı TÜRK ADALETİNE yardımcı olmaya davet ediyoruz.
RÜŞVET, ZİMMET, KAYIRMACILIK, VURGUNCULUK, RANT ve HORTUMLAMANIN önlenmesi için yasal boşluklar doldurulmalı caydırıcı en ağır yasalar çıkartılmalıdır.
Türkiye’nin Sesi Gazetesi Kamu Kurum ve Kuruluşlarında yapılan usulsüzlük ve haksızlıkların, takipcisi olacaktır.
Adil olmayan yöneticiler, Onurlu bir hayat yaşayamazlar.
Şerefle bitirilmesi gereken en ağır görev hayattır.
Asil Millet, Güçlü Devlet Büyük Türkiye…
TÜRKİYE’NİN SESİ GZT.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.