- 493 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kısa yazılarım
BİLİM ADAMI
18/06/2008 - 19:10
Gezegenlerin hareketi insan psikolojisini etkiler demişti filozofun biri.Ay bile insana kişilik aşılarmış demişti bir başkası.
Ay med cezir dediğimiz gel git hallerinde denizleri yükselttiği için insanda da kanı beyine toplarmış.Ve insanlarda en çok bu hal dolunay lı günlerde ortaya çıkarmış.Beyine toplanan kan insanda çıldırma cinnet getirme gibi haller yaparmış.Hatta vampir konulu filmler bu yüzden dolunayı temel ekol edinirmiş.
Tüm bunları 1400 yıl önce keşfeden bilim adamı Hz Muhammed (SAV) sırtının iki kürek kemiği arasından hacamat denen bir eylemle kan aldırırmış.Ve bunu tavsiye edermiş.Şimdi ise onun getirdiği öğretiler irtica adıyla anılır oldu.Söyleyin cahil kim bilim adamı kim?
MEVSİMLER
Bir üstad anlatmıştı dizinin dibinde dinlemiştik çok küçükken.Mevsimler mi bize benzer biz mi mevsimlere diye sormuş ve cevabı kendi vermişti.
İnsanlar doğar buna ilkbahar mevsimi diyebiliriz.Genç olurlar ve güçlü olurlar buna yaz mevsimi diyebiliriz.Orta halli olurlar yaşlanırlar buna sonbahar diyebiliriz.Ve ölürler buna da kış diyebiliriz.
Bir de psikoloji boyutu vardı onu da biz ekleyelim.
İnsanın ömrü bazen bahar gibi olur.Bazen kışı yaşar içinde bazen sonbaharı.Yaz olur bazen de ömrü.
Bazı insanlar ömürlerinde 4 mevsimi yaşarlar.
Bazıları bir yılda dört mevsimi yaşarlar.Bazıları bir ayda yaşarlar ve bazılarıda bir haftada yaşarlar dört mevsimi.
Eğer insan dört mevsimi anı birlik yaşıyorsa geri durmak lazım gelir zira hastadır ve dengesizdir birazda.Mevsimler mi bize benzer biz mi mevsimlere ?
ECEL VAKTİ
Adamın birine gitmiş azrail canını almaya.Adama durumu anlatmış.Adam itiraz etmiş hemen.Azraile hiç haber vermeden geldiği için sitem etmiş bir bakıma.
Azrail başlamış konuşmaya; Baban öldü anan öldü anlamadın.Hastalandın anlamadın.Evinini duvarları çatladı anlamadın.Kaza yaptın anlamadın güldün anlamadın ağladın anlamadın.Tanıdıkların öldü gene anlamadın.Gücün kesildi saçların ağardı belin büküldü anlamadın.E demiş daha nasıl haber verecektim sana demiş ve almış canını adamın.
Tunar ÇALIŞKAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.