- 1179 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Sabo terlik ve Annem
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
SABO TERLİK VE ANNEM
Annem , Yirmi beş yaşında beni doğurmuş... 1998 yıllarıydı bazı durumlara , yaşadığı çalkantılara bedeni dayanamayınca kendisi toplu taşıma aracında düşmüş ve sağ ayak ve sağ eline inme felç inmişti.
Bu yüzden sağ tarafına vuran felç nedeniyle elinde ve ayağında bir his kaybı oluşmuştu .
Bu sebepten elini ve ayağını tam kullanamıyordu .
Bir gün Bursa ya beni ziyarete gelmişti ertesi gün gemliğe dönecekti. kendisini otogara götürmek için yola çıktığımızda bir terliğe ihtiyacı olduğunu söyledi ve “oğlum bana bir terlik alır mısın , ayağımdakiler eskidi “ dedi. Bursa da pazar günü zafer ve genç Osman semtleri arasında kurulan büyükçe bir pazar olan her türlü sebze meyve ve eşyanın satıldığı pazar pazarı da yolumuz üzerindeydi.
Pazar pazarının başlangıcı olan Genç Osman semti de Bursa da ayakkabı- terlik imalathanelerinin bulunduğu ve ihtiyaçlarımızı karşılayabileceğimiz bir yerdi.
Kendisi konuşamıyordu tarif ediyordu , istediği terliğin şeklini .İsteği yerine getirebileceğim basit bir istekti . fakat annemin bütün anlatımlarına rağmen nasıl bir terlik istediğini anlayamamıştım Pazar yerindeki dükkanlarda yüzlerce binlerce terlik vardı ama annemin istediği terliği bir türlü bulamıyorduk. Dokuz on tane mağaza gezdik ama bir türlü istediği terliği bulamıyorduk . pazar yeri çok kalabalıktı hava sıcaktı annem anlatamıyordu isteği terliği bir türlü tarif edemiyordu .
Birden durdu ve işaret parmağı ile gösterdi : Bir sabo terlikti bu... annem geçirdiği felçten dolayı ayaklarında ve ellerinde meydana gelen his kaybından ayağında ayakkabı veya terlik çıktığında bunu fark edemiyordu.
İşte bu yüzden ön tarafı kapalı ve ayağından çıkmayacak olan sabo marka terlikleri istiyordu. genellikle beyaz ve lacivert ağırlıklıydı terlikler annem lacivert olanı tercih etti ve bir adet aldık etiketi çıkarttık ve annem hemen terliği giydi yürümeye başladı .
şimdi ne zaman pazara gitsem sabo terlik satan dükkanları veya mağazaları görsem annem aklıma geliyor ... ve içime bir hüzün doluyor .
Bu hafta anneler günüymüş siz evlatlarda annenize ne istiyorsa alın kaç para olursa olsun alın kredi kartıyla da olsa alın , çünkü bir gün bir terlik , bir demet gül, bir kap yemekte olsa karnını doyur cağınız ve elinden tutup pazara gidebileceğiniz , başını omzuna yaslayarak annem diyeceğiniz , bir anneniz olmayacak.....
SUAT ENGİN YILMAZ
2018- MAYIS AYI
YORUMLAR
engin denizlerden
İçim buruklastı bir an...
Evet zaman anlık bir nefes ,kıymetini bilmek gerek zamanın ve içindekilerin,Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun annenizin.
Guzel samimi bir paylaşımdı,saygılar.
engin denizlerden
Başınız sağ olsun öncelikle
Allah rahmet eylesin , mekanı cennet olsun inşallah.
Dün yazınızın bir kısmını okuyabilmiştim,bu sabah devamını okumak için açınca güne geldiğini gördüm. Yerinde ve güzel bir seçim olmuş gün yazısı adına
Çok duygusal ve hüzünlüydü. Verdiği de çok güzel bir ders vardı.
Büyüklerimizin kıymetlerini yaşarken bilmek gibi, onları sağlıklarında ihmal etmemek, gönüllerini hoş tutmak gibi.Onları kırmamak, kalplerini incitmemek gibi
Var olun böyle güzel bir yazıyla insanlara bunları hatırlattığınız için.
Kutlarım güne düşen bu duygusal yazıyı
Saygılar
engin denizlerden
yıllar önce yaşamış olduğum bir olayı anlatımımıla anneme dua almak beni hayata bağladı