ERZURUM
Doğuanadolumuzun hakim tepesi Palandökenin eşiğinde bir çanağı andıran şirin bir ovada kurulmuş Dadaş Diyarı Erzurum.
Çifte minareli medresesi ,Lala Paşa camisi ,Üç kümbetleri ,Ulu(atabey)camisi ve Yakutiye medresesiyle bir canlı tarihi andırıyor.Tabyalara cıkarken dedemin ruhunu hissettim. Kalenin kulesi Erzurum’u temaşa fırsatını sunarken Kongre binasi insanı mücadele günlerine götürüyor.
Alınan kararlasa bakılırsı:
Açık kısa öz veğ anlamlı ;
- Vatan bir bütündür parçalanamaz,
- Vatan mudafaasında topyekün bir mücadele verilecektir
- Manda ve himaye kabul edilemez
- Egemenlik milletindir
Daha ne olsun o günün şartlarında bu uzim ve kararlılık ortaya konmuş ve ülkemiz bağımsızlığına kavuştuğu halde biz bunu sahip çıkmakta zorlanıyoruz.Bunu herkesin irdelemesi lazım.Eğer ecdımızın yolunda gitmek istiyorsa ki gitmekle yükümlüyüz,tarihimizi gün ışığına çıkatmalıyız.Fazla ileri gidemem 301.madde var.
.........
Abdurrahman Gazi(R.A)mübarek sırtını dağa vermiş ,şehri kontrol edercesine ,sanki bitişikteki camnin imamı olup hayatı bizimle paylaşıyor ,daima dua ve himmetiyle yanımızdaymış gibi geliyor insana...
..........
Alt yapısı ve modern binalarıyla ,Üniversitesiyle ,park bahçeleriyle ve en önemlisi de göze yansıyan şehir estetiğiyle muasır medeniyeti andıran bir ket görünümünü veriyor.
.........
İnsanı, genel görünüş ve yaşartısıyla ,beşeri münasebetiyle ,hayata mutluluk katabilecek yapıda olup bir mıknatıs gibi insanı cezb ediyor desen yerinde olsa gerek .
Tatlı esmer bir gençliği var üniversiteden dolayı yerli yabancı oranını tam bilemem ama insanlığa yakışmayan bir davranışlarını görmedim orasını burasını piyasaya sürenler de yok denecek kadar az desem inanın Böyleleri fiziğinden çok ruhuna önem verirler romantiktirler birey olarak kendine güvenirler.
..........
Öyle güzel bir trafiği var ki sanki çıkardığı ses motor sesi değil de rüzgar eşliğinde hışırtı yayan yapraklar gibi insanın ruhunu okşuyor ,yayalara öncelik geciş hakkı veriliyor şehir içi azami hız limitine dikkat ediliyor. Korna seseslerini hemen hemen duymadım..............
..........
Diğer şehirlerden önemli bir farkı da dilenci yok denecek kadar az(sadece bir yerde gördüm) insanlarını kanaatkar, esnafı ilgili ve cana yakın.Hizmet içi Eğitim Enstitüsününün yapılmasına her kim vesile olmuşsa Erzurum ona minnetdardır kanaatince çünkü bu vesile ile hem Erzurum tanınıyor hem de az da olsa ekenamik bir katkı sağlanıyor.
Cağ kebabıldan tutun Çivil peynirine kadar...Oltu destekli zinet eşyasıyla sanki dünyaya meydan okuyor.
Madde ile mananın selamlaştığı bir kent.
Selam ve dua ile.....
E.KAYA
YORUMLAR
ERZURUM
"Oy beni beni de maralım beni,
Çıkayım dağlara da kurt yesin beni"
Erzurum deyince kar
Başımda duman efkar
Gönlümde kor sevdalar
Uzaklarda Erzurum
Buz kestim yanıyorum
Yakutiye Lalapaşa döşdöşe
Yenik düşmezler kışa
El sallarken Erzurum
Kars’a Sarıkamışa
Oltutaşı gönül kor
Altına ve gümüşe
Çifte minarelerin
Hikayesi çok derin
Düşer başın bir yana
Açık kalır gözlerin
Karlı palandökene
Birgün düşerse yolun
Bağlansın elinkolun
Oynatsan ayakları
Tadına varmak için
Kuşansan kayakları
Tabyaları görmeden
Vatan nedir bilinmez
Yola çıkılmış bir kez
Asla geri dönülmez
Bağlar yaran kangren
Bir temmuz sabahında
Kutlu olsun kongren
Tortum şelalesinde
Git dağıt efkarını
Herşeyi unut ama
Unutma sen yarnı
Erzurum saramadı
Asla yaralarını
Yine Palandökenin
Gün düşer yamacına
Ortak olmak istedim
Sevincine acına
Bir başkadır dostlarım
Erzurum’da yar sevmek
Her kula nasip değil
Böyle bir diyar görmek
Ben senden ayrılırken
Sen düşmedin peşime
Aldım seni düşüme
Kar yağarken başıma
Selam sana Erzurum
Buz kestim,yanıyorum!...
Bendeki Erzurum.Devamını bekleyerek yürekten kutladım.Selam,saygı...