- 869 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
6 MAYISTA İNSANLIK SUSTU
6 MAYISTA İNSANLIK SUSTU
Aylardan Mayıs ve yıl 1972.
Ankara’da güvenlik birimlerinde tüm izinler kaldırılmış. Sabaa karşı üç fidanın kalbi durdurulacak, bir daha düzene sisteme karşı gelimeyecek, o gencecik yüreklerin karşısında ezilmekten kurtulunacaktı.
Çünkü o gençler yürekliydi, çünkü o gençler çıkarsızdı, çünkü o gençler halkları için mücadele ediyordu.
Saat 00.30 olmuş Halit Çelenk ve Mükerrem Erdoğan evlerinden alınmışlar. Her iki avukat Cezaevi’ne doğru yola çıkmış. Ankara’da Mamak Askeri Cezaevi çok sayıda güvenlik kuvvetleri ve tanklar ile çevrilmiş. Bazılarının yüreğine su serpilecek oh kurtulduk dedirteceği bazılarınınsa yürekleri ilelebet kan ağlayacağı vakte dakikalar kalmış.
Görevlilere telsiz ile komutlar gelmiş ve Deniz, Hüseyin, Yusuf’un bulunduğu hücrelerin kapısıab açılmış, Yusuf ve Hüseyin dahina önceden yazmış oldukları memektupları koyunlarına koymuşlar. Deniz ise daraağacına karşı mektubunu yazacakmış. Dışarıda herbiri için ayrı araç bekletiliyormuş.
Ayakları zincire vurulmuş, elleri arkadan kelepçelenmil olarak dışarı çıkarılıp araçlara bindirmişler.
Arabalar arka arkaya Merkez Cezaevi’ne yanaşmış. Koşuşturmalar ve hazırlıkların ardından araçların kapısı açılıp Deniz başgardiya odasına, Yusuf ilerideki başka bir odaya, Hüseyin mahkumların görüşme odasına getirilmiş.
Deniz son mektubunu hazırlamadığından son mektubunu darağacının karşısından o söylemiş zabıt katibi yazmış.
Baba..
Mektup elinize geçmiş olduğu zaman aranızdan ayrılmış bulunuyorum. Ben ne kadar dersem yine de üzüleceğinizi biliyorum. Fakat bu durumu metanetle karşılamanı istiyorum, insanlar doğar, büyür, yaşar, ölürler. Önemli olan çok yaşamak değil, yaşadığı fazla şeylerdir:
Bu nedenle, ben erken gitmeyi normal karşılıyorum, ve kaldı ki benden evvel giden arkadaşlarım hiçbir zaman ölüm karşısında tereddüt etmemişlerdir.
Seni, annemi, ağabeyimi ve kardeşimi devrimciliğin olanca ateşi ile kucaklarım.
Oğlun DENİZ GEZMİŞ
Deniz mektubunu yazdırmakta iken avukatlarının aramanları bittince içeriye alınmışlar. Deniz onlara hoşgeldiniz
demiş, bir ara infaz savcızı Sami Uğur, Deniz’e doğru eğilerek nasılsınız dediğinde Deniz çok mutluyum ve rahatım
yanıtını vermiş.Avukatları Deniz’e son arzusunu sormuş O’da cezaevindeki ve dışarıdaki arkadaşlarına selam
söylemelerini ve idam sehpasına nasıl gittiklerine tanık olmalarını istemiş:
Avukatları Deniz’e son arzusunu sormuş O’da cezaevindeki ve dışarıdaki arkadaşlarına selam söylemelerini ve idam sehpasına nasıl gittiklerine tanık olmalarını istemiş.
Avukatları Denizin yanından ayrılıp Yusuf’’un odasına gttiklerinde Yusuf hoşgeldiniz diyerek karşılayıp babası ve babasının nasıl olduğunu sormuş. Avukatları bir diyeceğin var mı diye sorduğunda Yusuf, Biz inanıyoruz ki bu mücadele bizim ölmemizle son bulmayacak . Son bir kez Denizi görmek istiyorum ^^ demiş .İnfaz savcısı bunu gereksiz görmüş olacak ki neden gerek gördüğünü sormuş. Avukatları idam hükümlülerinin son istekleri yerine getirilir sakınca yoktur diyerek Yusuf’u Deniz’’in odasına götürmüşler. Ayakları zincirli,elleri kelepçeli iki fidan dallarını olanca gücü ile birbirlerine sarmış ve yaprakları ile kokuları ile vedalaşmışlar.
Avukatlar Hüseyin’ in odasına doğru yola çıkmışlar ve Hüseyin de onları "hoşgeldiniz " diyerek karşılayıp, babasını sormuş. Avukatları baban seninle gurur duyuyor dedikten sonra Hüseyin’de aynı istekte bulunmuş ,Yusuf, Deniz ile son kez karşılaştırılmış.
Gitme vakti gelmiş , ayaklarındaki prangalar çıkarılmış. Beyaz elbiseleri gelinlik misali giydirilmiş.
Onlar alınları açık, başları dik, yüreklerinde korku olmadan utanç duymadan halkı için vatanı için canlarını vermekten çekinmediler ve bunun gururu ile 42 sene önce bugün göğe gittiler..
Deniz’in göğe gelin oluş saati: 01,25 Denizin nabzı atıyormuş öylece dönüp duruyormuş ve saat : 02.15 ’te boynundaki ip kesilmiş.
Yusuf’un göğe gelin oluşu saati : 02.25 .O’nunda bedeni öylece dönüp duruyormuş boynundaki sicimi seyreden gözler Yusuf’un dönmesi durduğunda 02.50 de ipini kesmişler.
Hüseyin’in göğe gelin oluşu saati : 03.00 ’te . üç fidan sonsuzlukta..
Ve üçünün babasına haber verildi. Halkı, vatanı için canını çekinmeden feda eden evlatlarının naaşlarını almaya gelmişti babaları.
Baba Hıdır İnan oğlunu görmek istediğini söylemiş. Deniz,Yusuf,Hüseyin yıkanmak üzere yanyana üzerleri örtülmüş olarak uzatılmışlar.Baba Hıdır İnan yüzlerini açıp önce Deniz’i sonra Yusuf’u sonra da oğlu Hüseyin’i alınlarından öpmüş. Vatan ve
Bağımsız Türkiye sağolsun demiş.
6 Mayıs üç fidanın katledildiği Türkiyenin tarihine geçen kara bir lekedir.
Sustu 6 Mayısta...
Ankara sustu, faşistler sustu, olmayan vicdanları sustu, insanlık sustu ..
Selam olsun Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan, Hüseyin İnan gibi ölenlere.
Sizleri saygıyla anıyoruz.
Filiz Bahcıvan
YORUMLAR
BİR GÜL, BİR KARANFİL, BİRDE LALE
Sevgili anneciğim…
Beni düşündüğünü ve her aklına geldiğinde ben; gözyaşlarını tutamadığını hissediyorum.
Döktüğün her gözyaşı inan; benim yaralarımı daha da acıtarak yakıyor anne
Bana şimdi bir söz vermeni ve bu sözünü ömür boyu tutmanı istiyorum, bunu lütfen çok iyi düşün anne.
Eğer ki; benim üzülmemi istemiyorsan; bunu benim için yapar mısın? Bunu senden istemekle çok mu şey istiyorum inan ki bilmiyorum anne. Ancak kendimi böyle daha da mutlu hissedeceğimi düşünüyorum. Çünkü seninde üzülmeni hiç ama hiç istemiyorum.
Sana; sık, sık mektup yazmaya çalışıyorum anne arkadaşlarım senin beni görmek için her hafta ziyaretime geldiğini söylediler.
Ancak görüşmemizi istemiyorlar…
Uzaklardan da olsa kaldığım yerden gözlerim aradı, tanıdı ve buldu seni…
Yavrusunu yitirmiş bir ceylanın çırpınışlarıydı sanki seninkisi, koşuşturup durdun. Lütfen kendini yorma böyle hırpalama… Ben; çok, çok iyiyim; sakın üzülme sen.
Fırtınayla karışık bir rüzgâr esti bir ara hani; sanki hissetmiş olmalı özlem ’imi; kokunu aldı bana getirdi.
Sana koşar sarılırdım ya küçükken anne; kokunu içime çekerdim hani… Bir türlü doyamazdım sana; İşte yine aynı şekilde oldu, uzaktan hissettim sıcaklığını kokunu içime doya doya son kez çektim. Dünyanın en güzel çiçeklerinden daha da güzeldi kokun inan ki anne.
Anne söylemek istediğim sana; artık gelmeni istemiyorum. Beni bulamayıp sağa sola koşuşturmanı, beni sormanı, yavrusunu yitirmiş o tedirgin ceylan bakışlarını hissetmek; beni öldürüyor. Bu benim için işkencelerin en beteri haline geliyor anne.
Anne… Şimdi senden bana bir iyilik daha yapmanı isteyeceğim! Bahar ayı ile birlikte elimden tutar, bahçeye gider, birlikte bahçeyi kazar ve sebzeler ekerdik.
En güzel, en lezzetli domatesleri biz yetiştirirdik.
Senden o bahçemize bir gül, bir karanfil, bir de lale dikmeni ve hepsine benim ismimi vermeni istiyorum.
Anneciğim… Artık senin evladın bu üç fidandır!
Son Arzu’m budur senden
Hakkı'nı helal et.
Ellerinden saygıyla öpüyorum.
Oğlun…
MÜSLÜM BAYRAM