- 473 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YÜZÜ SOĞUK SAVAŞLAR
YÜZÜ SOĞUK SAVAŞLAR
Savaşlar yüzü soğuk savaşlar anlatması kolay yaşaması zor. Savaşlar tepedekiler için eğlenceli bir film sahnesidir, halk için ölüm, çile, yok oluş, vatan kaybı, bu anlamda bayrağını, toprağını kaybetmiş mülteciler, onların acısının tarifi mümkün değildir. Başka ülkelerde sıkıntı çeken, gittikleri ülkelere sıkıntı çektiren çaresiz, vasıfsız, perişan insan yığınları!
Örnek; Afganistan, Filistin, Irak, Suriye ve niceleri bunlar bizim coğrafyamızda, kulağımızın dibinde gördüğümüz savaş çığlıkları. Oysa her ülkenin toprağı kendisine yetecek kadar elbet vardır gözler ve gönüller doysa savaşlar olmayacaktır.
Aslında tepede oynayanların eğlence aracıdır savaşlar onlar eğlensin diye başta askerler olmak üzere sabiler, yaşlılar, garibanlar savaş acısı çekmekte. Ah yüzü soğuk savaş ah olmasan ne olur!
Dünya herkese yetecek kadar geniş herkes kendi toprağında yaşasa ne savaş olur ne insan kıyımı. İnsanlık huzur içinde yaşar, yavrular huzur içinde büyür, geleceğin mirasçıları çocuklar sefil, zelil, bedbaht olmazlar.
Halbuki o gül kokulu çocuklara iyiliği, güzelliği, barışı öğretmek olmalı gayemiz. Dünya misafirhane bizlerse üzerinde misafiriz, misafir olduğumuz aziz toprakları kanla kirletmemeliyiz buna hakkımız yok.
Bu dünya kimseye kalmadı kalmayacak. Kendisine bile misafir olan bir dünya da emanetçiyiz. Mühim olan emanete hakkıyla sahip çıkmaktır.
Ay yıldızla iç içe bayraklaşan topraktır,
Torağa sahip çıkmak yaşamak kadar haktır.
***********************************
Barış içinde vatana sahip çıkmak tüm dünyaya huzur ve selamet getirecektir. Aksi mümkün değildir...
Rabia BARIŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.