Nasıl bir yerde bulunmak istersiniz?
(T)enha bir yerde yaşamak ne hoş,
(E)line minderi al dere kenarına koş,
(N)e güzel gürültü yok her yer boş,
(H)aydi kafanı boşalt stresini at coş,
(A)rtık şehirden uzaksın bak bomboş...
Aynı soruyu sizlere de soruyorum. Nasıl bir yerde bulunmak istersiniz?
Eminim ki çoğu kişinin vereceği cevap kalabalık olmayan, insanı az olan bir yer olacaktır.Teknolojinin getirdiği gelişmeler sayesinde büyük şehirler gürültüden ve hava kirliliğinden yaşanamaz hale geldi.İnsanlar da gürültünün olmadığı taşıt sesinden uzak yerleri arar oldu.Çalışan insanlar hafta sonunu iple çekmeye başlayıp hafta sonu geldiğinde insanlardan şehirden uzak dere kenarında piknik yeri aramaya ve sorgulamaya başladılar.Hafta sonu geldiğinde de ailesi ile birlikte şehirden,gürültüden,taşıt sesinden uzak bu sessiz,ıssız, tenha yere gidip kafalarını dinlendirip bir haftanın yorgunluğunu atmaya başladılar.
Son birkaç yıldır yapılmaya başlayan çok katlı binalarla şehir yaşantısına bürünmeye başlasa da yaşadığımız yer olan Hatay Hassa ilçesi bu bahsettiğim özellikler olan taşıt sesi ve gürültüden uzak bir yerdir.Bu yerin değerini şehirde oturan bir yakınımızın bir arkadaşımızın yanına gittiğimizde daha iyi anlıyor sudan çıkmış balık misali suyun yani yaşadığımız yerin kıymetini daha iyi anlıyor hemen gürültüden uzak olan bu yere gitmek için zamanı iple çekmeye başlıyoruz.
Biz insanların dinlenmeye sessiz bir ortama ihtiyacı var.Gürültüden uzak bu ortamı bulduğunda kafası rahatlar bir günün bir haftanın bir ayın yorgunluğunu bu güzel ortamda atar.Çevremizde bulunan bir dere kenarı,göl kenarı çınar altı insanların dinlenmesi için aradığı eşsiz yerdir.
15 tatil dönüşü bir hafta sonu Hatay Antakya merkezde ikamet eden öğretmen arkadaşın evine ailecek yatılı olarak misafirliğe gittik.Çok katlı binada yaşayan bu arkadaşın evi misafir severlik yönünden Allah razı olsun çok sıcak ama gel görün ki dört tarafı de beton duvarlarla çevrili. Yakındaki bir markete alışveriş için çıktık. Bu yerde taşıt yoğunluğundan karşıya geçmek çok zor bu taşıtların gürültüsünü ise sormayın gitsin.
....
Şehirde yaşayanların çoğu hafta sonu ve tatillerde gezmek amacıyla alışveriş merkezlerine gider.Biz de hafta sonu alışveriş merkezine gidelim dedik.Alışveriş merkezinin içini güzellik açısından gezilecek eğlenecek yer açısından sormayın gitsin ama gürültüsünü duymanızı hiç istemem.
.....
Olacak tabi şehir olur da taşıt olmaz mı?Şehir olur da gürültü olmaz mı?Şehir olur da çok katlı yapılar olmaz mı?
İşte tüm bunları gördükten sonra nasıl bir yerde bulunmak istersiniz?
Nasıl bir yerde yaşamak istersiniz? Sorularına tereddütsüz olarak vereceğiniz cevap yukarıdaki şiirde yukardan aşağı baş harfleri ile çıkan yer olacaktır eminim.
Çünkü insanların gürültüden uzak sessiz bir yerde dinlenmeye, rahatlamaya ihtiyaçları var.İnsan dinlenmezse rahat olamaz;rahat olamazsa başarılı olamaz.Başarılı ve mutlu olmak için dinlenmeye ihtiyaç var.
...
Herkese sessiz, tenha yerde bol dinlenmeler dilerim.
24.04.2018
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.