KÜRT NÜFUSU GERÇEĞİ
Bugün çokca dillendirilen Kürt nüfusunu çok basit bir araştırmaya tabi tutarak incelemek istedim.
Bu araştırmayı sizde evinizde bilgisayar başında yapabilirsiniz.
Daha düne kadar Türkiye de ne kadar Kürt yaşar diye merak edip sormadığımız bu soru bizi mecbur ediyor artık.
Bugün Türkiye de Türk insanı arasında dağınık bir görüntü olduğundan, etnik bir köken açısından heyecanlarını ve emellerini gizleyemeyen Kürt kesiminin sesi bu kadar çıkabiliyor ve "biz 20 milyonuz" gibi iddialara kadar uzanabiliyor.
"Bugün Türkiye de Kürt nüfusu 6 milyonu geçmez, bakınız bütün istatistikler böyle diyor" demekte bana göre bir çözüm değil.
İller bazında bir nüfus sayımı yapmak ve Kürt’lerin yoğun olarak yaşadıkları illerden başlayarak farazi yapmakta sağlıklı bir netice değil.
Geçmişte ecdadımız Osmanlı toleransından daima istifade etmiş olan kürt’ler geçmiş yıllar da her sene başı % 7 lik nüfus artışı çizgisi çizerken özellikle şu son 20 yılda sene bazında % 29 ile % 38 civarında artış göstermektedir.
Herşeye rağmen kendini her alanda geliştiren kürtçülük hareketi ellerine fırsat geçtikce Türk’e ve tarihine saldırmaktan geri kalmıyor. Bunu yaparken de bazen bir Yahudi ağzı ile bazen de Ermeni kılıfına bürünerek yapıyor.
"Türk’ler şu kadar Ermeni katletmiştir" sözünü dillendirenler de bunlardır.
"Ermeni katliamını Türk’ler tanısın"
diye "Batı" ile aynı ağız konuşanlarda bunlardır.
Kaldı ki Önce Çin Doğu Türkistan da yaptığı vahşetleri tanısın.
Bulgar’lar, Sırp’lar, Karadağ’lılar, Rum’lar, Rus’lar Balkan’lardaki soykırımları tanısın; Yine Rus’lar Kafkas’lar da ve kırım’daki vahşetleri, Fransız’lar Cezayir de, İtalyan’lar Fas’ta, (tabi her pisliğin altından çıkan İngiliz’ler var) Yunan’lılar İzmir de, Eskişehir’deki vahşetleri, Rum’lar Kıbrıs’taki katliamlarını ve daha saymakla bitiremiyeceğim benim milletime karşın yapılan büyük vahşet ve katliamları ve tabi ki Ermeni’ler Anadolu da ve Azerbaycan da yaptıkları vahşetleri tanısınlar, sonra gelsinler onlarla tarihi tartışalım.
Bu soykırımlar, vahşetler ve katliamlar bize her şeyi anlatıyor.
Bu kadar insanlıktan çıkarak yapılan şeylerden sonra bu
milleti ve yaptıklarını suçlamak vicdansızlıktır.
Eğer hata yapılmışsa ki olmuştur benim milletime yapılanlar karşısında okyanus içinde bir damladır.
Osmanlı ve onun öncesinde 900 yıl Türk’lerle yaşayan Kürt’ler tarihlerinin en huzurlu dönemlerini bu yıllarda yaşamışlardır.
Bugün ise başımıza haksız yere gelen bu tür belaların bir nedenide Atatürk’ün milletimiz için hedef gösterdiği muassır medeniyetler seviyesine hiç bir zaman ulaşamadığımız gibi bu ülkenin asli unsurları olan Türk Milletinin Millet olma bilinci elinden alınmış olduğundan, dostunu ve düşmanını seçemez bir hale düşmüş olmasındandır.
"Batı" ağzı ile gelecek tasarlayanların bitmeyen alçaklıkları bin küsur yıl birlikte yaşadığı Millete ihanet değil de nedir?
Son 20 yıldır nüfus artışlarıda klasik bir planın sinsi temellerini oluşturur. Bağrımızda beslediğimiz nereden çıkacağı belli olmayan birer canlı bomba gibi aramızda geziyorlar. İstanbul, Ankara, Antalya, İzmir de ve heryerdeler.
1997 genel nüfus sayımında en çok nüfus artış oranı illere göre şöyle oluşuyor.
Van % 25,24
Hakkari % 33.81
Diyarbakır % 22.07
Adıyaman % 39.40
Ş.urfa % 37.09
Şırnak % 28.38
Siirt çok az bir nüfusa sahip olmasına rağmen nüfus artışında en çok artış gösteren iller sıralamasında geri kalmıyor.
Siirt % 10.54
Malatya % 21.00
Mardin % 21.71
Batman % 21.30
Mus % 16.11
Üstelik bu iller 80 il sıralamasında en çok nüfus artışı gösteren iller.
Öyle ki bugün nüfusu 10 milyon sınırına gelmiş İstanbul da bile bu kadar nüfus artışı olmazken, özellikle iç Anadolu bölgesi illerimizde bırakınız nüfus artışını, gerileme yaşanırken, kürd nüfusunun çoğunlukta yaşadığı bu illerin anormal şekilde nüfus artış oranı çok düşündürücü.
yine 1997 genel nüfus tespiti neticesinde bölgelere göre nüfus artışı dağılımında Güneydogu Anadolu bölgesi toplamda da diğer
bölgelere fark atıyor.
Güneydoğu Anadolu Bölgesi % 22.31
İç Anadolu Bölgesi % 9.57
Karadeniz Bölgesi % -5.04
Akdeniz Bölgesi % 20.41
Ege Bölgesi % 16.43
Bu tablolar sizlere birşeyler çağrıştırıyormu bilemem ama işin çığırı zıvanadan çıkmak üzere. Otuz yıl sonrası azınlıkta kalıp Türkiye’ye veda etmek zorunda kalırsak hiç şaşırmamak gerek. Oysa benim gibi her ne şartta olursa olsun ülkesine veda etmeyi zerre akıllarından geçirmeyen insanların olduğunu düşünüyorum. Aklın yolu bir olmalı çünkü
başka TÜRKİYE yok.
Sizce Kürt nüfusu bu tablolara göre kaç milyon ?
.......................
K.Kurultay
YORUMLAR
Kürt Genellemesi oldukca yaniltici ve rahatsiz edici ve bölünmelerin artmasinda havai fisek niteliginde..
Bunlar hassas konular ve böyle kiskirtici nitelikteki yazilari dogru bulmadigimi belirtmek istiyorum, ayrica sunu merak ediyorum, nüsus sayimlarinda ne zamandan beri kisilere irki sorulur oldu..?
GARIP!!
ELIF TÜRK tarafından 10/16/2008 12:37:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Genellemeden rahatsızım tıpkı bir şiirin altına yapılan yorumdan rahatsız olduğum gibi.Şiir terörü ve pkk yı lanetleyen bir şiirdi ve altına düşülen bir yorum hayret verici ve düşündürücü idi."DİKKAT ETTİMDE ŞEHİTLERİN İÇİNDE HİÇ ALEVİ YOKTU"(büyük harfle yazdım çünkü ciddi anlamda rahatsız oldum kasıt olduğuna inanıyorum böyle bir söylemde)bu nasıl zihniyet nasıl düşünce ben hiç dikkat etmiyorum şehitlerin etnik kökenine ne alevi ne sünni fark yok gözümde benim için aslolan şehit olmaları bayrak için memleket toprağı için ve bu topraklarda yaşayan bizler için ve hepsinin acısı aynı oranda yaktı yüreğimi hiç tanımadığım ama ahh yavrum yavrularım diye anaları gibi ağladığım hiç bir şehidin ne alevi ne sünniliğini merak etmedim.
Siz Kürtler derken genellemişsiniz ki bundan rahatsız olanlar var benim gibi,sevgili direniş ve Göktürkmen bildirmişler rahatsızlıklarını evet bende rahatsız oldum genellemenizden o kadar tanıdığım ve arkadaşım ve ticaret yaptığım kürt varki Batman,Diyarbakır,Siirt,Mardin,Urfa,Van,Bingöl,Muş,Malatya ve daha bir çok il ve bu ülkeye vergi veriyorlar ticaret yaparak ekonomiye katkı sağlayıp kendi bölgelerinde iş istihdamı sağlıyorlar.Daha çok şey yazarım ve diyorum ki son söz olarak genellemenizden oldukça rahatsızım.Siz nerden ve nasıl baıyorsunuz bilemiyorum lakin aynı yerden bakmadığımızı sadece şu başlıkta bile anlayabiliyorum.Genelleme tehlike ve böyle bir bakış açısıda tehlike sevgili dost Şaban Aktaşın da değindiği gibi kürt enişte ve o enişteden olan iki yeğen genellemenin neresinde olacaklar sizce?Bir yorumda değinilen "BAŞBAKAN EN AZ 3 ÇOCUK YAPIN DEYİNCE SUÇ OLUYOR NEDENSE" ye de derim ki bu ekonomiyle bu asgari ücretle ve bu kadar sıkıntıların içine 3 çocuk ha?Ki zaten ücret geliri iyi ve yaşam sıtandardı yüksek olan 3 çocuk yapmayı hiç düşünmez.Mesele 3 çocuk yapmak değil o çocuklara bırakılacak gelecek.Bu konudada çok şey yazarım ve bunada son söz bakabileceğin kadar çocuk bu ülkenin yeni tinerci,dilenci,kapkapçı,hırsız olacak çocuğa ihtiyacı yok.Bir söz vardır çoook severim "GİDEMEDİĞİN YER SENİN DEĞİLDİR" ben bu sözü kendimce şöyle söylüyorum "BAKAMADIĞIN ÇOCUK SENİN DEĞİLDİR" bilmem anlatabildim mi?
Oradaki kürtlerin çok fazla çocuk yaptıkları ortada ama çoğunun bilinçli olarak yaptıklarını sanmıyorum. Çoğu cahillikten kaynaklanıyor. Toplum biliçsiz kalmış ve fazla çocuk sahibi olmak geleneklerde marifet olarak lanse edilmiş. Asıl tehlike o insanları ihmal etmek ve cahil brakmak sanırım. Çünkü onlara sen sahip çıkmazsan başkaları sahip çıkar. Önemli bir konu aslında. Saygılar.
Eylem yapanlar her dilden, dinden, ırktan ama kisvesi altına girdikleri konu, sığındıkları merci, hangi amaç için çalıştıkları yazıdada az çok belirtilmiş...
Tabiki çoğunluğa mal edilmiyor bu konu, ama burada bir konuya dikkat çekilmek istenmiş...
Bu ülkede her ülkenin vatandaşı istediği gibi özgürce okuyabiliyor ve mezun olabiliyor... Peki nerede bu kadar mezun... Doğu bölgelerinden hiç kimse üniversiteye gitmiyor mu? hiç mezun olmuyorlar mı? neden peki kendi memleketlerine dönüp... eğitim iş ışık götüreceklerine... ne olduğu bile belli olmayan bir amacın şövanistliğini üstleniyorlar... Sonrada buna milliyetçilik diyorlar...
Elbette herşeyin aşırısı kötüdür, zarar verir, yıkar, yok eder...
Biz acayip bir milletiz... İlla gırtlapımıza basılacak, bam telinide geçtim artık ben...
Bunun sonu hiç iyi değil, hiç iyi görünmüyor...
Ama şu kadarını söyleyeyim, tarih kötülük için çalışan, ihanet içinde bulunan insanların suratlarına çarpacaktır, tekerrür edecektir...
Kardesim,
arastirma yazilarinizin devami diyorum. Yanliz sunu demeden gecemiyecegim; Kurt ismini verdigimiz insanlarimizi genelleme yaparak butun olumsuz hareketleri cogunluga mal etmememiz gerekir. Cogu arkadaslarimiz bu konuda cok yaniliyorlar gibi...
Hassas bir donemden geciyoruz. Ayni kulturu ve lisani (kurt dedigimiz kardeslerimizin konustugu sive OGUZ turkcesidir) bir olan kardeslerin arasinda birlik ve beraberliklerimizi kuvvetlendirmemiz gerekir. Eylem yapanlarin soy kutuklerini arastirildiginda baskalarini goreceksiniz!
Sayilar sunuyorum.
Değerli kardeşim ben şahsen kırk yıldır il il dolaşır kırk yıldır gurbette yaşarım bu topraklarda insanları ayıran zihniyetler ya köyünde hiç çıkmamış olanlar yada insanlık duygusu gelişmemiş olanlarda görüyorum başkasının gelişmişliğini hazm edemeyenler sadeçe ülkenin her karışını kendisinin sananlar bu memlekette ayırımçılık edenlerdir birde iki yüzlüler varki hele bunlar en tehlikelilerdir hangi gurubun yanına giderlerse onlara şirin görünmek için öteki gurubun hakında atıp tutarlar ortada dolaşan bahs ettiğim deyim yerindeise sazanlar ve tüm üstünlükleri kendinden görenler iki yüzlülerde destek alarak ortalığı karıştırırlar bu memlekette yaşayanlar şunu bilmelilerki eğer kazain bu memleket parçalanırsa hangi köken olursa olsun firefun zülümüne tutulur bunu asla unutmayınız yazınızda bahs ettiğiniz o tarihteki kürtler ile bu günkü kürtleri tariteki o bölgede yaşayan gurupları yeteri kadar araştırmadığınız görünüyor eğer araştırsaydınız yazdığınız yazının bazı yerlerini değiştiridiniz yada yazmazdınız önemle sizden riça edeiyorum kürtlerin tarihini yeteri kadar araştırmadan yazmayınız bu yanlışlara eklenen yanlış farkında olmadan ateş yakarsınız tabiki türkiye sınırlarında yaşayan kürtlerde bahs etmekteyim kürtlerin hamidiye alaylarını hiç araştırdınzmı.
yazılaçak o kadar çok şey varki önemli olan tarfsız ve doğruları yazmak değilmidir. yazarlara yakışanda böyle davranmak değilmidir. maşallah nufus oranınıda sanki devlet arşivlerinde almış gibi yazmışsın o rakamların bençe hiç bir doğruluğu yok. zaten bu memleketin başına ne gelirse sen ben kavgasında geliyor.
KASAP KEDİLERİ BESLERSE FARELER BAŞ KALDIRIR
saygılar
beycan gökbulut tarafından 10/15/2008 10:57:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Türkolog Kardeşim,siz bu rumuz isminizi lütfen değiştiriniz.
Siz Türkolog filan değilsiniz, mühre kuşusunuz, emperyalizmin Türkologusunuz, yazdıklarınızı uzun zamandır okuyorum, vardığım kanı bu!..
Siyasal milliyetçiliğiniz, Türklüğünüzü de, Türkbilimciliğinizi de geçmiş sizin..
Garip Türkist ve tuhaf Enveri kafa Turanistliğinizle kafa bulandırmak anlamında karıştırırıcılıka varıyor ve vardırıyorsunuz çoğu zaman işi..
Puan olarak -2- aldınız benden !
Esenlik..
Göktürkmen tarafından 10/15/2008 9:32:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sayısal kalabalık(nicelik) ilkel toplumlarda bir güçtü.çağdaş dünyada ise güç bilim ve teknolojiye sahip olmaktan geçiyor.İsrail'i örnek alalım;A.BD. içinde genel nüfusa oranla belki % 4 oranındalar; ama sahip oldukları akdemisyen oranıyla akademisyenlerin %25 i yahudi kökenli.Bu nedenle dünya politikalarını oluşturmada sayısal kalabalık hiç bir işe yaramıyor.Düşünebiliyor musunuz lobi faaliyetlerinde ne kadar aktif Yahudiler ve ellerinde 400 nükleer başlıklı füze ile tüm dünyaya restini çekiyorlar.Arap dünyası İsrail nüfusuna oranla kat kat fazla.Fakat gördüğümüz gibi İsrail Arapları şamaroğlanından beter tokatlayıp duruyor.Ne yapıyor buna mukabil Araplar; ölüyorlar bol bol ve havaya kurşun sıkıyorlar meydanlara çıkınca .Ellerine bir kalaşnikof alınca kendilerini dünyanın en güçlü insanı yerine koyan zavallı insanlar,İsrai'lin bilnçli yayılmasını önleyemiyorlar ve sürekli kan kaybediyorlar.Saddam'ın geçmişte bir kaç dakika içinde sarin gazı ile ;Kürtleri kitle halinde (5000 kişi) yokettiğini belleğimizin bir köşesinde sakladığımıza göre sayısal kalabalıklar hiç bir işe yaramaz diyebiliriz.O zaman hepsi kaçacak delik aramadılar mı , gelip Türkiye'ye dağları taşlar yaya aşıp bizlere sığınmadılar mı Irak Kürtleri; geçmişte kim korudu onları, karınlarını kim doyurdu Türk Kızılayı çadır kurup barındırmadı mı?Bütün bunları unutup da bize kurşun sıkanlar bu ihanetin bedelinin nasıl kendilerine dönmesini isterler acaba???
Benim eniştem kürt.İki tane yeğenim var arslan gibi ikisi de peki bu çocukların milliyeti ne bunu kim belirleyecek.Ülkenin hangi kentinde Kürt yok ve onlara saldırgan tavır mı gösterildi şimdiye dek?Biz barış içinde yaşamaya mecburuz.Hainlik yapan teröristleri sözümona kendi adına yola çıktıkları aklı selim Kürtler kendileri cezalandırsın; bu bilince ermeyenler cezasını elbette hak ve adalet önünde göreceklerdir.
Konuya bence biraz da bu açıdan bakmakta yarar var derim.Değerli kaleminizi selamlıyorum ,saygımla.
Şaban Aktaş tarafından 10/15/2008 8:45:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
Degerli dostum..
Yazdigin gercekci yaziyi virgulunu bile atlamadan okudum..Sikintili gunler yasadigimiz bir anda aslinda bunu hep birlikte irdelemeli belki bir panel bir platform olusturmali ve orada tartismaliyiz i dusunuyorum..Bir topluma zarar verenler vermek isteyenler bu dusuncede olanlar ile bunlara destek verenler o toplum icin bir tehdittir ve tehdit dosttan degil dusman dan gelir..Dunyada bir ornegi varmidir ki dusmaniyla dost olsun..Burada TURK demedim KURT de demedim bir TOPLUM ve topluma dusmanlik oldu sozum..Etnik kokenimiz ne olursa olsun yuzyillardir Anadolu topraklarinda birlikte yasamiyormuyuz..Bu gune kadar bir duyaniniz bir goreniniz oldumu kapi komsusuna dusmanlik besleyen bir TURK gordunuz duydunuzmu..Bakin bir ornek veriyorum..Malatya nin egin ilcesinde firat in ustunde bir kopru vardir..Adi SIRZI yani nefret koprusu..Osmanli nin son donemleridir..O gune kadar sozde dostca yasayan ermeni nufus ile KURT nufus Tasnak ermenilerininde destegiyle bir gecede ayaklanmis ve komsulari olan turkleri katletmeye baslamis..Bu tarihtir..O tahta koprunun sirzi nin ustunde kellesi kesilerek firata atilanlarda komsulari olan Turkler dir..Simdi diyecekler/sinizki efendim tarih yanli yazilmistir..Haklisiniz.
Hazar kiyilarina Sah lik donemine bir bakalim..Sah ismail doneminde en cok kiyima ugrayan da sigindiklari Turklere ihanet edenlerde yine Kurt ler olmustur.. ( Ol cesmenin suyundan kurt icsin kus icsin kurde nasip olmasin)..Bu da yanli olabilir..
Bu memleketin universitelerinde Muhendis ler Doktor lar Ogretmen ler yetisir..Kurt oldugu icin egitim hakki elinden alinan bir TC vatandasi gordunuz duydunuzmu..Peki Muhendisine Doktoruna Ogretmenine yok kardesim sen kurtsun dogu da guney doguda gorev yapamazsin denildigine tanik oldunuz yada duydunuzmu…Peki o halde feryatlar edilir efendim Okulumuz var ogretmen yok…hastane saglik ocagi var doktor yok…Nerde bu universitelerden mezun olan sozum ona her platformda avazi ciktigi kadar bagiran ve kimlik savasi verdigini soyleyenler...Ne isiniz var izmir de istanbul da ankara da antalya da..Savundugunuzu soylediginiz ezildigini soylediginiz bu insanlar sizce cahil birakilirken sizce doktorsuz ilacsiz birakilirken neden yanlarinda degilsiniz..Siz dusunmeyin Bu Devletin herkese ilaci var okulu var ogretmeni var..Buda yanli olabilir..
Yolu yok…Suyu yok..elektrigi yok..Hastanesi yok hani varda doktoru yok..fabrikasi is imkani yok..Soruyorum hepinize siz hic Karadeniz e gittinizmi..Tek gecim kaynagi olan Findigin Cayin cuvallarla hangi sartlarla tasindigina tanik oldunuzmu..Okula giden cocuklarin hastalarin okullara hastaneye hangi sartlarda ulastigini biliyormusunuz..Cografyanin zorlu oldugunu bolge halki biliyor kendince cozumler uretmis elbette ve Devletine asla ihanette degil..Buda yanli olabilir..
Benim ulkem de halkimin huzuru icin can siperhane calisan gorev yapan guvenlik guclerim var..Elbetteki bu ulkenin bu guzel vatanin bir bireyi olarakta batili oldugu kadar dogulusuda var..Ben bu gune kadar bana farkli davranildigini gormedim..Ve asla farkli davranildiginida dusunmuyorum…Buda yanli olabilir..
Ancak ..
Bu gune kadar gezdigim avrupa asya ve afrika dahil bir cok dunya ulkesinde gordumki bizler adil bir toplumun guzide bireyleriyiz..Kol kesilir yen icinde kalir diyelim..Kavgamiz icimizde disarida inaninki TC yide ozgurluklerinizide ozlersiniz..Hangi amaca hizmette olursaniz olun ister ayrilikci ister irkci isterseniz yeni moda tanimiyla etnik kimlikci aklinizi basiniza devsirin..Iste bu yanli degil..Farkli olmak isteyen fark yaratmak isteyen ve bu amacla sabirlari zorlayanlarin sonu husran olur ..Birakin siginacak bir karis topragi yiyecek bir lokma ekmege muhtac kalirsiniz..
10 puan da benden!
Nankörlük hiç bir millete yakışmaz.Şu an aydın geçinen insanlarda !( aslında 13-15 yıl önce ben üniversitedeyken de aynıydı) bir telaş var.Kürtler yırtmış zaten Kürtlükleriyle övünüyor.Türkler ise 7 ced sülalelerini araştırarak Türk olmadıklarını ispatlamaya çalışıyorlar.Anadoluda Türk yok,gelen askerler zaten halkla karıştı ,Türk eridi zihniyetindeler.Yazık.!!
Tebrikler güzel yazınız için