- 832 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DALKAVUKLUK
Bu sözcüğün TDK`daki karşılığına baktığımızda“bir konuda kendisine çıkar sağlayan,sağlayacak kişilere karşı huluskar davranmak,yağcılık yapmak,yağdanlık” manalarına geldiğini görürüz.Başka bir deyişle:”Her durumda benim gibi düşüneceksin”anlayışıdır bu.Rahmetli Namık Kemall ne demiş?Fikirlerin çarpışmasından hakikat hasıl olur...Eğer tahammülünüz varsa.Dlimizde,edebiyatımızda,sanat,din,spor,siyaset alanında onca problem varken neden bu kavram?Diyebilirsiniz.Her çağda insanın var olduğu sürece sorunlar tükenmez.Yağcılık,yağ yakma veya dalkavukluk dediğimiz bu kavram da her zaman alıcı buluyor maalesef.Her zaman ,her ortamda halis niyetli insanları meşgul edip,incitmiştir bazı yanlış tutum ve davranışlar.Haa burda başkalarına yol yordam,karagöz misali “incelik”öğretmek değildir amacımız.Ya da kraldan kralcı geçinmek kendini güçlü kuvvetlu,kudretli zannedenlerin işlerine gelmiştir.Olayı bir de tersten ele almak lazımiyeti ortaya çıkıyor.Birileri,birilerinin sırtından geçiniyorsa,maddi-manevi,her bakımdan orada bir kişi çıkıp dur.demeli o yanlış yapana...Düşünen,eleştiren,gerçekleri ortaya koymaya çalışan şahsiyetlere göre.
Kendini geliştirmeyip onun bunun dümen suyunda gidip,her rüzgarla oraya buraya savrulan kişilere ne dersiniz.İşte kralcılar bunlar!Yine “Boş fıçı çok ses çıkarır.”diyen bir atasözümüz var.Cemiyetler içindeki en tehlikeli insanlar olarak bu tür insanları görüyorum ben.Gelişime,değişimlere,eleştirel düşünceye kapalı tiplerdir bunlar.Sevdikleri tek şey, kendilerine medhiyeler”“ dizilmesidir.Pohpohlsnmaktan insan nasıl haz alır?
Ben anlayamıyorum,kabullenemiyorum.
Eee arkadaş,bu çağ bunu kaldırıyor,çağa ayak uyduracaksın.Ya da her sakala bir tarak vuracaksın.Kural bu.diyor bazı dostlar.Kusura bakmayın dostlar;bu düstürdan yana değilim ben.Her kalp bu tür şaklabanlıkları kaldıramaz tabii.İnsan,bir başkasına neden benim gibi düşünüp,davranmıyorsun, diyemez.O hakkı kimse vermedi kendisine.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.