- 592 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ozgur muyuz?
Ozgurluk kelimesi sozluk anlami disinda bizler icin ne ifade ettigini merak ettiniz mi?. Kendi ozgur dusuncelerimizle bu terimi biraz acmaya calissak ne kadar uzatabiliriz acaba? Neler yaptiigmiz zaman ozgur oluruz. Kimlere ozgur kimlere ozgurluk savascisi denilir.Ozgurlugumuzu kisitlayan en onemli nedenler nelerdir. Ozgur olmak gercekten de mutlu olmak midir?...
Ozgurluk: Kimsenin baskisi altinda olmadan uyumak, uaynmaktir.
Kimseden emir almamak kimseye emretmemek,
Her yere gidebilmek, her yeri gorebilmek,
Her kes ile konusabilmek herkesi dinleyebilmektir.
Ozgurluk; bazen cocuk olmak bazen, delikanli bir genc olmak hatta yasli biri olmaktir. Ama ozgurlugun en guzeli iyi bir ailede ve toplumda cocuk olmaktir.
Ozgurluk; cocuk olmaktir, anne olmak ve baba olmaktir.Ama onemlisi kendin olmaktir ozgurluk.
Istendigi zaman dogurmak istendigi zaman dogurtmaktir, dogurduguna sarilmak kokusunu yureginde hissetmektir.
Ozgurluk; evde olmak, bahceye cikmak,bisiklete binmek, ata essege binmek collerde deveye binmektir. Son surat bisiklet, motorsiklet, araba surmektir.Denizi seyretmek, denize girmek, yuzebilmek, dalgalara karsi bagirabilmek, daga tirmanmak, gok yuzunu saatlerce seyretmektir istedigin zaman.
Ciplak olmaktir, giyinik olmaktir kimse sana karismadan.
Tesetturlu olmaktir istedigi dinde, acik olmaktir benimsedigi dusuncede. Kiliseye, sinagoga, tapinaga her mabede gitmek ibadet etmek istemektir kimsenin sana karismamasina emin olarak.
Yazi yazmak, okumak, siir dinlemektir. Muzik dinlemektir ister kisik ses ister en son sesle. Playback yapmaktir bagira bagira.
Aglayabilmek hickira hickira, gulebilmektir kahka atarcasina.
Oyun oynayabilmek,giyecek spor ayakabin veya forman olmadan bile. Ciplak ayakla kosmaktir topun pesinde. Oynanan oyunlara bakmak,evinde TV,internet olmasa bile en azindan disarida oynayan cocuklara pencereden veya parka gidip bakmaktir.
Birini sevmektir, karsilik alamasan bile. Biri icin uzulmektir o seni takmiyorsa bile. O`nun icin deli gibi cilgin olmaktir ozgurluk. Ama O`da seviyorsa en guzeli gozlerine bakmak,O`nunla gulmek,O`nunla uzulmektir. Ellerimi tuttugun zaman yureginin ve nabzinin daha hizli carptigini hissetmektir. Kim ne derse desin Ozgurluk asil O`nunla olmaktir. Ozgurluk ASIK olmaktir. Cunku ASK ozgurluktur.
Sizce ozgurluk ne demektir peki? ...