- 978 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Müslümanlarda karşılıklı,Görev,sevgi ve saygının önemi
maalesef son zamanlarda karşılıklı sevgi,saygı ve hoş görünün,zayıflamak da ve azalmak da olduğunu üzülerek görüyoruz. Ve karşılıklı sevgisizliğin sonunda da insanlarımız bunalımlara düşüyorlar.Ve birbirlerine karşı bir barut gibi,patlamaya hazır bir bomba gibi çok sert davranıyorlar,bu durum müslümana asla yakışmayan bir durumdur.müslüman insanlara karşı hoş görülü ve müsamahakar davranması gerektiğini asla unutmamalıdır.Zira Allahımız,Ali imran suresi 154.Ayeti kerimesinde,cennetlik olacakların ( öfkelerini,kızgınlıklarını yenip,Affedenler,) olarak bildirilir.
Nur suresi 14.Ayeti kerimede ise ( Affetsinler,Allah için feragat göstersinler,Hoş görülü davransınlar.Böyle davranmaları neticesinde ,Allahın kendilerini Affedip,sevdiği kimselere dahil etmesini istemezler mi? )buyrulur.
Bu konuda müslümanların şu görevleri de vardır ve çok sevap kazanmalarına sebepdir.Hadisi şerif de,selam vermek ve selam almak.ölünce cenazesini kaldırma.Davet edince,mazereti yoksa icabet etmek.Hastalalandığında da ziyaret etmek.Aksırınca Elhamdülillah dediğinde, Yerhamüke Allah,Allah sana merhamet etsin demek, olarak biildiriliyor.
yine bu konuda sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammedin şu Hadisi Şerifini de hiç unutmamak gerekir. ( Ben Rahmet Peygamberi olarak gönderildim,Ben Bedduacı bir Peygamber olarak Gönderilmedim. ( Allah ü Teala suçu bağışlayanın ancak şerefini artırır.Müslim,Birr,19.)buyurur.
Kızgınlık,hiddet,şiddet gösterip eli ve diliyle Allahın Nazargahı olan kalbi kırmak şeytani bir davranıştır.Şeytanda Alevden yaratılmış ve Allaha secde etmeyerek isyan etmiştir.Şeytan devamlı Benlik,Kibir ve Gurur içerisindedir.Kibrinden ve isyanından doları ebedi olarak Allahın Rahmetinden koğulmuşdur. kendisi ve kendisine tabi olanlarla birlik de, cehennemin en şiddetli yerinde yanacaklar dır.
Hazreti Adem Aleyhisselam da Toprak dan yaratılmıştır.Kendisi,Toprak gibi mütevazı olmuş,Affedici ve alçak gönüllü olmuştur.Devamlı Affedici olduğundan,Allah ın en sevdiği olmuş ve meleklerden daha üstün seviye kazanmıştır,Allah indinde...
Onun için Allah Dostları ( insan, Şeytanı,öfke ve kızgınlığı temsil eden Alev gibi olmamalıdır.Alevin insana hiç bir faydası olmaz.İnsan Toprak gibi olmalıdır.Çünkü,bütün nimetler Allah ın bir Hikmeti olarak,çiçekler güller,sayılamayacak kadar bütün güzellikler topraktandır.Sende Hep Toprak gibi ol.) şeklinde çok güzel Telkin Tavsiye ve Vasiyetlerde bulunmuşlardır.
ABDULKERİM KAYA.Emekli vaiz. 17.04.2018,ANKARA
YORUMLAR
Hoşgörü, saygı ve sevgi...
İyi bir Müslümanda olması gereken özellikler.
Ama bugün şöyle bir baktığımızda insanların nasıl tahammülsüz ve sabırsız olduklarını
en küçük şeyde bile patlamaya hazır birer bomba olduklarını görmemek mümkün değil.
O kadar rahat hakaret ediliyor, öylesine acımasız ön yargılar yapılıyor ki.
Dinden uzak yaşayan özellikle de dinini bilmeden yaşayan insanlar günah işlemeye
daha müsait oluyor. Çünkü haramları,helalleri bile tam bilemiyor o zaman.
Kalpler ancak Allah'ı zikretmekle huzur bulur diye boşuna yazmıyor ayetlerde.
Allah'a yaklaşan insan gittikçe günahlardan uzaklaşmaya başlar. Kur'an-ı Kerim öyle
bir kitap ki tam bir yaşam rehberi. Güzellik, doğruluk,dürüstlük,yardımlaşma gibi
bir çok güzel meziyetin insanlara sunulduğu.
Namaz kılan insan günah işlemekten daha bir çekinir,çünkü her secdesinde daha çok
yakınlaşır Rabbine.
Allah korkusuyla yüreği çarpan insan çok kolay kalp kırıp,yıkıp,dökemez kısaca.
Acele şeytandandır sabır Allah'tan denir. Şeytan acele ettirir ama kendisi acele etmez.
Sinsi sinsi ilerler ve amacına ulaşır insanoğlunda. Öfke de şeytandandır, şeytan ateştir.
Öfkelendiğinde abdest al denir sakinleşmek için.Çünkü ateşi söndüren sudur.
Bundan yıllar önce ben de bir şey bilmeden yaşıyordum. Sonra dinimi öğrenmek istedim.
Kur'an-ı Kerim'i okudum bir kaç defa, her okuduğumda keşfettiğim manalar daha da zenginleşti.
Eski din alimlerinin eserlerini okudum her fırsat bulduğumda ve din konusunda o ana kadar
ne kadar cahil yaşadığımı,yıllarca yanlış yerlerde aradığım huzurun tek bir yerde,
Allah yolunda olduğunu anladım. Bütün yaşam şeklim değişti o günden sonra.
Bir tevbeyle bile ilk adımı atarak nasıl bir ruh dinginliği yaşandığını öğrendim.
Her kalp Allah'ı özler.
Hoşgörü sevgi ve saygı...bunlar çok zor şeyler değil aslında.
Kişi kendisi huzurluysa çevresine de sevgi adına bir şeyler verebilir.
Kendisine saygısı varsa diğer insanlara da saygılı davranabilir.
Değerli hocam benim yorum çok uzun olmuş biraz yer işgal ettim sayfada ama affola.
Allah razı olsun sizden, insanlara hep güzellik ve doğrulukları göstermeye çalıştığınız için.
Selamlar, saygılarımla
Dua ile
ABDULKERİM KAYA
Çok değerli üstadım, öncelikle teşekkür ederim.
Kul sıkışmayınca Hızır yetişmiyor misali bir yazı idi kaleminizden bizlere ulaşan: Allah razı olsun değerli hocam.
En kötüsü kalp kırmak buna sevgisizliği ve saygısızlığı da ekledik mi...
Misal isterseniz: bazen gelen yorumları anında cevaplandıramamak gibi bir gaflete düşüp hüzne kapılabiliyorum hele ki insan kırılmanın ve sevgisizliğin neye denk düştüğünü bizzat görüp bildi mi.
Ne çok örnek var çevremizde ve evet, insanlar gitgide duygularını olumludan olumsuza aktarıp daha kırıcı ve daha öfkeli olmakta oysaki iyi olmak ve de duyarlı kalabilmek en kolayı.
Kötü olmak bir seçim mi bir sonuç mu? Ne fark eder ki değerli hocam.
Ama hala iddia ediyorum: biz ne kadar zorlansak da dünya hala yaşanabilir bir yer çünkü iyi insanlar mevcut hele ki gönül gözümüzle baktık mı kainata?
Var olun üstadım.
İnsanı feraha çıkaran bir tadı vardı yazınızın ve huzur nakşeden.
Allah razı olsun.
Selam ve dua ile değerli hocam.