- 498 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BEDROS İLE TACO
BEDROS İLE TACO
Bedros ile Taco, iki dost, iki arkadaş, iki ayrı şehirde yaşıyorlar. Hemen hemen her gün telefonla veya , bilgisayarla haberleşiyorlar. Her ikisi de şair ve yazar. Birbirlerinden ilham alır, yazı veya şiir yazmaları için birbirlerini teşvik ederler. Edebiyat defteri denen bir WEB sitesinde bulunur yazıları, şiirleri.
Bu iki dost canlısı arkadaşlar güneş ve dünya gibidir. Bir bakarsınız dünyayı bulut kaplamış, güneş yüzünü göstermiyor, dünya ümitsizliğe kapılıp göz yaşlarına boğuluyor! Güneş bu duruma daha fazla dayanamayıp ağlayan bulutları dağıtıyor ve sıcak yüzünü dünyaya gösteriyor. Biraz abartılı da olsa bu tarife uyan iki arkadaşın ilişkileri bana bunları hatırlatıyor; dahası da var, öyle ki güneşin değişik zamanlarda ki tavrı dünyayı üretmeye zorluyor, çiçekler açıyor, sebzeler, meyveler veriyor. Tabii güneşte boş durmuyor, olanca gücüyle katkıda bulunuyor. Hangisi Güneş, hangisi Dünya derseniz? Onu da kendilerine bırakalım. İyi ki varlar, onları tanımak ve müşterek arkadaşları olmak ta bana yeter.
YORUMLAR
Benden bahsetmiş olman beni gururlandırdı.Teşekkür ederim Abbas'ım...(Okuyucular bu Abbas'ta nereden çıktı diye düşünebilirler.O nu anlatmak uzun sürer. Sırası değil şimdi.)
Güneş de ay da Dünyanın ışık kaynakları.Bizi onlara benzetmiş olman duyduğun sevginin ayrı
bir tezahürü. Sağ ol. Ben ne Güneşim. Ne de Ay'ım. Kendi halinde mütevazi bir insanım.Ancak gerçekleri görebilecek kadar da akıllı bir insanım.
Madem dostluktan bahsettin.Basılı olmayan dostluk kitabından bir kaç maddeyi aktarayım.
1. Dost hiç bir zaman dost bildiğine "Benden başka ben yok" dememeli.
2. Dost dostunu yalnız bırakıp birilerinin peşine düşüp gitmemeli.
3. Sağlıkta her insanın etrafı kalabalıktır.Hastalıkta yanında kalanlar, yanında olanlardır gerçek dost.
4. "Beşer şaşar" örneğinde olduğu gibi her insan yanıla bilir. Birine "Dostum" deyip de
yanıldığını anladıysan, geçte olsa hatadan dönüp gerçek dostların yanında yer almasını bilmeli.
Ben öyle yaptım. Huzurluyum.Mutluyum.
Daha bu maddeler uzatılabilir. Sayfanı yeteri kadar meşgul ettim zaten. Bu kadarı yeter.
DOST yüreğinden öperim. Biliyorsun ama yine de söyleyeyim. Sen dostluğun
tam tarifisin.
Hasretle muhabbetle öperim gözlerinden ABBAS'ım benim...