- 524 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Allahu Kebir Kur'an'da Geçer
Ekber kıyaslama sıfatı olup "Ekber: kelimesi ve benzerlerine Arapça’da ismi dafdil denilmektedir. Yani "ekber" kebirin ismi dafdili olup ismi dafdilin temel kuralıysa aynı türdeş veya benzer ""en az iki şey gerekmektedir". Mesela büyük daha büyük , uzun daha uzun gibi örnekler verilebilir . " Ekber" ismi dafdiline Kur’an’da 22 ayette 24 kez rastlanmakla beraber hiçbirinde Allah için kullanmak bir yana ima bile esilmemektedir. Çünkü büyük sıfatı / ismi tam olarak 99 isminden biri olan El-Kebir’dir Bunun sebebiyse Allah,la kıyaslabilecek başka hiçbir canlı cansız ve ilah bulunmamasındandıe. Allah kendisini kebir gören bir varlıktan söz etmekle beraber büyüklendi, kibirlendi demektedir. O varlıksa birçok ayette dikkat çekilmekte olan , apaçık düşman olan şeytandır. Şeytan bende öğüt verenim deyip ilahlık iddiasında bulunmuş ancak Allah’tan korktuğu için Allah’ı ekber olarak görmüştür. Şirk dünyasının kalbindeki gizli ilah şeytandır. Şeytanda bu sloganı onlara benimsetmiştir.
Kebirle ilgili olaraksa Kur’an’da şu ayetler dikkatimizi çekmektedir. Nisa suresi 34. Ayetinde " Allah çok yücedir, büyüktür." Denilmektedir.
Hac suresi 62. Ayetinde Muhakkak ki , Allah Aliyy’dir, kebirdir."
En büyük demek başka büyükler var demektirki Allah’tan başka büyük yoktur.
Allah Kur’an’da kıyas yapılan yerlerde ekber kelimesini kullanmaktadırn Bunlardan biriside Nahl suresi 41. ayet olup ayette söyle geçmektedir. " Ahiretin ödülü, mutlaka daha büyüktür."
Bende bu noktaya iman ettikten sonra namaza dururken Allahuekber demiyorum. Yani Allah en büyüktür demiyorum. Allahu kebir yani Allah büyüktür diyorum. Zaten Allah İsra suresi 110. ayetinde şöyle demektedir. " De ki : " İster Allah diye yakarın , ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarsanız yakarın , en güzel isimler O’nundur. Namazında sesini yükseltme , kısma da . İkisi ortası bir yol tut. "
Bir Müslüman eğer kalpten iman ettiyse Allah’ın huzurunda durduğu zaman sen en büyüksün demek olan Allahuekber dememeli Yarabbi büyük olan ulu olan yüce olan Rahman olan sadece sensin demelidir.
YORUMLAR
Allah kuranda bizzat kendisi " Allah işitir ... görür ... Allahın eli onlarin elinin üzerindedir ...vb " cümleler söylüyor kıyası gec bizzat kendini bize benzer yanlarla ifade ediyor senin mantığına göre napalim bu ayetleri söylemeyelim mi ! ! Ya da esmaul hüsnadan da örnek verelim Onun el alim ismi var ve islamda ilim ehline alim deniyor aaaa yine Allah kuranda bize benzer anlattı kendini napıcaz şimdi rıdvan !!! Cemaatine inanmadıgini söyledigin o üç vakit namazı hala kıldıriyor musun ??? Orada da ekber yerine kebir mi diyorsun sahi diyanete de yazdin mi sizin bes vaktinize degil iki vakte inaniyorum diye dürüstluk yap da cemaatine de söyle aslinda inanmiyorum ama kildıriyorum diye vs vs vs ...
Rıdvan Kaya
Râzı.
Rıdvan Kaya
Râzı.
Ama iftiraci yalancı anlamayan okuyamayan sorularima cevap veremeyip çarpitan kendi bildiginin en dogru oldugunu düsunecek kadar islamin düşünce genisligini anlamayan çıktın yazık sana harcadığım dakikalara pişman oldum şimdi tüh beee !!! Rıdvan bi git de kumda oyna hadi ergenim kuzum gölge etme !
Rıdvan Kaya
Râzı.
GELİR BÜTÜN YAZICIKLARININ ALTINA ATMADIM DEDIGIN IFTIRALARINI YAPIŞTIRIRIM MILLET NE OLDUGUNU ÖĞRENİR benim senin gibi yalancılarla iftiracılarla işim olmaz cal agzındaki düdüğü git kumda oyna ben ilahiyatı bitirdigimde sen daha ergen degildin kendi yörüngende gezenlerle oynaş