- 1657 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Tabut Kapak Tahtasını Çalanlar
Kapaksız tabutların günâhı kimden sorulur?...
Önce kapağı, sonra tabutunu geri aldık.
Aklımız sarılan kefen bezinde!.
Bir Çâre bulun, çok bez harcanıyor.
Meselâ, sentetik bez daha ucuzdur, o’nu mu, tercih etsek?...
Ha aklıma geldi, toplu sünnetler gibi toptan mı, kıldırıla namazları?...
Herkes kendi ölüsüne helâllık verir nasılsa...
Ezanları toptan ve tek ses yaptık ya kimse ses çıkardı mı?...
Mezarlıklarda mezar tümseklerinden kurtuldu Akçaabat Belediyesi...
Trabzon Belediyesi de örnek alıp- 2018’de dümdüz etmeye başladı mezar tümseklerini...
Bir engel kaldı nasıl çözerler bilemem; mini traktörle sürmek isteyebilirler sahipsiz mezarlıkları...
Sonra, iki metre ara ile birer taş dizerler ki, mezarlıklara...
Enine de boyuna da baklava dilimi tipinde güzel görünür...
İş nereye kadar?. Mânevî cinnet geçirenlerin yetkisi bitene kadar...
O’ndan sonra, mezarlıklar eşilir ve nerede mezar var nerde yok derin bir araştırma başarı ile sonuçlanır...
Evet. Burada mezarlık yok...
Tak dozeri...
Dümdüz et ve yerine Trabzon Şehir Stadı yerleştir...
Kaç yıl gider stad?..
61 Yıl... sonrası?...
Stadı sök, yerine park yap...
Etme bu kadar da Kadir...
Ya ne?...
Atapark, aslında bir mezarlık değil mi idi?... evet.
Orada bir tek Ayşe Gülbahar Hâtun Türbesi kaldı. Diğerleri mi?...
Yukarıda uzun- uzun yazdım ya.
kadiryeter Kadir Yeter. 13.4.2018 CUMÂ.
Kavakmeydan Şehidliği yerindeki Kavakmeydan Mahallesi’nden yazdım.
Ha, birer Şehidlik mermer kitâbesi ekleyin bu iki mezarlık yerine ne olur?.
TRABZON.
YORUMLAR
Sayın kadiryeter çok önemli bir konuyu çok mükemmel işlemişsiniz.
İslamda mezar geleneği yokturdan kaynaklanan, ticari bir çıkar aşamasından söz eder gibisiniz.
İnsanın nesline toprak altında hatıra kalacak 216 kemiğine göz koyup paraya çevirmek nasıl bir doymazlıktır, anlamak zor.
Kaleminize kuvvet diyor saygılar sunuyorum.
kadiryeter
Anamdan duyduğum bir sözü hatırlattınız: "Kefi(e)n soyanlar, ne olacak!".
Saygımla...
Sağlıkla kal...
kadiryeter 2018
Saygıdeğer ve Sevgili Okuyucularım; bugün, burada eklediğim yazı ile (tekrarlar dâhil) 999 Şiir(26.12.2007 17:17:19) ve 333 Yazı(27.12.2007 15:30:46) eklemiş oldum.
Eklenecek çok sayıda yazı ve şiir olmasına rağmen, inşaat temeli gibi başladığım eserin üst- üste eklenmiş binâ yüksekliğine eriştim ve belki de irtifa haddimi çoktan aşmış oldum.
İnsan gözü doymaz; doygunluktan değil ancak, yeni üyelere ve seyrek yazı- şiir ekleyenlere saygım ile üç adım geri çekilmek istiyorum... Ticârî hayatımda, düşündüğüm gibi vakti gelir- gelmez parada- puldan elimi- paçamı kurtardım. Ömrümce, sevmediğim hiçbir işin içinde olmadım; olmam da...
Eserlerinize yorum eklemek şeklinde yine aranızda olmaktan büyük haz duyacağım... şiir ve şairleri çocukluğumda yüreğime sindirdim ve o lezzetle yaşıyorum...
Lâfımı bilmeden eklediğim yorumlarla, gönlünü incittiğim çok değerli Ustalarım oldu...
Usta olduklarından ben câhile hakettiğim sözü esirgediler(sustular- kırıcı olmadılar)
Eserlerinizde yazışmak dileğimle...
Sağlıkla kalın...
Sonsuz Selâmımla.
kadiryeter Kadir Yeter. 15 NİSAN 2018 Pazar. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=173211