- 766 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YALVAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİNDEYİM...
YALVAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİNDEYİM...
Saygıdeğer gönül dostlarıma merhaba. Her şair ve yazarların en büyük hedefi yazdıklarını kitaplara aktararak okuyucularıyla buluşturmak veya canlı olarak dinleyicilere duygularını aktarabilmek, alkış sesi duymaktır. Kırk yedi yıllık sanat hayatımda yedi kitabımı ve dernek adına yayımladığım on beş sayı duygu selini okuyucu kitleye ulaştırmaktan büyük mutluluk duydum. Yazdığım eser sayısı edebiyatın her dalında yüze elli civarında olduğu halde imkanlarıma göre sadece altı adedini yayımlayabildim. En son çıkan Şerif Ali Şiirli Masallar kitabımda Pergole Yayınları tarafından yayımlanarak kitap fuarlarında yerini aldı. Bende 2. Isparta kitap fuarında okuyuculara imzaladım.
Yalvaç Anadolu İmam Hatip lisesinden gelen teklif üzerine zamanı ve zemini belirleyerek öğrencilere konferans ve şiir dinletisi sunmaktan mutluluk duydum. Müdür ve öğretmenlerin bana bu imkanı verdikleri için minnettarım. Öğrencilerinde programı baştan sona can kulağıyla dinleyip etkilendikleri sözlerin sonunda alkış tutmaları beni çok heyecanlandırdı. Bir konuşmacı söylediği cümlelerin benimsendiğini hissettiği an daha da verimli olmaya çalışır. Öğrencilere de minnettarım.
Yalvaç Anadolu İmam Hatip Lisesinde 24 öğretmen birde rehber öğretmen görev yapmaktadır. Toplam erkek, kızlardan oluşan 180 öğrenci öğrenim görmektedir. Okulun bulunduğu alan ilçenin kuzey batısındadır. Yeşilliklerle kaplı bölgede öğrenim görmek öğrenciler için bir fırsat olsa gerek. Öğrenim süreci içerisinde bence dakikaları bile değerlendirmek önemlidir, bu fırsatı kaçıranların yakalama şansı yoktur.
Program Cumadan sonra başlayacağı için bende birkaç öğrenciyle namaza giderken öğrencilerle sohbet etme imkanı buldum. Ben sizin okulda konferans vereceğim sizce hangi konulara değinmem gerekir dedim. Öğrenci: Hocam kötü alışkanlıklarla ilgili konulara değinir isen çok memnun oluruz dedi. Okul müdürümüzün de düşüncesi bu yöndeydi. Bence tam isabet oldu. Bu konularla ilgili şiirlerimde hazırdı.
Torunum Zeki Çelik’te Yalvaç’ta sağlık meslek lisesinde okuyordu o gün izin almış ona kamera çekmesini ve beni dinlemesini söyleyince çok sevindi. Birkaç arkadaşı ile geldi. Çekim yaparken can kulağıyla dinlediler. Benim bu sanat hayatımın hobilerinden biri de yaptığım programları, aktif çalışmalarımı arşivleyip Zekice Kültür ve Sanat Evimde ziyaretçilere sunmaktır.
Nitekim öyle yaptım. Saygı duruşunun ardından İstiklal Marşını söyledik. Benim tanıtım yazımı bir hanım kız öğrenci okuduktan sonra sahneye davet ettiler. Öncelikle beni öğrencilerimizle buluşturan Müdür ve öğretmenlere teşekkür ettim. Müftülük salonunun dolu olmasından mutluluk duydum. program içeriği içinde kötü alışkanlıkların nelerden kaynaklandığını, nasıl yayıldığını, ne gibi maddi ve manevi zararlar verdiğini, nasıl kurtulunması gerektiğini içeren şiirler damgayı vurdu. Torunum da çok etkilendiğini memnuniyetini sonra iletti bana.
Okuma alışkanlığının artması konularını içeren bilgileri de paylaşarak Türkiye’nin Gül bahçesi Isparta ilinde tarihi ilçe Yalvaç’ta yaşamanın inancımız ve kültürümüz yönünden en güzel okullardan birinde okuduklarını, şanslı olduklarını öğrencilere hatırlattım. Şiirlerle fazla sıkmamak içinde arada kendi yazmış olduğum dört dörtlük bilmecelerden de sorarak, cevap verenlere kitaplarımdan hediye ettim. Öğrencilerin de sorularını yanıtladım.Öğretmenlerimizden de İmam Hatiple ilgili şiir isteği gelmişti onu da yazacağımı söz verdim ve iki adet İmam Hatip şiirimi yazdım paylaştım.
Bundan öncede bir çok okullarda şiir dinletisi ve konferanslar vermek nasip oldu. Müdür ve hocalarımın öğrencilerin iki buçuk saat süren konferansımdan memnun kalmaları, tebrik etmeleri, günün anısına çiçek sunmaları beni onurlandırdı. İnşallah davet edilen her yere gidip duygularımı ifade etmeye çalışacağım. Allah Yetkililerden , öğretmen ve öğrencilerimizden razı olsun. Vatana, Millete, Devlete hayırlı, sağlıklı evlatlar yetiştirelim İnşallah. Hoşça ve dostça kalınız.
İMAM HATİPLİ
Daima farklıdır diğer okuldan,
Düzenli, nizamlı, olur tertipli,
Allah’ta razıdır inançlı kuldan,
Doğru yolu bulur İmam Hatipli.
Aydınlık saçıyor okunan Kuran,
Namazını kılar rükuya duran,
Cami mescide de vaktinde varan,
Nurlu feyiz alır İmam Hatipli.
Merhamet duygusu mevcut onlarda,
Zikir, şükür gezer tatlı dillerde,
Hizmetini yapar ilçe, illerde,
İmdadına gelir İmam Hatipli.
Alış verişlerde yapmaz ki hile,
Ölçüde, tartıda düşmezki dile,
Helallik dileği yansıtır kula,
Hak, Hukuku bilir İmam Hatipli.
Zekice ömrünü sürdürür her an,
Uhrevi alemi unutmaz bir an,
Sorguya çekilir mahşere varan,
Şahadet le ölür İmam Hatipli.
İMAM HATİP’DE
On beş gün öncesi diyalog kurduk,
Isparta ilinin ilçesindeyim,
Kararlı davrandık, sözde de durduk,
Yalvaç İmam Hatip Lisesindeyim.
Müftülük salonu hıncahınç doldu,
Seminer, konferans iç içe oldu,
Öğrenci gerekli mesajı aldı,
Yalvaç İmam Hatip Lisesindeyim.
Okulla, Müftülük inan yan yana,
Dikkatle dinleyen haz verdi bana,
Mikrofonu alıp oturdum öne,
Yalvaç İmam Hatip Lisesindeyim.
Kötü alışkanlık nedense yaygın,
Yaratan, Resule olmalı saygın,
Hastalık çoğaldı, artıyor kaygın,
Yalvaç İmam Hatip Lisesindeyim.
Nur yüzlü evlatlar bu okulda var,
Okunan şiirler dinleyene kar,
Zeki hocalara oldu minnettar,
Yalvaç İmam Hatip Lisesindeyim.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.