- 692 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KÖY YUMURTASI
KÖY YUMURTASI
Tanesi 75 kuruştan 10 yumurta ne tutar ?
Kısa bir aradan sonra, dün yaşadığım küçük bir öyküyü sıcağı sıcağına paylaşıyorum sizlerle...
Görevim gereği işyerlerine ziyaretlerde bulunmak, bu arada çevreyi görmek hem büyük bir zevk hem de değişiklik oluyor benim için. Bu arada yeni şeyler de öğreniyorum.
Dün Döşemealtı kırsalındaydık. Gideceğimiz yer yol üstündeki köydeydi. Hava çok güzeldi. Her taraf yemyeşildi ve mis gibi kokuyordu. Ağaçlar çeşit çeşit çiçeklerle bezenmiş verecekleri meyvelerin müjdesini verir gibiydi. Ne fazla sıcak vardı ne de soğuk. Hava ve gürültü kirliliğinin olmadığı nefis bir ortamdı. Bu ortamın yarattığı mutluluğu içimize içimize sindirmekteydik. Önünden geçtiğimiz çiftlik evinini kapısına "Köy yumurtası bulunur" diye özenle yazılmış bir ilan konmuştu.
Yumurtanın bile hileli olduğu bir dönemde sürekli olarak köy yumurtası yemeye çalışıyorduk. İşte şimdi tam da önüme çıkmıştı. Arabadan indim. Kapıya yöneldim. Zil göremedim. Hafifçe pencere camına tıkladım. Biraz bekledikten sonra kapı açıldı. 13-14 yaşlarında güzel, şiirin ve iyi giyimli bir kızdı. Kapıyı açmış, ama bana bir şey sormadan elindeki tablete bakmaktaydı.
Bir süre onu izledim. Üzerinde siyah renkli streç bir pantolon ve aynı renk bir buluz vardı. Günümüzde okul kıyafetleri serbest bırakıldığından bu onun kıyafeti olmalıydı. Elindeki tableti görünce; galiba ailesi ona "Biz evde yok iken kapıyı herkese açma ve kim olursa olsun tabletinden onun fotoğrafını çek" demiş olabilirler diye düşündüm ve içimden takdir ettim.
Evde başka kimsenin olmadığı anlaşılıyordu. Ve kızcağız bana bir şey söylemeden elindeki tablete bakmaya devam ediyordu.
"Kapıya köz yumurtası satılır" diye yazmışsınız. Ben yumurta almak istiyorum" dedim ve fiyatını sordum. "Annem ilgileniyor ama şu anda evde değil" dedi. Fiyatının da 75 kuruş
olduğunu söyledi ve kaç tane istediğimi sordu. Ben de 30 tane olabileceğini söyledim. Bunun üzerine buzdolabına yöneldi ve tekrar kapıya geldi. "O kadar yok" demesi üzerine, "Kaç tane varsa hepsini alayım" dedim. Bu defa yumurtaları bir poşete koymuş olarak döndü. Sıra parasını ödememe gelmişti. Bu süre içinde hep tablet elinde ve gözü hep tabletteydi.
"Şimdi bunu nasıl hesaplayacağız" diye söylendi. Bunun üzerine ona "Kızım sen kaçıncı sınıftasın" diye sorduğumda; "Sekizinci sınıftayım, ama hesap işinden fazla anlamam" yanıtını verdi. 10 yumurta 750 kuruş eder diyerek parayı uzattım. Paramın üstünü getirdi. Ne kadar getirmesi gerektiğini söyleme gereği duydum.
Ayrılırken ona bir şaka yapmak istedim. Gülümseyerek, okşayan bir sesle "Ben öğretmenin olsaydım seni sınıfta bırakırdım" dedim. Bunun üzerine "Neden" diye sordu. Ben de "Daha 75 kuruştan 10 yumurtanın ne kadar olduğunu hesap ediyorsun dediğimde "Benim matematik numaram 100 üzerinden doksan" dedi. Gülüşerek ayrıldık.
Bu öyküyü buraya yazmamın nedeni çağdaş teknolojinin toplumumuza nelere malolduğunu anlatabilmek.
Sevgilerimle...