- 1011 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KONYA EREĞLİ İL OLMALI
KONYA EREĞLİMİZİN KONUMU VE EKONOMİK GÜCÜ
Türkiye de Ankara dan sonra gelişen ve şehircilik kültürü yerleşen ilk şehirdir Ereğli ilçemiz,
Tarihi ipek yolunun üzerinde bulunması,Orta Anadolu’nun Akdeniz bölgemize açılan kapısı konumuna sahip alması,çalışkan eğitimli ve kültürlü bir nüfusu içinde barındırması ile Ereğli_miz Konya ilimizin vede aynı anda ülkemizin en büyük ilçelerinden biridir.
143.625 kişilik Nüfusu ve hatırı sayılır ekonomik gücü bakımından Ülkemizdeki 30’u aşkın ilden daha büyük olan Ereğli’miz süt ve sütlü mamuller üretiminde de ülkemizde birinci sıradadır.
Akbel,Arpacı,Torunoğlu,Kuuzucu ve Gül süt başta olmak üzere Ülke çapında 100’ü aşkın süt ve süt ürünleri üretimi yapan firmalarıyla Ereğlimiz sektördeki liderlik konumunu her geçen gün pekiştirmektedir. İstanbul’da ki her büyük marketin süt ürünleri reyonunda Ereğlimizin firmalarının kaliteli mamulleri rahatlıkla bulunulabilmekte ve gerek lezzeti gerekse kalitesi bakımından tüketiciler tarafından tercih edilmektedir.
Hayvan Çeşidi Sağılan Hayvan Sayısı 2015 yılı verilerine göre süt üretimi
(Adet) Süt (Ton)
Sığır 55.000 (55 Bin) 1.000.000 (1 Milyon Ton)
Koyun 110.000 (110 Bin) 400 (400 Ton)
Kaynak: Ereğli Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü
Yine 2014 yılı verilerine göre Ereğli mezbahalarına kesim için gönderilen
Büyükbaş hayvan sayısı : 47,789 adet
Küçükbaş hayvan sayısı : 70,453 adettir
Süt ve süt ürünleri Et ve et ürünleri sanayisi alanında ülke çapında liderliğini koruyan ilçemiz,tarımsal sanayi de de hatırı sayılır bir üretim gücüne sahiptir.İlçemizden Karaman ilimizdeki sanayi bölgelerindeki fabrikalarda çalışan çok sayıda iyi yetişmiş kalifiye işçi ve zanaatkar bulunmaktadır.Karaman Ereğli arasına yapılan duble yol ve Karaman Ayrancı ile Mersin arasına yapılmakta olan otoyol Ereğli ilçemizin bölgeye ve özellikle Mersin limanına ve Akdeniz bölgesi pazarına entegrasyonunda çok önemli katkıları olacaktır.
Karamandaki Fabrikaların Ereğli şubelerinin açmaları ve Ereğlimizin iktisadi kalkınmasında öncü olmaları için İstanbulda bulunan Ereğlili saygın İşadamlarımıza büyük görevler düşmektedir.
Ereğlimiz il olma noktasında her türlü şart ve imkana sahiptir ve il olmasıyla birlikte mevcut üretim kapasitesi en az üçe katlanarak Ülke ekonomimize çok olumlu katkısı olacaktır.
Başta İstanbul,Ankara ve İzmir olmak üzere Ereğli dışında yaşamakta olan bütün İşadamlarımızın vede değerli siyasetçilerimizin konuyla ilgili özveri ve çabaları Ereğlimizin istikbaldeki parlak kaderini tayin edecektir.
Değerli Şairimiz Ereğli sevdalısı Memleket aşığı,Kültürümüzün en ihlaslı hizmetçisi değerli büyüğümüz
Kıymetli Resul CİVCİK Abimize,bu samimi Ereğli sevgisinden ötürü en derin saygılarımızı sunar Bizlere Sılayı Rahim yaptıran ve her daim ilham kaynağı olan bu güzel şiirlerinin devamını bekleriz.
SELAM SAYGI VE DUA İLE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.