- 1512 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
(IRKÇILIK-MEZHEPÇİLİK) İLE (MİLLİYETÇİLİK-DİNDARLIK) FARKI..!
Biz insan olduk olalı, nice düşünürler, nice alimler, nice zalimler, nice dindarlar, nice ateistler, nice cahiller, nice masumlar, nice aşıklar, nice maşuklar, nice de nice nitelikler gördük ki ya eskittik ya da değer bilemedik yitip gitmeden. İslam dinimiz en mükemmel dindir. Çünkü, daha önce bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda sayfalar geldi geçti de, kıymet bilmeyen kavimler yüzünden manasını değil de insanların farzı farzdan öte manaya taşımaları yüzünden, ya tedavülden kaldırıldı; ya da tahrif eden ilgili kavimlerin helâk (yok edilmesi) edilmesi ile son bulmuştur.
Allah(cc) kelamı Kur’An-ı Kerim hem tümden hem de tek tek ayet bazında farz kılınmıştır. Hz. Adem ile başladı, hep vardı ve en son olarak da en mükemmel şekilde; Allah (cc)’nin habibi peygamberimiz Hz. Muhammed (SAV) ile tek kitapta yani Kur’an-ı Kerim’ de vücut bulmuştur. Farz kesinlikle beşeri mantığa bırakılmamış.Ki, aklı yaradan ALLAH (CC), aklını yarattığı kulun aklı ile yargılanamaz, yargılanmaya dahi teşebbüs edilemez. Bilerek veya bilmeyerek mantık ile açıklamaya çalışan ve asıl amacını okuyamadığımız kul veya zatın varlığı her zaman kendini belli etmiştir. Niyet okumak biz kullara düşmez. Allah yarattı, Allah verdi, Allah alacak ve kalbindekine göre mutlak adaleti tecelli ettirecektir. "Yüce Yaradan Allah(cc), herkesin kalbine göre versin..!" demek, düşer biz fani ve aciz kullara..!
Allah kelamı mutlak farz Kur’an-ı Kerim’de (Irkçılık) kökten reddedilmiştir. Kavimler övülmüş, milletler övülmüş olabilir ki, doğrusu da her kulun kendi milletini veya kavmini övmesi ve sevmesi kadar güzel ve özel doğal bir hak daha olamaz. Tabii ki, vatan, bayrak milletimiz ile gurur duyacağız ve de duyulmasına katkı yapacağız. İşte tam burada, gözden kaçan veya kaçırılmaya çalışılan gizli veya açık asıl niyetle; Allah(cc) ve Allah(cc) kelamı farz olan Kur’an’ a ters düşmeden kavmini milletini sevenler ile sırf kendinden diyerek günah işleyenlerle, ile bu olumsuz niyetlere seyirci dahi kalmak ve bu zalime yardımcı olmak isteyenler arasındaki farkı gözetmek gerekir. Allah kulu bir kişinin, kendi düşmanı dahi olsa mazlumu savunması gerekir; zalime destek olmamak, olanlara seyirci kalmamak ve de eksik anlatmamak, olmayanı eklememek zorundadır ki bunların tersini yapmak, seyirci kalmak, olanlara duyarsız kalmak suçtur ve iftiradır ki, (görmedim-duymadım-söylemedim) gibi (üç maymunu oynamak) vb. her türlü hal ve hareket, Allah(cc) ve Allah(cc) kelamı farz olan Kur’an-ı Kerim’e itiraz ve iftira atmak olacaktır. Allah herkesin kalbine göre versin..! Irkçılık kendinden başka her varlığı reddederken ve kendinden olmayanı yok etmek isterken, milliyetçilik ise milletini vatanını ve bayrağını sevmektir, gururla yüceltmektir. Ama sırf bendendir diyerek, zalimle bir olup mazlumu kökten reddedip yok saymak veya her türlü eziyeti zalimle bir olup yapmak, hem Allah katında hem de beşeri alemde kabul görmeyen, hatta ve hatta kendi toplumlarının ayrışmasına hizmet eder, kişisel çıkarcı bu tür ayrımcı ve zalimi kayırmacı her düşünce parçalanmaya ve yok olmaya mahkumdur.
Sonuç olarak, Allah katında kabul görmeyen (Irkçılık), beşeri düşüncede de lanetlenmiştir; hatta ve hatta sporda (futbol maçlarını düşünelim)... ki, (IRKÇILIK)’ ın lanetlenmediği tek yer yoktur, yoktur mu..?!!! desem, desek mi..?!!!
Dipnot:
Neticede; Bir düşünün, hep birlikte vatan bayrak millet aşkına,Allah-Kitap aşkı için düşünelim!
(IRKÇILIK-MEZHEPÇİLİK) kime nasıl hizmet eder?
(GERÇEK MİLLİYETÇİLİK-GERÇEK DİNDARLIK)’ ın tüm güzel tarafları nedir, kime hizmet eder?
(TEK YÜREK TÜRKİYE) kimin işine yarar, maddi-manevi getirisi ve güzel yönleri nedir?
(ETNİK KÖKEN VE İNANCA AYIRMAK) KİME YARAR KİME ZARAR VERİR?! DÖRT BİR YANIMIZ İÇ VE DIŞ DÜŞMANLA YANİ HAİNLERLE ÇEVRİLİ İKEN..! Düşün ve karar ver ki, hep birlikte milletçe karar verelim..!
"GERÇEK MİLLİYETÇİLİĞİN VE GERÇEK DİNDARLIĞIN HAKİM OLDUĞU MUTLAK ADALETLİ BİR DÜNYA ÜMİDİYLE VE DE ÜMİDİMİZ İLE..!" : (NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..!) DİYEREK: "Allah’a Emanet Olun Allah İle Kalın..!" dedim de bitirdim yazımı...
Saygı ve sevgilerimle...
=======================================================================================================
Meal Karşılaştırma | Nisâ ; 135. Ayet (Arapça)
يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا كُونُوا قَوَّام۪ينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَٓاءَ لِلّٰهِ وَلَوْ عَلٰٓى اَنْفُسِكُمْ اَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْاَقْرَب۪ينَۚ اِنْ يَكُنْ غَنِياًّ اَوْ فَق۪يراً فَاللّٰهُ اَوْلٰى بِهِمَا فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوٰٓى اَنْ تَعْدِلُواۚ وَاِنْ تَلْـوُٓ۫ا اَوْ تُعْرِضُوا فَاِنَّ اللّٰهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَب۪يراً
Diyanet İşleri Başkanlığı
Ey iman edenler! Kendiniz, ana babanız ve en yakınlarınızın aleyhine de olsa Allah için şahitlik yaparak adaleti titizlikle ayakta tutan kimseler olun. (Şahitlik ettikleriniz) zengin veya fakir de olsalar (adaletten ayrılmayın). Çünkü Allah ikisine de daha yakındır. (Onları sizden çok kayırır.) Öyle ise adaleti yerine getirmede nefsinize uymayın. Eğer (şahitlik ederken gerçeği) çarpıtırsanız veya (şahitlikten) çekinirseniz (bilin ki) şüphesiz Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.
Diyanet Vakfı
Ey iman edenler! Adaleti titizlikle ayakta tutan, kendiniz, ana-babanız ve akrabanız aleyhinde de olsa Allah için şahitlik eden kimseler olun. (Haklarında şahitlik ettikleriniz) zengin olsunlar, fakir olsunlar Allah onlara (sizden) daha yakındır. Hislerinize uyup adaletten sapmayın, (şahitliği) eğer, büker (doğru şahitlik etmez), yahut şâhidlik etmekten kaçınırsanız (biliniz ki) Allah yaptıklarınızdan haberdardır.
Kuran Yolu
Ey iman edenler! Kendinizin veya anne babanızın ve akrabanızın aleyhine de olsa adaletten asla ayrılmayan, Allah için şahitlik eden kimseler olun. (İnsanlar) zengin olsunlar, yoksul olsunlar Allah onlara sizden daha yakındır. Öyleyse siz hislerinize uyup adaletten ayrılmayın. Eğer adaletten sapar veya üzerinize düşeni yapmaktan geri durursanız bilin ki Allah yaptığınız her şeyden haberdardır.
=======================================================================================================
Meal Karşılaştırma | Hucurât ; 13. Ayet (Arapça)
يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ اِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَاُنْثٰى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوباً وَقَـبَٓائِلَ لِتَعَارَفُواۜ اِنَّ اَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللّٰهِ اَتْقٰيكُمْۜ اِنَّ اللّٰهَ عَل۪يمٌ خَب۪يرٌ
Diyanet İşleri Başkanlığı
Ey insanlar! Şüphe yok ki, biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi boylara ve kabilelere ayırdık. Allah katında en değerli olanınız, O’na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hakkıyla haberdâr olandır.
Diyanet Vakfı
Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki Allah yanında en değerli olanınız, O’ndan en çok korkanınızdır. Şüphesiz Allah bilendir, her şeyden haberdardır.
Kuran Yolu
Ey insanlar! Şüphesiz sizi bir erkek ile bir dişiden yarattık, tanışasınız diye sizi kavim ve kabilelere ayırdık, Allah katında en değerli olanınız O’na itaatsizlikten en fazla sakınanınızdır. Allah her şeyi hakkıyla bilmektedir, her şeyden haberdardır.
=======================================================================================================
Meal Karşılaştırma | Tevbe ; 23. Ayet (Arapça)
يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا لَا تَتَّخِذُٓوا اٰبَٓاءَكُمْ وَاِخْوَانَكُمْ اَوْلِيَٓاءَ اِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْا۪يمَانِۜ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَاُو۬لٰٓئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
Diyanet İşleri Başkanlığı
Ey iman edenler! Eğer küfrü imana tercih ederlerse, babalarınızı ve kardeşlerinizi bile dost edinmeyin. İçinizden kim onları dost edinirse, işte onlar, zalimlerin ta kendileridir.
Diyanet Vakfı
Ey iman edenler! Eğer küfrü imana tercih ediyorlarsa, babalarınızı ve kardeşlerinizi (bile) veli edinmeyin. Sizden kim onları dost edinirse, işte onlar zalimlerin kendileridir.
Kuran Yolu
Ey iman edenler! Şayet inkârı imana tercih ederlerse, babalarınızı ve kardeşlerinizi dahi dayanıp güvenilecek dostlar edinmeyin. İçinizden kimler onları dost edinirse, işte kendilerine kötülük edenler bunlardır.
=======================================================================================================
Meal Karşılaştırma | Şuarâ ; 88-89. Ayet (Arapça)
يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَۙ
Diyanet İşleri Başkanlığı
"O gün ki ne mal fayda verir ne oğullar!"
Diyanet Vakfı
O gün, ne mal fayda verir ne de evlât.
Meal Karşılaştırma | Şuarâ ; 89. Ayet (Arapça)
اِلَّا مَنْ اَتَى اللّٰهَ بِقَلْبٍ سَل۪يمٍۜ
Diyanet İşleri Başkanlığı
"Allah’a arınmış bir kalp ile gelen başka."
Diyanet Vakfı
Ancak Allah’a kalb-i selîm (temiz bir kalp) ile gelenler (o günde fayda bulur).
=======================================================================================================
Meal Karşılaştırma | Mâide ; 67. Ayet (Arapça)
يَٓا اَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّـغْ مَٓا اُنْزِلَ اِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَۜ وَاِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُۜ وَاللّٰهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِۜ اِنَّ اللّٰهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِر۪ينَ
Diyanet İşleri Başkanlığı
Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur. Şüphesiz Allah, kafirler topluluğunu hidayete erdirmeyecektir.
Diyanet Vakfı
Ey Resûl! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan O’nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Doğrusu Allah, kâfirler topluluğuna rehberlik etmez.
Kuran Yolu
Ey peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan O’nun mesajını iletmemiş olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktır. Şüphe yok ki Allah kâfirler topluluğunu hidayete erdirmez.
=======================================================================================================
YORUMLAR
"ALLAH (CC) İÇİN DUA ET..!"
Vuslat turu başlasın, iş yoksa şeytan taşla
Karnın aç ise söyle, teksen yumurta haşla
Akşamdan kalma da kalk, duş al abdest al da gel
Ellerini kaldır da, Allah için dua et...
Unutma her kul fani, bazıları var cani
Ateist bile olsan, daim değilsin kani
Kul sıkışınca kızar, resmen korkusu azar
Şok içinde (Allah) der, Allah için dua et...
İnançsızlık inançtır, esen yele kapılır
Hiç farkında olmadan, malla mülke tapılır
Tam teslimiyet ister, din ile iman aşkı
Us kula olmadan kul, Allah için dua et..
Zındık dahi olsa zat, zor anda (..vay anam!) der
Ölüm korkusu sarsın, korkunca hep (Allah!) der
Ateist nidayla eş, ister istemez söyler
Son nefes de olsa gel, Allah için dua et..!
Selim TEMİZ
07.04.2018 Saat:10:24