OKUNMUŞ İLİŞKİLER
Daha önce okuduğunuz bir kitabı bir gün yeniden okur musunuz?Bir hikayenin nasıl sonlanacağını bilmiyor olmak onu okurkenki heyecanın temeli midir,yoksa o kelimeleri yan yana dizebilmiş birinin yarattığı bir şaheser üzerinde gözlerinizi gezdirebiliyor olmanın verdiği haz mıdır asıl heyecanın kaynağı?Bir masalın sonunu mu merak edersiniz,yoksa bir takım kelimelerin nasıl olup da bir masala dönüşebildiğini mi?
Bu sorunun cevabı göreceli olmakla birlikte,eminim ki iyi okuyucuların pek çoğu “kitaptan kitaba değişir”diye düşünecektir.Evet,bence de kitaptan kitaba değişir.Bazı kitapların sonunu biliyor olmak,onu yeniden okumak için duyulabilecek heyecanı azaltırken,bazı kitaplar o kadar ruhumuzu yansıtan noktalara parmak basar ve bizi geliştirir ki,zaman zaman onları tekrar okumak isteriz.Hatta benim için öyle vazgeçilmez paragraflar vardır ki bazılarında,onların altını çizmek şöyle dursun,ayrı bir yere not eder,sık sık yeniden göz gezdiririm.Onları bir şiir gibi ezberlemek,bir marş gibi okuyabilmek isterim.Tabii ki bunlar çok nadir bulunabilecek ve çok usta ellerden çıkmış gerçek eserlerde bulunur.Bazı kimseler için belki çok da özel görünmeyecek satırlar olabilir aralarında.Tıpkı onların altını çizdikleri yerlerin bana çok özel görünmeyebileceği gibi.Çünkü bu da göreceli bir durumdur.Hepimizin ruhu aynı değildir ki ruhumuza hitap edecek şeyler aynı olsun.
Daha önce yaşadığınız bir ilişkiye bir gün yeniden geri döner misiniz?Bir aşkın nasıl sonlanacağını bilmiyor olmak,onu yaşarkenki heyecanın temeli midir,yoksa o aşkı kalbimize sokabilmiş birinin yaşattığı bir hayat üzerinde kalbimizi gezdirebiliyor olmanın verdiği haz mıdır asıl heyecanın kaynağı?Bir aşkın sonunu mu merak edersiniz,yoksa bir takım hislerin nasıl olup da bir aşka dönüşebildiğini mi?
Bu sorunun da cevabı göreceli olmakla birlikte,eminim ki iflah olmaz aşıkların pek çoğu “ilişkiden ilişkiye değişir”diye düşünecektir.Evet,bence de ilişkiden ilişkiye değişir.Bazı ilişkilerin sonunu biliyor olmak,onu yeniden yaşamak için duyulabilecek heyecenı azaltırken,bazı ilişkiler o kadar ruhumuzu yansıtan noktalara parmak basar ve bizi geliştirir ki,zaman zaman onları tekrar yaşamak isteriz. Hatta benim için öyle vazgeçilmez anılar vardır ki bazılarında,onları unutmak şöyle dursun,hafızamın bir yerine kazır,sık sık yeniden o anları hatırlamaya çalışırım.Onları bir mıh gibi aklımda tutmak,bir saniyesi bile silinmeden koruyabilmek isterim. Tabii ki bunlar çok nadir bulunabilecek ve çok usta yüreklerden çıkmış gerçek aşklarda bulunur.Bazı kimseler için belki çok da özel görünmeyecek anılar olabilir aralarında.Tıpkı onların bazı anılarının bana çok özel görünmeyebileceği gibi.Çünkü bu da göreceli bir durumdur.Hepimizin ruhu aynı değildir ki ruhumuza hitap edecek şeyler aynı olsun.
İşte ilişkiler de aynı okuduğumuz kitaplara benzer.Altı çizili ne kadar çok satır varsa,geri dönüp yeniden denemeye değecek o kadar çok sebep vardır.....
YORUMLAR
sorular sorulmus
cevaplar verilmis
yani bize bir sey kalmamis
bende bir soru sorayim o zaman.
sonu bilinen bir film zevksizdir
peki sonunun ne olacagi bilinenen hayat nasildir?
aklima takilan bir cümle
bence artik imgelenmesi gerekmeyecek kadar yerlere düsütü
mih gibi cakilmak ya da cakmak'
bence kullanilmasa daha hos olurdu.
ama kendini bilen bir yaziydi
bende kutladim.
.......f.s.m