SAĞLİKLİ RUH NASİL OLMALİ
sağlik denılınce hemen akla beden göz kulak ayak el gelir halbuki akıl sağliği guzel duşunme doğruyu bulmak da onemli ve en önemlisi ruh sağliği ruh ne kadar sağlam olursa beden akılda o kadar sağlikli huzur mutluluk bır ömur yaşariz.
bir kıtapda okumuştum sağlıkli ruh nasıl olmali madelerıyle size aktarayım
1..Sağlıklı bir kişilik şahsiyetli ,orijinal ,otantik gerçek bir kişidir;sağlıksız kişilik bağımlı ,maskeli ,sahte ve yapmacık bireydir.
2)Sağlıklı kişilik kendi kendisidir;sağlıksız kişilikse hep bir başkası olmak için can atar.
3)Sağlıklı kişilik yüreği nükleer güç merkezi gibi biteviye sevgi üreten ,sevgi dağıtan ,diğeri ise evham ve tutku üretip başkalarının sevgisini hovardaca tüketn biridir.
4)Sağlıklı kişilik yargılamadan algılamaya , mahkum etmeden anlamaya çalışır;diğeri ise anlamdan yargılar ve mahkum eder.
5)Sağlıklı birey cömerttir , paylaşmayı sever;sağlıksız birey ise cimridir ,insanlara dönüktür ve paylaşmaz
6)Sağlıklı şasiyet kendine saygı duyan kimsedir;sağlıksızbirey kendine saygısını yitirmiş ,başkalarına saygı duymayan bireydir.
7)Sağlıklı şahsiyet özeleştiri yapar;diğeri ise kendi kendisine özeleştiri yapmadığı gibi başkalarının kendisini yapıcı bir şekilde eleştirmesine de tahammülü yoktur.
8)Sağlıklı şahsiyet hayatın dört mevsiminin olduğunu bilir ve her mevsiminin güzelliğini keşfederek mutlu olmanın yollarını arar;sağlıksız birey ise hayatın tek bir mevsimden ibaret olmasınıister ve diğer mevsimleri inkar ederek mutsuzlugunu kendi elleriyle davet eder.
9)Sağlıklı şahsiyet zengin bir iç aleme sahiptir.O dünyada ,kendi sırlarına da başkalarının sırlarına da yer vardır.Sağlıksız bireyin iç dünyası kısırdır.Ne başkasının sırrını tutabilir ne kendi sırrını.
10)Sağlıklı şahsiyet kendine saygı duyanır;sağlıksız birey ise kendisine saygısını yitirmiş dolayısıyla başkalarına da saygı duymayan bireydir.
h.z muhamedın bu sözunude aktarmadan duramiyacam
..İnsan ekmekle doyar ,emekle büyür ,sevgiyle yaşar.
Çöplük içinde yetişen gülden sakınını