- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
✓ UMDUĞUM GİBİ BİR ADAM'LA KONUŞTUĞUM İÇİN YUMRUK ELLERİM ✓
✓ UMDUĞUM GİBİ BİR ADAM’LA KONUŞTUĞUM İÇİN YUMRUK ELLERİM ✓
"Umduğunu bulamamak" deyimi ile yüzleştiği yüzünden yüzlerce kez okunan ve sayılarının sayılamayacak kadar çok olduğunu düşünerek dişlerimi sıka sıka düşündüğüm o yurdum insanlarından biriydi bugün karşılıklı oturup imamın abdest suyu kıvamını çeyrek geçen bir bardak çay eşliğinde grimsi sohbet ettiğim...
Uzun Maltepe sigarasının parmaklarında bıraktığı sarı lekeden, karşılıklı oturduğumuz sandalyelere kadar çok şey konuştuk...
Emekliliğe ne kadar var diye sorduğumda; emeklediğimi görmüyormusun dercesine baktı gözlerimin içine. Sessiz sedasız sorduğum her soruya, aynı nezaketle sessizce cevap veren bu ADAM’ı ve benimle paylaştıklarını asla unutmayacağım.!
Ayrı ayrı masalarda ve ayrı ayrı sorunlar yumağında çile açıyorduk sanki...
İlk kez bir insanın sesini duymadan ve uzaktan izlenilse garipsenilecek şekilde sohbet ediyordum.
Dakikalarca izledim istemsiz ritmik hareketlerini. Bir süre sonra; "buyur gel karşımda otur kardeşim" dedi. İmamın abdest suyundan iki bardak daha istedi masasına.
Dakikalar sonra, sanki sözlüye kalkmış ve akşamdan bir kez olsun ders kitabının kapağını açmamış tembel bir öğrenci oldum karşısında..
Parmak kaldırıp soru sormak istediğimi anlayan öğretmen gibi farketti bakışlarımı. "Sor kardeşim" dedi.
"Sizi çok dalgın ve derin düşüncelere kulaç atarken gördüm" dedim. Demez olsaydım..
"Dalgınlığımı dağınıklık olarak isimlendirenlerden olmadığın için teşekkür ederim." Dedi ve dedikten sonra devam etti; "dalgınlığımın müsebbibi bütün şahsiyetsizler zevki sefada.!"
"Derin düşüncelere kulaç attığım ise külliyen yalan! Oldukça sığ ve hatta bir kaşık suda boğuluyorum! Dedi ve dedikten sonra devam etti; " boğulmamın müsebbibi karaktersizler fetva makamında.!"
Çok şey konuştuk kısacık zaman diliminde. Son sözü ona bırakmadım ve ben söyleyerek tuttum yorgun ellerinden.
"Ekonomik olarak batmış, duygusal olarak cennet hayali ile bayramlık çocuklar gibi ölümü zikreden, ve’fakat kendi g.tünün sesinden ödü b.kuna karışacak kadar korka korka yaşadığını zannedenlerin arasında, direne direne alacağın her nefes için peşinen teşekkür ederim sana ağabey." Dedim ve dedikten sonra bir Maltepe sigarası da bana uzattı paketinden. Yaktı ve tutuşturdu parmaklarımın arasına..
"Umduğum gibi bir ADAM’la konuştuğum için yumruk ellerim.!"
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.