- 545 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AYIŞIĞINDA
AYIŞIĞINDA
Gece 02.00.
Sene 2011.
Radyoda Mehmet Hakan Aytaç. Sol tarafı cızırdayan bir kulaklıktan sanki benim için yazılmış bir şiiri okuyor. Mısraların arasından sıyrılıp aynaya bakıyorum. Uzun uzun... Anlamsız... Yine şişmiş gözlerle okula gidemeyeceğim muhtemelen. Gözbebeklerimin ardına dalıyorum.Bir boşluk var içimde. Yarınım,bugünümden farklı olmayacak.Bu yüzden herkesten alabildiğine uzak bir yerde yaşamak istiyorum.Sonra kendimden kaçamayacağımı fark edip ölmek istiyorum.Sabah ezanlarından korkuyorum.Bu yüzden birazdan Nermine Memmedovadan "Ayışığında" şarkısını dinlerken uyuyakalmalıyım.
İstanbul
Gece 02.00.
Sene 2018.
Yanımda ,son nefesime kadar kendimi adadığım bir adam var.Onunla yeni bir güne uyanmak için sabırsızlanıyorum.Bir de kızımız var 40 günlük.Yarın bugünden farklı olacak zira her dakika büyüyor sanki.İsmi Aylis, anlamı "Ayışığı" .Artık alabildiğine yaşamak ,kızımın her anına eşlik etmek istiyorum.Bazen aynaya bakıyorum.Uzun uzun...Anlamlı...Aylis’in gözleri,yüzü,gülüşü bana benziyor.Hangi duamın kabulü yaşadıklarım bilmiyorum ama bir sabah ezanında içim yanarak dua etmiştim.O gün kabul olduğunu düşünüyorum.Bu yüzden sabah ezanında uyanık kalmalıyım.
Balıkesir
YORUMLAR
Aslında,Yaşam ne uzundur,ne de kısa.Yaşandıkça bulur anlamını.
Aslı olansa Geçen ömüre şöyle geriye dönüp baktığında yarısı adanmışlıkla,
diğer yarısı aldanışla geçmiş olduğunu da görebilir insan.
Yazgıyı silecek silgi kimin elinde bilemeyiz ki.Tema hayatın gerçek yüzüyle örtüşmüş.
Baştan aşağı ele aldığımızla,hepimizde böylesi acıların içindeyiz.
Oysa yok birimizin diğerinden bir farkı.Gerçek olansa karşılık bulamayan sevgilerimizdir.
Sen ömrünü süpürge edersin,bir diğeri ömrü feda eder..Bunlar olmadığı zaman tektaraflı yüklenen yükün
devrileceği gibi devrilir biter yol menzile eremez..Tebriklerimle elleriniz dert görmesin
Kâğıtlar gam çeker,kalemler ağlar
İçimi kâğıda döktüğüm zaman
Bahara ermeden sam vurdu bağlar
Şu yalan dünyayı yazdığım zaman
Mevsimlerin hepsi hazandır bende
Unuttum geçmişde ne varsa dünde
Dertlerim on adım gider en önde
Şu kem talihimi yazdığım zaman
Yaşamak çok zormuş hayırsız yar'la
Ömrümü geçirdim hep ahı zar'la
Şimdi sanki hozan yemyeşil tarla
Şu izbe hayatı yazdığım zaman
Kim demiş ki herşey ölçüye uyar
Öz kardeşin duymaz el oğlu duyar
Ağusdost ayında DURAK'ım buyar
Yaz'ını Kış'ını yazdığım zaman
batu_41 tarafından 3/29/2018 4:34:04 PM zamanında düzenlenmiştir.