- 839 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Başarı ve Gıybet
Başarılı olmanın yolu çalışıp çapa serf edilip ve başarlı olmaktan geçer.
Çalışmadan bir insan düşünün başarli olabilirmi tabbi ki de hayir.
Ezelden beri insanlar arasında çekememezlik yani başka adıyla haset gıybet ve kıskanclık devam etmiştir.
Günümüze kadar da devam etmektedir.
Başarı yetenek ve zenginlik insanlar arasında herdaim rekabete dünüşmüş zaman zaman da ölümcül olaylara neden olmuştur.
Haset başarı gıybet ve kıskanclık öyle kötü bir huy ki adeta insanın elindeki malı mülkü zenginliği makamı yok olmasını dilemektir
Haset ve kıskançlık zangin ve varlıklı insanlar arasında olmayıp hayatın her kademesiyle olmakla birlikte karşımıza çıkarak olumsuz haliyle devam etmektedir.
Sanatta kültür de Spor da değişik başka meslek dalları olsun vs herdaim başarılı insanlar kıskanılmıştır gıybete ve dedikoduya uğramış başarılarına gölge düşürülmüştür Ağzıyla kuş tutsa kuş uçup ağzına kondu derler hasetçi ve kışkançlar.Ve başarından huzursuzluk duyarlar.Ve leke ve çamur atıp izi kalsın mantığı ile başarıyı hazm edemezler.
İki kumşu düşünün biri gece gündüz demeden calışıp malına mal katar. Diğeri ise miskin ve gayretsiz ve tembel Çalışkan olan kumşu haliyle zengindir. tembel ve miskin gayretsiz olan diğer kumşuda fakir çaresiz geçinmekten zorlanan biri ama zengin olan kumşusunu gıybet eder çamur atar bu malı mulkü nerden getirdi bu adam der durnadan başarısını ve çalışkanlığını kıskançlığlından haset edip kumşunun elindekinin yok olup gitmesini ister.
Dinimizde en büyük günahlardan bir tanesi de haset gıybet kıskançlıktır.
Bir insanın elinde ki malın yok olup gitmesini istemek hasetendir ve zamanında tedavi edilmezse kişiyi küfre doğru getirir müslümanlar gercek anlamda kendini mümin gören müminler ancak kardeştir bir birinin namusuna malına şerefine dil uzatmazlar birbirlerine dua ederler hayır dilerler bu vesileyle Allah hepimizi haset gıybet kıskançlık kötü huylu insanlardan ve şeytanın şeridinden kurusun bizleri Hz muhammed kuran’ı kerim ve Allahın yolundan ayırmasın diyor Saygılarımı sunuyorum Allaha emanet olun.
.
24.3.2018
Servet Bardak
YORUMLAR
Gıybet...en tehlikeli günahlardan biri. Ne yazık ki özellikle bayanlar olarak dilimize sahip olamıyoruz bazen. Neden bayanlarda daha çoktur gıybet ? Konuşmayı çok sevdiğimiz için belki, belki de beyinleri daha faydalı şeylere yormadığımız için. Erkeklerde de var mutlaka ama bayanlar bu konuda biraz daha fazla faaller erkeklerden.Tabii istisnalar vardır, ben genel olarak yazdım bunları. Gıybet yapmayanlar üstüne alınmasın lütfen.
Tedavi edilmesi gerekli bir hastalık aynı zamanda bence. Hem de acil olarak.
Güzel bir yazıydı. Siz de Allah'a emanet olun
Saygılar