NEDEN DİYEMEDİM
......Canım Bitmeyen Sevdam Gülderen’im,
Söze nereden başlayacağımı bilemiyorum.En başta şunu söylemek isterim.O kadar gururum incitilmişti ki hala aklıma düştükçe üzülüyorum.
.......Senin için defalarca yalvardım,seni istedim ama her defasında geri çevrildim.Bana,yok denmedi fakat her defasında"El adama ne der"cevabını aldım.Bu cevap beni öyle sarstı öyle yıktı ki tarifi mümkün değil.Ben seni öyle seviyordum ki anlatmaya kelimeler kafi gelmez.Sen,gelecek için güzel hayalleri olan,gençliğe yeni adım atan genç bir kız;bende daha yeni göreve başlamış yirmi beş yaşında genç bir öğretmendim.Benimde gelecek için çok güzel hayallerim vardı.Bu hayallerin en başında gelen,senin eğitimin ve bir memur olmandı.O zaman ki durumunu dememe gerek yok zaten biliyorsun.Ben,seni o halinle çok sevmiştim,dünya tatlısı genç kızlığa ilk adımını atmış güzel bir hanımefendiydin.Benim için çok değerli ve özeldin.Biliyordum seni kesinlikle okutmayacaklarını.Onun için ısrarla seni istemiştim.Çünkü;o zaman köyünüzde emsal teşkil edecek okumuş bir kadın yoktu.Kadınlar,sadece ev işlerine bakacak bir hizmet uşağı gibi görülüyordu.Benim istediğim,senin köyde okumuş,memur olmuş bir ilk hanımefendi olmandı.Hatta o yıllarda alabildiğine kadın elemana ihtiyacı vardı devletin.Tam zamanı ve iyi bir fırsattı.Sen okuyuncaya kadarda ben evlenmek istemiyordum.Tek amacım senin bir yerlere gelmendi.İşte,bu hayallerle seni ısrarla istedim ama tüm çabalarım boşa çıktı,gururum incindi.Her defasında aldığım cevap"Hocam tamamda el adama ne der"oldu.Çok aşırı üzülmüştüm ve gururum kırılmıştı.Benim bunda bir çıkarım yoktu.Sadece seni çok seviyordum ve ileride hayatımı seninle sen istersen birleştirmek istiyordum.Hemde o kadar çok istiyordum.
.........İşte hal böyle olunca,ben sana seni çok sevmeme rağmen;"Seni çok sevdiğimi diyemedim"bir tanem.Ben o günlerden itibaren hep içten içe yandım kavruldum ve halada şu gün oldu yanıp tutuşuyorum.Çünkü ben seni yeni tanımadım ta otuz beş yıl önce tanıdım.Gururum çok incindi bir tanem çok çok çok incindi.Bilmem şimdi neyin ne olduğunu anladın mı?
........Zaten reddeildiğim günden itibaren yıkıldım ve dünyam karardı.Sevmenin ne demek olduğunu ancak benim gibi sevenler anlar."Şimdi neden sevdiğimi diyemediğimi anladın mı bir tanem Gülderen’im."
Sana en içten sevgi ve hasretimle bir tanem.
25.03.2018-Pazar saat:17.08
Mete Ekici
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.