- 583 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Marifetin 40 Kuralı(11. ve 12. kurallar)
11.Kural
Ebe bilir ki sancı çekilmeden doğum olmaz, ana rahminden bebeğe yol açılmaz. Senden yepyeni taptaze bir "sen" zuhur edebilmesi için zorluklara, sancılara hazır olman gerekir.
Burada ebe denilen zahirde doğuma yardımcı insandır, batında ise Allah’a yapılan yolculukta bize rehberlik eden mürşittir. Allah’a giden yol zorlu ve engeli bol bir yoldur. Mürşid bu yolu bizden önce yürümüş, yoldaki engelleri, zorlukları ve güzellikleri görmüş ve bizzat tecrübe etmiştir. Bu yoldaki engellere, zorluklara göğüs gerelim, yolda yürümeye devam edebilelim diye mürşidimiz bizleri rüyalarımız aracılığı yönlendirir, eğitir. Yolun başında çektiğimiz sancılar(zorluklar) ruhumuzun doğacağının işaretidir. Ruhumuz doğması için bu zorluklara sabretmemiz gerekiyor. Sabredip gayret edersek ruhumuz doğar ve büyümeye başlar. Yani bizden yepyeni bir "BİZ(RUH)" ortaya çıkar. Bu "yeni biz" daha önce hiç bilmediğimiz yönlerimizdir. Sonra biz ruhumuzu büyütüp onu kendimize mürşit eyleyince yani her kararımızı, işimizi, düşüncemizi RUHUMUZUN emriyle, yönlendirmesiyle yapmaya başlayınca Marifetin 12.kuralı devreye girer.
12.Kural
Aşk bir seferdir. Bu sefere çıkan her yolcu, istese de istemese de tepeden tırnağa değişir. Bu yollara dalıp da değişmeyen yoktur.
Rehberlerimizin önderliğinde keşfettiğimiz(doğurduğumuz) bu yönleri(ruhumuzu) fark eden herkes bizim değiştiğimizi zanneder. Aslında değişen nefsin ruh üzerindeki kontrolüdür. Nefs eskisi kadar ruhumuza baskı yapamaz, her istediğini eskiden olduğu gibi düşünmeden gerçekleştiremez, çünkü ortaya çıkardığımız ruhumuz buna müsaade etmez.
Nefs kötülüğü emreder, çünkü bencildir; ruh ise güzelliği ve erdemi emreder, çünkü o Rabbimizden bir cevherdir. Ruhumuz nefsimizi kötülük yapmaktan uzaklaştırır. Biz kötülük yapmayınca kötülükle karşılaşmayız. İşte bu nedenle "SEN DEĞİŞİNCE ALEM DEĞİŞİR." der büyükler. Kalp(ruh) ile yaptığımız her iş DEĞİŞİK olur, güzel olur, iz bırakır. Kalp(ruh) ile baktığımızda her şey DEĞİŞİK görünür. Aslında her şey aynıdır, DEĞİŞEN İDRAKTİR, NEFSİN RUH ÜZERİNDEKİ BASKISIDIR.
Aşk, dıştan(Nefsten, Masivadan) içe(RUHA) doğru yapılan bir yolculuktur diyorlar ancak daha doğrusu AŞK, GÖNÜLDEKİ RUHUN(CEVHERİN) DIŞARI DOĞRU YOLCULUĞUDUR, ONUN DOĞUMUDUR. RUH DOĞUNCA DÜNYA ŞENLENİR, NEFS DEĞİŞİR, İDRAK DEĞİŞİR, ALEM DEĞİŞİR.
Gönlümüzü(ruhumuzu) mürşit eyleyip değişenlerden olalım inşallah.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Enaniyetten merhameti sonsuz Rabbime sığınırım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.