- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İki kisilik oyun
İKİ KİŞİLİK OYUN
Üç kısa sahneden oluşan bir oyun. Oyun sahnesi Mehtap ve Hasan’ın evlerinin salonu.
Sahne düzeni . köşede camlı küçük bir büfe, ortada yuvarlak bir masa ve sandalyeler. Diğer köşese iki tekli koltuk ve ortasında klasik bir sehpa.
Yerde bir halı .bir köşede büyük bir ev çiçeği bu mutlaka olmalı.küçük bir kitaplık.Bir duvarda da ayna olmalı
Sahne 1
Mehtap heyecanlı bir halde sahneye girer ve üzerinde çiçekli bir elbize vardır,mevsimlerden yaz.Masada yemek için hazırlanmıştır. tabaklar bardaklar
çatal kaşıklar, beyaz bir masa örtüsü ,özenle hazırlanmış ve ortasında boş bir vazo.
.... Ah neredeyse gelir her şey hazır hemen hemen .Vazo da boş kaldı ama olsun nasılsa çiçek getirecektir en azından hazır olsun.
Bu daha ikinci evlilik yıldönümümüz ve unutmaz heralde.
O arada masanın etrafında gezer ve düzeltmeler yapar eksik bir şey bakar . Arada aynaya giderek kendine bakar . Gözlerin de bir ışıltı vardır mutludur.
....İlk evlilik yıldönümümüz kötü geçmişti,hatırlamak bile istemiyorum ve eminim oda anlamıştır hatasını ve tekrarlamıyacak unutamayacaktır .
Biraz kırgın bir sesle devam eder. .....
...Unutmaz inşallah.
Hemen güzel bir müzik açar ,oda da dans kendince çok mutludur.
....Hasan çok iyi biri ama sıkıntıları var işte beni de seviyor ama çok yoruluyor . Bu gece belki bir başlangıç olur.
O sırada kapı çalınır Mehtap sevinçle kapıya koşar kapıyı açar .Hasan gelmiştir ama ne elinde bir şey vardır nede yüzünde tebessüm.
....Mehtap...
Hoş geldin Hasan
Hasan ..
Hoşbuldum canım inşallah .Canım çok sıkkın ya neler oldu oldu neler bir bilsen.
O sırada masa dikkatini çeker ve klasik erkek edasıyla.
...Hadi yemekleri getir çok acıktım ,o baya da uğraşmışşın , canın sıkıldı galiba bu gün , yemek yaptın eminim yarısını da yemişsindir.
Mehtap hayal kırıklığı için de ,yine de gülümseyerek
Evet uğraştım ama önemlşi değil ,sen de yorgunsun canında sıkılmış .Hadi ellerini yıka da ben de yemekleri getireyim.
Hasan hiç etmemiş normal bir şey gibi bir de Mehtab a kızarak
....EEE iyi ki bir yaptın başıma kakar durursun , ellrimi mi yıkıycam üzerimimi değiştiricem sana mı sorucam . Ben ne yapacağımı bilmiyormuyum der.
Mehtap tartışma çıksın istemez hep alttan alan odur.
....Peki özür dülerim nasıl istersen öyle yap
Der ve bir koltuğa adeta yığılırcasına oturur.
Hasan içeri gider üzerini değiştirir ve o sırada Mehtap
.....Allah’ım bu adam evlenmeden önce böyle değildi hiç bir şeyi unutmazdı ne oldu buna.Ben de mi hata var ne yapmalıyım.İlgilendikçe aman kızmesın
üzülmesin tartışma çıkmasın dedikçe sanki o bilerek yapıyor.
O sırada odada dolaşmaya başlar ve masada ki boş vozoya bakar . Gözlerinden neredeyse yaşlar dökülecektir.
..... Zavallı vazo benim gibi sen de sen de hep boşluktasın ne yapalım kader.
O sıra Hasan girer içeri.
......E hadi yemekler nere de acıktım seni mi bekliceğim bir.
Mehtap
Ama sen içerdeydin seni bekledim.
Aldırmaz bir tavırla Hasan
Hasan tamam canım geldim işte hadi yemek yiyelim .
Mehtap kendini zor tutar gider ve yemek tenceresiyle gelir Hasanın en sevdiği yemeği pişirmiştir. Karnıyarık..Tabaklara servis yaparken
Hasan
Ah ellerine sağlik en sevdiğim yemek ,ama bir de annem gibi yapabilsen keşke
Mehtap tencereyi tabağı bırakır , ağlamaya başlar.
.....O da olur inşallah bir gün der
Hasan
....Y ahu ne dedim ben şimdi ne kadar sulu gözsün vara yoğa ağlıyorsun.Annem senden yapıyorsa bu benim hatammı
Mehtap masaya oturur yemek yemek içinden gelmez tabağındakiyle oynar. Uzun bir sessizlik olur Hasan yemeğini bitirir masadan kalkar.
Mehtap kısık bir sesle ve Hasan duysa da bir şey fark etmez dercesine
......Bari eline sağlık deseydin
Hasan
.....Bir çay yapsaydın ne olurdu yoruldum canım sıkkın ama kimin umrun da akşama kadar evdesin. Ne anlarsın halimden ki.
Mehtap..
Haklısın ne diyim neler oldu hayırdır . Çay hazır alır gelirim şimdi
Hasan
.....Ha zırda madem neden bekletiyorsun beni ,laf işitmek hoşuna mı gidiyor . Yoksa masusmu yapıyorsun.,
Ben ce sen ayrılmak için bahaneler arıyorsun. Susarak beni çileden çıkarmaya çalışıyorsun.
Evlendiğimiz gün
Mehtap gülümser hatırladı der hafifçe
Hasan bir de gülüyormusun sen evlendiğimiz gün kabusum oldun benim
Yerinden kalkar Mehtaba doğru ilerler ve
Ben yatıyorum sen den de hiç bir şey istemiyorum der ve odadan çıkar.
Mehtap yalnız kalmıştır. Bir koltuğa oturur ve ağlamaya başlar. Neden böyle oldu ben iyi bir eş değilim demekki eşimi mutlu edemiuorum.
Onun istediği gibi bir kadın olamadım. Ama değişmedim ki ben evlenmeden seviyordu ,ilgiliydi. N edeğişti. ben yine eynı ben o yine aynı Hasan.
Odada dolaşmaya başlar derin bir iç çeker.
Ne yapmalıyım ki eşimi mutlu edeyim , elimden geleni oysa ,annesinin benimle alay etymesine izin vererek ondan yardım bile istedim yemeklerini nasıl sordum.
Hasan hakkın bilmediğim şeyleri sordum.
Çok şey mi istiyorum biraz bana değer verse ilgilense. Benim onu sevdiğim gibi ilgilendiğim gibi baksa ne olur ki.
Daha ikinci evlilik yıldönümümüx ve bi sanki yıllardır evli gibiyiz.
ah keşke her şey değiş se
Yere diz çöker ve dua eder Allah’ım her şey değişsin ne olur .
Sahne kararır ve sahne değişir en başa döner .
Mehtap oturmuş kitap okur ve masa boştur. ..
Ayyy çok sıkıldım bugün yine hep aynı şeyler değişik bir şey olsa . Yine gelecek şimdi mız mız mız der.
Kalkar bir müzik açar dans eder .
Gelsin de öyle kurarım masayı beklesin biraz aman ne olacak ki.Taş taşıyıpta kolumu yoruluyor. Ben yoryuldum bütün gün zaten ev işleri falan .
O sıra kapı çalınır .Yavaşça hiç önemsemeden kapıya gider açar ve Hasanı görür
....Hoşgeldin.
der ve arkasını dönerek içeri geri döner.Hasanın elin de bir demet çiçek vardır
Hasan
Hadi hazır değilsin seni dışarı yemeğe götürecektim.
Aman ne dışarısı canım ,canım çıktı benim akşama kadar yemek yapacağım diye ziyan mı olsun.
Hasan hayal kırıklığına uğramış bir şekilde
Peki nasıl istersen ben gelirim şimdi sen hazırla yemeği.
Mehtap
Aman uyuşuk uyuşuk iki saate gelirsin sen şimdi beklemesin yemek soğur hazırlarım
Hasan odadan çıkar
Mehtap
Aman bıktım mız ızlığından uyuşukluğundan ne olacak bilmiyorum nasıl evlendim ben bu adamla
bu arada masayı hazırlamaz oturur kitap okumaya devam eder.
Hasan odaya gelir
Hani yemek yok mu
Mehtap
Var var hazırycam dur amma acelecisin. Kavga etmek bahane arama , zaten hep böyle yaparsın sanki beni bu evde fazla görüyorsun. Ne yapsam boş
Hasan oturu caresiz sessiz bekler Eşi mutfağa gidince yalnız kalır oda da
.....Ah bu gece evlilik yıldönümümüz ve ben ona sürpriz hazırlmıştım ama one hatırlamış ve sürprizimi mahvetti.
Bu kadın böyle değildi ,çok romantikti ona sürpriz yapmam için beni teşvik ederdi hep. Yapmayınca kırıldığını belli ederdi.N edğişti yarabbim.
Ben iyi bir koca değilim ona iyi bir eş olamadım.
Oysa ne hayayller kurmuştum her sene çok güzel kutlıycaktık ve birbirimiz için dualar edecektik.Daha iki sene oldu yahu yalnış olan ne neyi yakalayamadık
Anlam veremiyorum çok mutsuzum çaresizimYarabbim bir yol göster her şey değişsin ne olursun
Sahne kararır ışıklar söner ve yine en başa döner
Yine masa hazırdır. Mehtap neşeli evde dolaşır eksikleri kontrol eder. Arada aynada kendine bakar ve masa iki vazo vardır birin de çiçekler biri
ise boştur.
Canım benim biliyorum çiçek getireceksin boş vazo onun için ama eğer unutursan iüzülme diye ben bir de dolu vazo koydum .Kıyamam onun üzülmesine asla.
Güzel bir müzik açar odada dans etmeye başlar ve kapı çalınır.
Hasan kapıda elinde kocaman bir demet çiçekle beklemektedir.
Hayatımın anlamı bunlar senin için senden güzel değiller amMehtap hafifçe duygusallaşır çiçekleri alır eşinin boynuna sarılır.Bir süre öylece kalırlar sevgi onlardan taşmaktadır.
Mehtap
Ah canım benim ne kadar güzel bir yüreğe sahipsin iyiki sevmişim seni ve eşimsin.
İçeri girerler Hasan masayı görür ve
....Ah amma uğraşmış benim karıcığım ellerine sağlık ne güzel görünüyor.
Mehtap
Dur bakalım yemekleri beğenecekmisin ,annenin ki kadar olmasa da.
Hasan
....Olur mu hiç öyle şey aşkım o anne yemeği bu ise güzel bir eşin ikisi de ayrı güzel ayrı öenmli ve lezzetlidir benim için.
Mehtap
Ah aşkım ya kıyamam sana kimseyi kıramaz benim eşim ,ne kadar güzel bir yüreğe sahipsin sen.
Hasan
Bu sen den kaynaklı hayatım sen benim meleğim iyi güzel huylu eşimsin .Senin yanında böyle olmamak eldemi.
Hadi ben ellerimi yıkıyım üzerimi değiştiriyim güzel eşimi bekletmiyim daha fazla.
İkisi de mutlu ve huzurlu gülümser. Hasan iöçeri gider Mehtap dans ederek sofraya son dkunuşlarını yapar.
....Allah,ım sana teşekkür ederim bana bu eşi verdiğin için onunla bri kıldığın için.
Hasan gelir elin de bir paket vardır Mehtap heyecanla bakar eşine
....O ne Hasan cım ne gerek var bana sen hediyesin.
Hasan
....Bak bak bak hediye almadın o yüzden böyle değil mi der ve ikisi de kahkahayla gülerler.
Mehtap büfeye yöbnelir oradan bir paket alır
....Evet canım ne hediyesi ben sana hediye değilmiyim der.
Birbirlerine sarılırlar
Sofraya otururlar Mehtap Hasanın ensevdiği yemeği getirir.
Hasan yemekten bir lokma alır. Enfes olsum bitaenm ellrine sağlık der.
Yemeklerini yerken güzel bir melodi çalmaya başlar Mehtabın daha önce açtığı radyoda
Hasan yerinden kalkar Mehtabın önüne gelir benimle dans edermisin der
Mehtap
....Elbette ama sen yorgun değilmisin bütün gün çalıştın.
Hasan
....Sen de bütün gün evde çalıştın ama birbirimizi dinlandiriyoruz canım benim . Seni görünce ne yorgunluk ne de can sıkıntısı kalmıyor.
Her şeyi kapıda bırakıyorum bitanem.
Dans etmeye başlarlar
Mehtap...
İyi ki eşimsin iyi evlenmişliz ne kadar mutluyum ve ne kadar güze bir çifdt olduk. Hiç analam veremiyprum geçinemeyen çiftlere, neyi paylaşamıyorlar acab a
Hasan
.....Ben de canım benim öyle sinir oluyorum ki kadınınmökıymetini bilmeyen erkeklere.
İkisi bir likte gülmeye ve dans etmeye devam ederler.
Sonra seyircilere dönerek elele tutuşarak.
İstediğinizi seçebilirsiniz yaşam sizin .Mutlu olmak ya da olmamak sizin seçiminiz. Biz sadece örnekledik sizlere.
Yaşam sahnesin de seçimler ve roller sizin. İstediğiniz rolde olabilir cennet yada cehennem bir evde yaşayabilirsiniz derler selam vererek sahne bitetr
.... not sahne dialoglari gelistirilebilir cok kisa suan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.