- 1457 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Havaalanında satılık arsalar
Kırk yıl kadar öncesinde, Trabzon Radyosu’nda,
Ajansların hazırladığı reklâm programları vardı (Aşkım Reklâm,
Çak Reklâm, Doğan Reklâm ...).
Sayıları, üç-dördü geçmeyen bu ajanslar;
Tabelâ, bez afiş, el ilânları, dev reklâm panolarının teminine aracılık ve Radyoda, özel şarkı ve türkü dinleyici isteklerine yer verilir, dinleyicilerin ilgisini çekecek programlar yapılırdı.
O günlerde ve en çok tekrarlanan reklâm sözü:
“ Havaalanında, satılık arsalar” idi. Bugün bile hâlâ dilimde, tekrarlar dururum: “ Havaalanında, satılık arsalar” Kimler aldı, kimler sattı o arsaları... Üzerinde yapılan binâlar, bugün, Pelitli Beldesi’ni oluşturdu...
Neden, bu radyo reklâmlarına takıldım: O günkü aklımla; bu uçakların inip- kalktığı alan, savaş hâlinde ilk
bombalanacak yer değil midir?... diye düşünür dururdum.
Hadi diyelim bugün böyle bir tehlike çok az bir
ihtimâl taşıyor... ancak, Havaalanı, artık havaalanı değil, Havalimanı oldu... yâni, Dünyâ üzerinde kısıtlı birkaç devlet hâriç, bütün devletlerin kullanabildiği havalimanı ve transit geçen tüm uçakların rotası üzerindedir. Dünkü tehlike, daha da artmıştır.
Arkadaşım, ayakkabıcı Çetin; “ Kadir abi, inan; öyle uçaklar inip- kalkıyor ki, çıkardığı gürültüden, ellerimle mîdemi tutuyorum.
Etrâfa yaydığı ses ve hava basıncı- titreşimi ile kendi kendime:
Neden burada büyük binâ yaptığıma kızıyorum. Hepsini satacağım. Alacak olanların da Allah yardımcısı olsun.” Demişti.
Bu araziler üzerinde, bahçeli nizam ile denize karşı çok güzel evler yapılabilirdi. Dünyâda her şey, Stres- huzûr, iç-içe artık...
Her güzelliğin bir bedeli var...
Saygılarımla.
Kadir Yeter. Kavakmeydan Mah. 18 MART 2018 TRABZON.
“Trabzon, Pelitli Belde Belediyesi’nin yayın organı Yeşil Pelitli Gazetesi’nde,
Ocak, 2005 sayı: 3 sayfa:4’de yayınlandı. 18.01.2005 Sâlı”
YORUMLAR
Uzak görüşlülük ve planlama ile ilgili yaşananlar. Hesapsız kitapsız davranır sonrada dizimizi döveriz biz Türk Milleti olarak.... Var olasın Abim...
kadiryeter
Memleketin güzelliği ve huzûru için emek verenler Vâolsun,
Ahmet Zeytinci kardeşim...
Ziyâretine sevindim...
kadiryeter 2018
Trabzon, 6 -7000 kişi fazlalığı var diye çokbüyükşehir yapıldı; bizim konuda geçen Pelitli belde belediyesini kapattılar...
Şimdi, merkez ilçemizin adını bir mahallemizden kopyalayarak Ortahisar belediyesi yaptılar...
Çevrede ne kadar köy varsa mahalle yaptılar; 39 mahalle birdenbire 80 mahalle oldu...
Başkanı da bu işlere uygun meslekten değil; avukat... kim olsa bu hormonlu genişlemeden aklını şaşırır!...
İkinci dönemini yaşarsa belki birşeyler başarır.
Gelelim Pelitli Belde Belediye binasına... ne oldu biliyor musunuz?...
Belediye kültür ve turizm müdürlüğü buraya taşındı... Allaaaahhhh... git- git bitmiyor yol... tâaa Trabzon Havalimanı pistinin doğu ucunda... Yetmedi, bir de müdürü olsa... 4 Yıldır vekâletle işi yürütmeyi deniyorlar amma olmuyor- olmuyor...
Başkan'a dedim ki; Trabzon'un şair ve yazarlarını topla ve bu insanlara bir öncülük et...
Ne yapsa beğenirsiniz; aldı bir kısmını yalı mahallesinde bir köfteciye götürdü; konuştu... resim çekildiler... bittiiii... dediğimi yaptı mı?... yapmadı. Kimse aç dolaşmıyor... Edebiyat önderi olmak ne imiş anlatamadım demek ki, makâmında... üzgünüm.
Sözü, bakın nereden nereye taşıdım. olan bizim belde belediyesine oldu.
Trabzon'un adını ikiye böldüler: Trabzon ve Ortahisar Belediyeleri birinde büyüklük var amma gören kim!?.
kadiryeter Kadir Yeter. 03.9.2018 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/172508-havaalaninda-satilik-arsalar/
kadiryeter tarafından 12/20/2018 8:59:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
kadiryeter
Sağolasın, vega4 Süleyman Karaman...
Felâket gelmeden önce söylenen sözün değeri var;
Havalimanı çevresi, her vakit tehlike gölgesindedir...
"Vah- vah" demenin neye kârı var!?.
Sağlıkla kal...
Şapkalı fotoğrafın gözümde sembol oldu... ne hoş duruyor.
kadiryeter 2018 TRABZON.
"Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmış" sözü bir kere daha kanıtlanmış oldu... Selam ve sevgiler üstadım.
kadiryeter
Aleykûmselâm, Ömer Faruk Hüsmüllü ustam...
Sağolasın.
kadiryeter 2018
Hayâtımda, aklım ve irâdem dışı, iyi işlerim olmuştur... oluyor.
Yukarıdaki yazıyı hazırladığımda, bir başka gazetede(Ts) yayınlamayı düşünüyordum.
Yazımı belediye gazetesine verirken, yayınlanmasının ters etki yaratabileceğini o an için düşünememiştim; öyle ki, dikkat çekmek istediğim konu, "baltayı taşa vurmak gibi" oldu. Apartmanlara kat izni veren belediyenin gazetesi.
Ne vakit aklım başıma geldi ki; eyvah ben ne yaptım diye kendime hayıflandım...
Yazıyı benden alan çok sevdiğim ve değer verdiğim gazeteci arkadaşım, belli ki; bana güvenerek yazıyı okumadan gazete baskısına gönderdi.
Tabîi olarak, gazetede ilk ve son yazım oldu.
kadiryeter 2018
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=172508